Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@12:22:29 GMT

فعالیت های پیش دبستانی درست اجرا نمی شود

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۶۹۵۰

فعالیت های پیش دبستانی درست اجرا نمی شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش دوره پیش دبستان، خواندن و نوشتن ندارد، متاسفانه دربرخی از پیش دبستانی ها محتوای فعالیت ها درست اجرا نمی شود.

رخساره فضلی، مدیرکل پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی محتوای آموزشی پیش دبستانی ها گفت: آموزش و پرورش دوره پیش دبستان، خواندن و نوشتن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: راهنمای محتوای پیش دبستانی ها بسیار مترقی است.راهنمای فعالیت های آموزش و پرورش دوره پیش دبستان، مصوبه 770 شورای آموزش و پرورش است.

 

فضلی تصریح کرد:محور فعالیت های در پیش دبستانی، بازی، انتخاب و مواجه با مسئله و توانایی تحلیل و پردازش است.

 

مدیرکل پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آنچه در پیش دبستانی اتفاق می افتد، متاسفانه محور آموزشی همانند خواندن و نوشتن  دارد. در حالی باید کودک در پیش دبستان خود انتخاب کند که با چه وسیله می خواهد بازی کند.

 

فضلی بیان کرد: در حیطه های مختلف رشد از لحاظ فیزیکی و جسمانی رشدی در دوره پیش دبستان می تواند اتفاق بیفتد در هیچ دوره دیگر اتفاق نمی افتد.

 

وی تاکید کرد: خواندن و نوشتن را از سن 9 سالگی  نیز می توان  آموخت، نهضت سواد آموزی به میان سال ها نیز خواندن و نوشتن می آموزد.

 

مدیرکل پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت:حق نداریم توانایی و ظرفیت ویژه دوره پیش دبستانی را صرف کارهای دیگر کنیم.

 

وی گفت: اگر راهنمای دوره پیش دبستانی به درستی اجرا شود، مربی از کار خود لذت می برد. هم کودک یاد می دهد و هرکسی به خود اجازه نمی دهد وارد پیش دبستان شود.

 

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: این افراد در مقاطع مختلف تحصیلی از میان معلمان، مربیان پرورشی، مدیران و معاونان مدارس شهری و روستایی این استان برگزیده شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد، سه نفر معلم از سه مقطع تحصیلی بوده و پنج نفر نیز شامل مدیر، معاون، معلم پرورشی و ... که برای انتخاب معلم نمونه در سطح کشور نیز معرفی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: انتخاب این معلمان نمونه بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش و بر اساس شاخص‌های تعیین شده صورت گرفته است.

درویشی همچنین از انتخاب ۶ نفر از معلمان استان با عنوان جلوه‌های ویژه معلمی خبر داد و گفت: این افراد فعالیت‌هایی خارج از وظایف معلمی از جمله جلب مشارکت مردمی، تدریس در شرایط بیماری و ... داشته‌اند که از تلاش‌های این معلمان نیز قدردانی می‌شود.

به گفته درویشی، به منظور اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم ستاد‌هایی در مناطق مختلف آموزشی استان تشکیل و در حال برنامه ریزی و فعالیت هستند.

وی از اعزام شماری از معلمان استان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت روز معلم و تقدیر از معلمان نمونه استانی هفته آینده در مرکز استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود