Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:21:19 GMT

فراهانی: ترکیه به دنبال تصاحب کانتون عفرین است

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۷۵۶۳

فراهانی: ترکیه به دنبال تصاحب کانتون عفرین است

به اعتقاد کارشناس مسائل ترکیه، نگاه ترکیه در حال حاضر به سمت شمال غرب سوریه است تا کانتون عفرین را تصاحب کند و بتواند غرب فرات را در اختیار داشته باشد. ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ بین الملل آسیای غربی سیاست خارجی نظرات

«ابراهیم فراهانی»، کارشناس مسائل ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص نگرانی امنیتی ترکیه از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، با اشاره به اینکه ترکیه به دنبال تصاحب کانتون عفرین است، بیان داشت: کردهای شمال سوریه اوجالان را رهبر خود می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به نگاه آمریکا به نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: واشنگتن در زمان اوباما تصمیم‌ گرفت که کمک‌های خود را از نیروهای معارض غیر کرد به نیروهای کرد تغییر دهد؛ لذا اقدام به حمایت‌ از نیروهای دموکراتیک سوریه کرد.

کارشناس مسائل ترکیه با تأکید بر تمرکز واشنگتن به کردهای سوری اشاره داشت: کردها مخصوصاً بعد از قضیه کوبانی به عنوان نیرویی که می‌توانند برای آمریکا بجنگند، مورد توجه قرار گرفتند. زمانی که روسیه در سال 2015 وارد سوریه شد، آمریکا نیروی دیگری در این کشور نداشت.

وی با اشاره به چرایی آغاز حمایت آمریکایی­‌ها از نیروهای دموکراتیک سوریه تأکید کرد: آن‌ها می‌توانستند این نیروها را در سوریه بدون تلفات و فقط با کمک‎های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی پیش ببرند. آمریکایی­‌ها همچنین از طریق کردها می­‌توانستند ادعا کنند که با داعش مبارزه می­‌کنند و همچنین بخشی از سرزمین‌ سوریه را تصاحب می­‌کردند.

فراهانی با توجه به ادعایی که کاخ سفید در مورد اعمال برخی تغییرات در حمایت­‌های خود از کردهای سوریه داشت، گفت: آمریکایی­‌ها علی­رغم این موضوع تصویب کرده‌­اند که 392 میلیون دلار و به گفته دیگری 500 میلیون دلار به این‌ نیروها کمک کنند و نام آن‌ها را معارضان صلاحیت‌دار سوری گذاشته­‌اند.

وی با تأکید بر تاکتیکی که آمریکایی­‌ها برای سرپوش گذاشتن بر کمک­‌های خود به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه به کار می­‌برند، اشاره داشت: یگان‌های مدافع خلق در حال حاضر 25 هزار نفر هستند. قرار است 5 هزار عرب نیز به این نیروها اضافه شوند تا اعلام کنند که آن­ها از قالب کرد درآمده‌اند و یک نیروی دموکراتیک هستند که هم کرد و هم عرب دارند.

کارشناس مسائل ترکیه با اشاره به نگرانی امنیتی آنکارا تأکید داشت: ترکیه همچنان در این زمینه دغدغه دارد؛ چون این نیروها بازمانده‎ها و عوامل پ.ک.ک هستند. آن­ها عبدالله اوجالان را رهبر خود می‌دانند و زمانی که رقه را فتح کردند، پرچم اوجالان را به اهتزاز درآوردند. پایگاه آن‎ها در مرز جنوبی ترکیه باعث ایجاد ناامنی برای این کشور است.

وی با توجه به طرحی که آنکارا در حال حاضر در شمال غرب سوریه برای مقابله با کردها دنبال می­‌کند، گفت: نگاه ترکیه اکنون به سمت این منطقه است تا کانتون عفرین را تصاحب کند و بتواند غرب فرات را در اختیار داشته باشد.

انتهای پیام/

R1396/P36447/S8,90,95/CT3 واژه های کاربردی مرتبط کردهای سوریه آخرین تحولات سوریه اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم‌قبول مسئولیت این تجاوز، به‌فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074924 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • شانس اسکواش بازان ایران برای تصاحب یک طلا و ۳ برنز
  • اسکواش قطر جونیور؛‌ شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می‌کنند
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می کنند
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد