Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@19:10:26 GMT

آخرین وضعیت افزایش مستمری مددجویان امداد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۷۷۳۱

آخرین وضعیت افزایش مستمری مددجویان امداد

رئیس کمیته امداد درباره واریز افزایش مستمری به حساب مددجویان گفت: طبق مصوبه مجلس این مبالغ باید به حساب کمیته امداد واریز شود درحالی‌که تاکنون به حساب یارانه پرداخت شده و باید دولت اجازه دهد ما خودمان به این موضوع رسیدگی کنیم.

خبرگزاری فارس: سیدپرویز فتاح در مورد آخرین وضعیت پرداخت افزایش مستمری به حساب مددجویان امداد و عدم پرداخت آن به حساب یارانه افراد، گفت: منشأ مستمری پرداختی به کمیته امداد و بهزیستی، اعتبارات دولتی و ردیف بودجه‌ای است اما همیشه از سوی مردم با این سوال مواجه هستیم که این مستمری چرا کم است؟

رئیس کمیته امداد ادامه داد: به دلیل همین تقاضای مددجویان و مردم خواستیم در لایحه بودجه 97 این مبلغ افزایش یابد که خوشبختانه مجلس سقف این ردیف را قبل از سال 96، 3 برابر افزایش داد و دولت نیز از فروردین‌ماه امسال آن را اجرایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح با اشاره به اینکه طی ماه‌های گذشته صددرصد مستمری‌ها پرداخت شده، گفت: اضافه‌مستمری مصوب نیز بدون معوقه و تأخیر پرداخت شده است، اما مشکلی که وجود دارد، هم‌زمانی آن با پرداخت یارانه‌ها بین تاریخ 24 تا 26 هر ماه است.

وی گفت: مصوبه مجلس این بود که این افزایش مستمری به حساب مستمری افراد و کمیته امداد واریز شود، اما دولت به حساب یارانه‌ها این مبالغ را می‌ریزد و تقاضای ما این بوده که برای مدیریت بهتر و تغییرات هر ماهه‌ای که در خانوارها و جمعیت تحت پوشش ما رخ می‌دهد، این اجازه را به ما بدهند که البته قانون هم همین را می‌گوید که کمیته امداد خودش این مبالغ را به حساب افراد واریز کند.

وی اظهار کرد: تقاضای ما باعث شد دولت آئین‌نامه‌‌‌ای را تهیه کند این آئین‌نامه به کمیسیون اقتصادی دولت رفت، 2 بار تشکیل جلسه داده و بنده هم در این جلسات شرکت کرده‌ام و امیدوارم هر چه زودتر با نظر دولت، این مستمری به حساب کمیته امداد و مستمری مددجویان واریز شود.

فتاح گفت: این جابجایی حساب مستمری باید انجام شود، اما اصل این پرداختی‌ها واریز شده و پول به دست مددجویان رسیده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، داود منظور افزود: متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به ۱۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی در فضای مجازی در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

خبر مهم درباره آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک | شرطی که حذف شد | اعتبار تشویقی افزایش یافت + جزئیات

وی افزود: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

منظور پیش از این نیز خبر داده بود که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

کد خبر 849322 برچسب‌ها خبر مهم سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی