Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در بیانیه ای با اشاره به وقایع اخیر کشور تاکید کرد: واضح است که مردم ایران، مدت هاست تحت فشار اقتصادی و معیشتی قرار گرفته اند، اما گویا برخی حاضر به پذیرش این امر بدیهی نبوده و نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان پیرامون وقایع اخیر کشور بیانیه ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است:

با توجه به وقایع اخیر و اعتراضات گسترده ی مردمی در چند روز گذشته، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، بر خود لازم میبیند تا نکاتی را در این باره گوشزد کند.

 بنابر اصل بیست و هفتم قانون اساسی، تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است. بنابراین از نیروی های نظامی و انتظامی انتظار می رود که با پایبندی بر قانون، مانع از القای خشونت در بین مردم شوند.

همزمان با تاکید بر اجرای صحیح اصل بیست و هفتم قانون اساسی، هرگونه رفتار خشونت آمیز از سوی معترضان، بالاخص تخریب اموال عمومی را به شدت محکوم کرده و هموطنان عزیز را به آرامش دعوت می کنیم. زیرا رفتار های خشونت آمیز دست آویزی برای فرصت طلبان خارجی و داخلی گشته و نتیجه ای جز پاک کردن صورت مسئله و عدم تحقق خواسته های به حق شما را ندارد.

لازم است به همه ی مسئولان نظام، تاکید کنیم که پیش از آنکه فتنه گرانی جدید را به لیست فتنه گران گذشته اضافه کنند، یا اینکه این اعتراضات را به پای دسیسه های استکبار و آمریکا بنویسند، به صدای مردم گوش فرا دهند. مردم ایران، نه فتنه گرند و نه آمریکایی؛ بلکه این مردم، صاحبان اصلی انقلاب هستند.

به مسئولان گرامی صمیمانه توصیه می کنیم که اگر در این چند روز، شعار های ساختار شکنانه شنیده اند، خُرده نگیرند؛ این مردم همان هایی هستند که با حضور در پای صندوق های رای، ادامه ی حیات نظام را تضمین می کنند. اما بهتر است در آستانه ی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، همواره این سوال را از خود بپرسید که چه شده که مردم چنین به خشم آمده اند؟
واضح است که مردم ایران، مدت هاست تحت فشار اقتصادی و معیشتی قرار گرفته اند، اما گویا برخی حاضر به پذیرش این امر بدیهی نبوده و نیستند.

شکی نیست که این خشم روزی فروکش خواهد کرد و با کسانی که با شیطنت خود، راهپیمایی های اعتراضی مردم را به اغتشاش تبدیل کردند برخورد لازم انجام خواهد گرفت، اما توجه به این نکته ضروری است که چنانچه دغدغه ها، مشکلات و خواسته های ملت شریف ایران مرتفع نشود، بی شک شاهد تکرار این اجتماعات و اعتراضات در روز ها یا سال های آینده خواهیم بود.

واضح است که هم اکنون خیل عظیمی از مردم ایران از نظر اقتصادی و معیشتی در تنگنا قرار گرفته اند، اما با وجود این، تعداد بسیار زیادی از این مردم حاضر نشدند در تظاهرات چند روز اخیر شرکت کنند؛ زیرا همین مردم، دلسوزان اصلی این آب و خاک هستند و برخلاف بسیاری از مسئولان همواره سربلندی ایران عزیزمان را میخواهند.

بار دیگر تاکید می کنیم که انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با محکوم کردن هرگونه رفتار خشونت آمیز، صدای رسای مردم ایران‌زمین و پیگیر خواسته های به حق ایشان خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است

ایسنا/زنجان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکید کرد و گفت: این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در بازدید از کتابخانه عمومی علامه شیخ عبدالکریم زنجانی، اظهار کرد: اصلاح قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور ضرورت دارد.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس به مقوله کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران توجه داشتیم و در همین راستا یک کمیته فرهنگی تشکیل شد تا اصلاح و رفع نواقص قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مستمر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

این مسئول ضمن اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، تصریح کرد: در برنامه هفتم مجدانه تلاش کردیم این مقوله از حالت جواز خارج شده و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را  ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

آقاتهرانی در رابطه با بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۳ علی‌الخصوص بودجه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ ضروری است و برای تحقق این مهم بایستی هزینه کرد. سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است و کمیسیون فرهنگی مجلس برای دستیابی به اهداف فرهنگی تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: از کتابخانه تازه تاسیس علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کردم و افتتاح چنین کتابخانه‌ای در یکی از مناطق محروم زنجان بسیار قابل تقدیر و مایه مباهات است و در بلندمدت شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.

آقاتهرانی گفت: متاسفانه در فضای سبز اطراف این کتابخانه شاهد حضور برخی معتادان هستیم و باید در نظر داشت یکی از دلایل دچار شدن این افراد به دام اعتیاد آن است که به چنین کتابخانه و مکان فرهنگی‌ دسترسی نداشته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب ۳۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در زنجان
  • رایس: برای رهایی از برچسب بازنده محکوم به پیروزی مقابل منچسترسیتی هستیم
  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|حسین سرآبادانی
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • تجمع دانشجویان زنجانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی+فیلم
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • راهپیمایی روز قدس مانع از تحقق عملیات رسانه‌ای صهیونیست‌ها می‌شود
  • توجه به بایسته های مشارکت مردم در عرصه جهش تولید
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است