Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:58:36 GMT

تولید سالانه 120 تن قارچ در «سربیشه»

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۶۹۶۷

تولید سالانه 120 تن قارچ در «سربیشه»

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: سالیانه 120 تن قارچ در شهرستان سربیشه تولیدو به شهرهای هم‌جوار صادر می‌شود.

«مریم جوادی‌بایگی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فعالیت یک واحد تولید قارچ در شهرستان سربیشه اظهار کرد: این واحد هم‌اکنون 10 سالن  به مساحت هر سالن 120 متر مربع فعالیت دارد.

وی افزود: این واحد سالانه 120 تن قارچ برداشت و به داخل و خارج استان صادر کرده و توانسته برای 10 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه ادامه داد: این مجموعه پرورش قارچ در سال گذشته به‌عنوان نمونه استانی انتخاب شده است.

جوادی‌بایگی در خصوص ویژگی‌های قارچ‌های پرورشی تصریح کرد: اصلی‌ترین تفاوت میان قارچ‌های طبیعی و قارچ‌های پرورشی در این است که در هر زمان قارچ‌های پرورشی قابلیت تولید دارند و این اطمینان وجود دارد که خوراکی هستند.

وی افزود: این قارچ‌ها با این‌که از بقایای مواد زاید گیاهی و صنعتی تغذیه می‌کنند اما سرشار از پروتئین، کلسیم، فسفر و ویتامین و انواع اسیدهای آمینه ضروری هستند که از همین‌رو دارای ارزش غذایی بالا بوده و به‌عنوان طلای سفید معروف هستند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه از دیگر خواص پرورش قارچ استفاده از کمپوست باقی‌مانده از پرورش این محصول به‌عنوان یک کود کامل و مکمل در بحث باغات و محیط‌های گلخانه‌ای به عنوان سطح بستر و محیط کشت عنوان کرد.

جوادی‌بایگی یادآور شد: این واحد در سال 84 با راه‌اندازی یک سالن به مساحت 110 مترمربع و با ظرفیت تولید سه تن قارچ در هر دوره در روستای هریوند آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند

ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: کشت غیراصولی و بی‌رویه پسته و رعایت نکردن اصول تنوع کشت محصول در این شهرستان، در سالیان گذشته خسارات جبران ناپذیری را به بهره برداران خوشابی وارد کرده است.

او افزود: این در حالی است که این شهرستان علاوه بر پسته، چندین محصول مزیت دار از جمله انگور، زعفران، گندم و جو، زیره، هندوانه بذری، خربزه، پنبه و... دارد که با برنامه‌ریزی دقیق، می‌توان به عملکرد مناسبی از این محصولات رسید.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به اقدامات مدیریت کشاورزی شهرستان برای جبران این رویکرد یکسویه، ادامه داد: پارسال بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای توسعه تاکستان‌ها در مناطق مستعد خوشاب هزینه شد و تاکنون بیش از ۲۰۰ هکتار باغ انگور با روش‌های نوین، در این شهرستان ایجاد شده است که تلاش می‌شود این سطح امسال به ۲ برابر افزایش یابد.

رودسرابی بیان کرد: شهرستان خوشاب به لحاظ سطح زیر کشت پسته در استان، رتبه دوم را بعد از شهرستان مه ولات دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان