Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@11:49:53 GMT

کوچک‌ترین مخترع جهان در برنامه «حالا خورشید» +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۷۶۲۰

کوچک‌ترین مخترع جهان در برنامه «حالا خورشید» +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهمان خردسال برنامه حالا خورشید یک پسر ۱۰ ساله ایرانی است که تاکنون ۱۶ اختراع داشته و ۶ عدد از آن‌ها ثبت شده است.
او به طور خاص در صنعت طراحی خودرو کار می‌کند و دارای حکم مشاوره از سازمان برنامه و بودجه کل کشور است.

 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

انتهای پیام/

 

کوچکترین طراح خودرو‌های مفهومی + فیلم

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر نجومی ۲۸ اسفند (۱۸ مارس)

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

***

تصویر روز apod

توضیح: یک دنباله دار درخشان در طول خورشید گرفتگی کامل ماه آینده قابل مشاهده خواهد بود. این تصادف بسیار غیرعادی به این دلیل اتفاق می‌افتد که بازگشت دنباله‌دار 12P/Pons-Brooks به درون منظومه شمسی، آن را به طور تصادفی در فاصله 25 درجه‌ای از خورشید در طی خورشید گرفتگی کامل زمین در 8 آوریل قرار داده است. در حال حاضر این دنباله دار  به سختی با چشم غیر مسلح و بدون هیچ گونه کمک رصدی مانند تلسکوپ یا دوربین دوچشمی قابل مشاهده است.به بهترین وجه می‌توان آن را با دوربین دوچشمی در اوایل عصر در سمت صورت فلکی ماهی مشاهده کرد. با این حال، دنباله‌دار Pons-Brooks حتی در حال حاضر نیز با ابزارهای حرفه‌ای‌تر تصویر خوبی را بر جای می‌گذارد. تصویر اصلی دارای سه رنگ است: دم یونی متحرک دنباله دار آبی روشن، کمای بیرونی (outer coma) آن سبز است و گازهای قرمز درخشان به صورت مارپیچی در اطراف کما وجود دارد.  تصور می شود که این مارپیچ ناشی از گازی است که توسط هسته به آرامی ناشی از چرخش دنباله دارخارج می‌شود. پیش‌بینی دقیق میزان روشنایی دنباله‌دار Pons-Brooksدر حالی که در 8 آوریل از مقابل خورشید حرکت می‌کند، دشوار است.

تصویر روز skyandtelescope

این عکس از دریاچه کالیفرنیا در 8 مارس 2024/گرگ و میش عصر گرفته شده است. تجهیزات آن شامل سامیانگ 135mm @ F2.4 و asi6200mcP فول فریم است. عکاس در شرح تصویر می‌گوید با استفاده از Samyang 135mm @ F2.4 و asi6200mcP فول فریم ، دیشب بین طوفان ها لحظه‌ای عالی را ثبت کردم. این دنباله دار در حالی که حدود 40 دقیقه بر فراز پشته های کوه معلق به نظر می رسید، پویایی جالبی از خود نشان داد. می‌توانستم جزئیات زیادی را در M31 ببینم و بعد از رفتن دنباله‌دار به مدت 38 دقیقه دیگر به تصویربرداری ادامه دادم تا M31 نیز از نظر خارج شد. رنگ این دنباله‌دار بسیار راحت‌تر از M31 پردازش شد و دم آبی آن متمایز بود.

تصویر روز astronomy

NGC 1333 که همچنین به عنوان سحابی جنین نیز شناخته می شود، یک سحابی بازتابی است که تقریباً 1000 سال نوری از ما فاصله دارد. این نمای میدان وسیع نشان می‌دهد که در ابر مولکولی وسیع پرسئوس، که میزبان بسیاری از مناطق ستاره‌ساز است، سحابی مزبور فرو رفته است. نور آبی سرد از ستاره های جوان و داغ ناشی می‌شود که از گرد و غبار انعکاس پیدا می کند. تکه های قرمز هیدروژن درخشان نشان می‌دهد که غبار متراکم در کجا فشرده شده و گرم می‌شود و ستاره های جدید متولد می‌شود. این تصویر نشان‌دهنده 85 دقیقه نوردهی در یک دوربین 11 اینچی Celestron RASA و یک دوربین رنگی تک‌شات است.

تصویر روز earthsky

عکاسان حتی از کمترین امکانات نیز برای تصویر برداری نجومی استفاده می‌کنند. این تصویر تنها با گوشی سامسونگ بدون پس از پردازش ثبت شده است و هاله‌ای از ماه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاره زهره در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • تعریف دقیق نانو از زبان یک مخترع نخبه + فیلم
  • شفق‌های پرتوایکس در سیاره عطارد شکل گرفت
  • ساخت نخستین موتور فرد سیلندر کشور توسط مخترع همدانی
  • تصاویر نجومی ۲۸ اسفند (۱۸ مارس)
  • جاده کندوان امروز یک‌طرفه شد
  • پرشتاب‌ترین خودرو جهان سال آینده به بازار می‌آید (فیلم)
  • آغاز بهار با گذر خورشید از نقطه اعتدال بهاری
  • طرح «روشنایی جاده بدون نیاز به هرگونه انرژی» مخترع گیلانی جایزه طلا گرفت
  • پرشتاب‌ترین خودرو جهان سال آینده به بازار می‌آید + فیلم