Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه ژنرال «عبدالرازق اچکزی» اعلام کرد که حکومت وحدت ملی نمی‌تواند وی را از فرماندهی پلیس ولایت قندهار برکنار کند وزارت کشور افغانستان از برخورد قانونی با فرمانده ولایت قندهار خبر داد. ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، درحالی که پیش از این رئیس جمهور افغانستان از نیروهای امنیتی افغان خواسته بود تا از مداخله در مسائل و جریان‌های سیاسی خودداری کنند اما ژنرال عبدالرازق اچکزی فرمانده پلیس قندهار از عطامحمد نور اعلام حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال عبدالرازق اچکزی همچنین تاکید کرده بود که حکومت وحدت ملی صلاحیت برکناری وی از ولایت قندهار را ندارد، زیرا به گفته وی دولت افغانستان توافقی است.

این فرمانده عالی‌رتبه پلیس تصریح کرده بود که به خواست مردم قندهار فرمانده این ولایت تعیین شده است و در برابر برکناری احتمالی خود از قندهار توسط حکومت وحدت ملی مقاومت خواهد کرد.

وزارت کشور افغانستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که با فرمانده پلیس ولایت قندهار برخورد خواهد کرد.

«نصرت رحیمی» معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان به «رادیوآزادی» گفت: به دلیل اظهارات اخیر ژنرال رازق، با در نظر داشت قانون برخورد صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از برخورد قانونی با تعدادی از فرماندهان پلیس ولایت بلخ که از عطامحمدنور اعلام حمایت کرده بودند نیز خبر داد.

اخیرا در پی کشمکش بین عطامحمد نور و ارگ ریاست جمهوری افغانستان فرمانده پلیس ولایت قندهار و تعدادی از فرماندهان پلیس در ولایت بلخ نیز از عطامحمد نور اعلام حمایت کرده بودند.

این در حالی است که بر اساس قانون نیروهای امنیتی افغان حق مداخله در کشمکش‌های سیاسی در این کشور را ندارند و دخالت فرماندهان افغان در امور سیاسی غیرقانونی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به پاکستان حمله کرد

وزارت دفاع طالبان از هدف قرار دادن مراکز نظامی پاکستان در نقاط مرزی خبر داد.   به گزارش ایسنا وزارت دفاع دولت سرپرست افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که در واکنش به حملات هوایی بامداد امروز پاکستان به ۲ نقطه در این کشور، مراکز نظامی پاکستان در نقاط مرزی را هدف قرار داده است.   این وزارت‌خانه حمله پاکستان را یک اقدام «تجاوزکارانه» به خاک افغانستان خوانده و گفته است: «نیروهای دفاعی کشور آماده پاسخ به هر گونه اقدام‌های تجاوزکارانه بوده و در هر حالت از تمامیت ارضی شان دفاع خواهند کرد».   طبق روایت کابل، جنگنده‌های پاکستان بامداد امروز به مناطقی در خوست و پکتیکا حمله کردند که در پی آن هشت نفر کشته شدند.   این حمله پس از آن به وقوع پیوست که روز یکشنبه ارتش پاکستان اعلام کرد، در پی حمله تروریستی به پست سربازان این کشور در وزیرستان شمالی واقع در مرز افغانستان، هفت نظامی کشته شدند.   شبکه طلوع‌نیوز نیز امروز و به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد «در پی درگیری نیروهای امارت اسلامی با نظامیان پاکستان در امتداد نقطه مرزی دیورند در ولسوالی پکتیا، سه نیروی پاکستانی زخمی شدند».   این منبع گفت طالبان به «پاسگاه‌های نظامیان پاکستانی در منطقه بورکی در آن سوی مرز حمله توپ‌خانه‌ای انجام داده‌اند».   «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت سرپرست افغانستان هم امروز خطاب به پاکستان گفته بود: «چنین حملاتی نقض حریم افغانستان است و عواقب بدی در پی خواهد داشت که مهار آن در توان این کشور نخواهد بود».   مقام ارشد طالبان همچنین از دولت جدید پاکستان خواسته «تا روابط ۲ کشور را به دلیل اقدام‌های "بی‌باکانه" چند ژنرال نظامی برهم نزند و این کشور نباید ناتوان بودنش را به دوش کابل بیندازد». کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۱ کشته و زخمی در پی درگیری کوچی ها و باشندگان فاریاب
  • وقوع زلزله در قندهار
  • طالبان به پاکستان حمله کرد
  • ۸ کشته در حملات هوایی پاکستان به افغانستان
  • وقوع درگیری مرزی بین افغانستان و پاکستان
  • درگیری مرزی افغانستان و پاکستان
  • واکنش طالبان به حمله هوایی پاکستان به افغانستان
  • واکنش تند طالبان به حمله هوایی پاکستان در خاک افغانستان
  • حمله هوایی پاکستان به ۲ ولایت شرقی افغانستان
  • تکمیل حداکثری بازسازی میدان هوایی ولایت بدخشان