Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولین و چهره های شاخص استان یزد با محکومیت حرکات ساختار شکنانه آشوبگران خواستار حل سریع مشکلات اقشار مختلف مردم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از یزد رسا، مسئولین استان یزد با تاکید بر حل مشکلات مردم اغتشاشات و آشوب را محکوم کردند.

مردم همیشه وفاداری خود به نظام و انقلاب را نشان داده اند
آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه با اشاره به آشوب‌های اخیر در کشور اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل به دنبال این هستند که ایران نیز به کشوری مثل عربستان و سایر کشورهای مطیع آن‌ها تبدیل شود و به تعبیر خودشان مثل آن کشورها، گاو شیردهی باشد که هر وقت اراده کردند بتوانند آن را بدوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه مردم و خواص باید همواره در برابر توطئه‌های دشمنان و اختلاف‌افکنی‌های استکبار هوشیار باشن، تصریح کرد: دشمن از غفلت ما استفاده می‌کند و نباید حتی لحظه‌ای از مکر آن‌ها غافل شد.
آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دست غارت‌گران را از کشور کوتاه کرد گفت: در طول این سال‌ها مردم همواره وفاداری خود به نظام و انقلاب را نشان دادند و هربار که دشمنان توطئه‌ای جدید را در سر پروراندند با هوشیاری مردم، توطئه دشمنان خنثی شد.
ناصری اضافه کرد: مسئولین باید قدردان چنین مردمی باشند و همه توان خود را درراه خدمت به مردم و حل مشکلات و معضلات آن‌ها به‌کارگیرند.

آتش زدن حسینیه چه ارتباطی به گرانی و بیکاری دارد؟
سردار فتح الله جمیری فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: دشمن آمده است تا به اسلام عزیز لطمه وارد کند، آمده تا روحیه جهاد و شهادت را با ابزار مختلف از جوان های ما بگیر، آمده تا به ولایت مطلقه ولی فقیه ضربه وارد کند. به همین دلیل بود که در اغتشاشات اخیر مشاهده می کردیم که بر علیه اسلام و ولایت فقیه شعار میدادند. در یکی از شهر ها بود که کلنگ برداشته بودند و مزار شهدا را زیر و رو کرده بودند، رفتند حسینیه ما را به آتش کشیدند، این ها چه ارتباطی به گرانی دارد، چه ارتباطی به اشتغال و ... دارد؟ همانند فتنه 88 که رفتند و خیمه سید و سالار شهیدان را به آتش کشیدند. هدف این ها این است که به ولایت فقیه آسیب برسانند.

باید با اتحاد و همبستگی تمامی دشمنان نظام را نا امید کرد
آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی گفت: دولت محترم باید تدبیری عاجل برای وضعیت معیشت، بیکاری، رکود و مشکلات اقتصادی مردم بیاندیشد تا از فشارهای بر دوش مردم کاسته شود.
وی افزود: مطالبات مردم در حوزه اقتصادی کاملاً به‌حق است اما اینکه عده‌ای بخواهند از دغدغه مردم سوءاستفاده کرده، موج‌سواری کنند و با حرکاتی ناپسند به مقدسات ملی ایرانی و مذهبی دینی ما توهین و با شعارهای هنجار شکنانه شیرازه امنیت کشور را مورد هدف قرار دهند مسئله‌ای جداست.
وی مهم‌ترین وظیفه مردم و مسئولان را در شرایط کنونی حفظ وحدت ملی دانست و گفت: باید با اتحاد و همبستگی تمامی دشمنان نظام را ناامید کرده و با هوشیاری و دشمن‌شناسی همیشگی مهر باطلی بر خیالات باطل استکبار ایادی‌اش بزنیم.

مجلس و دولت شرایط مردم را درک می کنند
سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و اشکذر اظهار داشت: ملت بزرگوار ما باید بدانند و قطعاً می‌دانند که برای رساندن صدای اعتراضات خود به گوش مسئولان راه‌هایی دیگر هم وجود دارد چراکه در اعتراضات خیابانی آن‌ها نمی‌توانند دغدغه خود را به‌درستی انتقال دهند و علت هم کاملاً روشن و مبرهن است.
وی تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی کشور که همواره مترصد فرصت برای ضربه زدن به کشور هستند از این اعتراضات سو استفاده کرده و به‌جای بیان خواسته‌های مردم، خواسته‌های سیاسی شوم خود را دنبال می‌کنند.
موسوی تاکید کرد: مجلس و دولت شرایط مردم را درک کرده و تمام توان خود را برای پیگیری و حل مشکلات آنان به کار خواهند بست.

حل مشکلات اقتصادی در اولویت برنامه های دولت و مجلس قرار گیرد
محمد رضا صباغیان نماینده پنج شهرستان بیان داشت: این حق مردم است که خواسته های خود را مطرح کنند و آن را از مسئولان مطالبه کنند.
صباغیان ادامه داد: ولی در شرایط حساس کنونی که دشمنان قسم خورده لحظه به لحظه دنبال اجرای نقشه های خودشان هستند، ملت باید هوشیار باشند که زمینه های رسیدن به اهداف را برای آنها مهیا نکنند.
وی تأکید کرد: البته که حق مردم باید ادا شود، ولی باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که تجمع در خیابان ها، از بین بردن امکانات و تجهیزات ملی در شهرها و خسارت زدن به سرمایه های کشور، راه قانونی و مناسب برای بیان کردن خواسته ها و مطالبه کردن حقوق مردم نیست.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از آنجا که رسانه های بیگانه در این جریانات به دنبال منافع سیاسی خود هستند، لذا مردم آگاه باشند که با برخوردهای غیرقانونی، آب در آسیاب دشمن نریزند.
صباغیان در پایان گفت: به عنوان نماینده مردم از دولت و مجلس می خواهم با همکاری و همیاری همه مسئولان مربوطه، حل مشکلات اقتصادی را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

اعتراضات خیابانی زمینه های سوء استفاده عناصر بیگانه را فراهم خواهد آورد
 محمدصالح جوکار نماینده سابق یزد نیز گفت: شکی نیست که اعتراض به وضعیت اقتصادی موجود و سردادن شعارهایی دراین زمینه حق مردم است و مسئولان نیز باید پاسخ کارشناسانه ای به این دغدغه ها بدهند چرا که در طول عمر انقلاب همین مردم بودند که در شرایط مختلف پای انقلاب خود ایستادند در شرایط سخت دوران دفاع مقدس مردم علاوه بر تامین نیروی انسانی جبهه ها و اعزام فرزندان رشید خود به جنگ علیه دژخیمان بعث و استکبار جهانی در شرایط سخت اقتصادی منابع مالی جبهه را نیز تامین می کردند و هر کس هرچه داشت در طبق اخلاص می گذاشت.
جوکار خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی نیز اگر مردم احساس کنند مشکلات متعلق به همه  است و تبعیض و رانت و فساد اقتصادی وجود ندارد خیالشان راحت می شود و باز هم این شرایط سخت را تحمل می کنند اما وقتی مردم می بینند عده ای حقوق های نجومی دریافت می کنند یا در حالی که آنان برای دریافت یک وام 5 میلیون تومانی باید از هفت خوان رستم بگذرند  در عوض عده ای  به راحتی با رابطه و رانت، وام های 1000 میلیاردی می گیرند و یا  در بین مدیران دستگاه های مختلف فسادهای اقتصادی بیداد می کند طبیعی است که این تفاوت ها  را برنمی تابند.
وی تصریح کرد: مسلما بیان مطالبات در خیابانها و به صورت اعتراضات خیابانی زمینه های سوء استفاده عناصر بیگانه و دشمنان مردم را فراهم خواهد آورد همچنان که در روزهای اخیر پیام های رئیس جمهور آمریکا،سران اسرائیل و آل سعود همگی در دعوت به اغتشاش و به هم ریختن امنیت کشور بوده چرا که این ها از این ملت ضربات سنگینی را متحمل شده و همواره مورد تحقیر این مردم بودند و حال به این وسیله در صدد تلافی شکست ها  و حقارت های خود هستند.

در روزهای نخستین آشوب ها به نماد مذهبی و ملی ما هتک حرمت کردند
غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: بنده معتقدم اگر وضعیت اقتصادی بدتر از این هم می‌شد و ما در سایر زمینه‌ها مشکلی نداشتیم اوضاع به این سمت‌وسو نمی‌رفت چراکه سابقه 39 ساله انقلاب نشان داده مردم در همه مراحل و باوجود سختی‌های فراوان پای انقلاب خود ایستاده‌اند.
وی با اشاره به اتفاقات فتنه 88 گفت: اگرچه در آن سال عده‌ای پس از گذشت چندین روز بانفوذ در بدنه مردم اقدام به حرکت‌های ناپسندی ازجمله به آتش کشیدن بیرق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و توهین به‌عکس امام (ره) و رهبری کردند اما در اتفاقات اخیر می‌بینیم که در روزهای نخستین به نماد مذهبی و ملی ما هتک حرمت کرده و یقیناً این عده از قاطبه عموم مردم جدا بوده و از جنس آنان نیستند و تنها به دلیل شدت اختلافات داخلی فرصت را برای اقدامات خرابکارانه مهیا دیده‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد خطاب به مسئولان اذعان داشت: در همه جای دنیا مردم با برگزاری راهپیمایی‌هایی قانونی مطالبات و دغدغه‌های خود را به مسئولان منتقل می‌کنند اما متأسفانه در کشور ما چنین زمینه‌هایی وجود ندارد و زمانی که مردم نتوانند مشکلات خود را تک‌به‌تک بیان کنند این مشکلات جمع شده و چنین شرایطی را برای کشور فراهم می‌آورد.
وی تأکید کرد: مسئولان هرچه زودتر فضا را برای بیان دغدغه‌های مردم فراهم کنند و درخواست‌های مردم را در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگو باشند.

اغتشاشگران به دنبال سوءاستفاده از موضع‌گیری به‌حق مردم بودند
محسن ابوترابی عضو شورای شهر یزد گفت: پشت پرده اغتشاش‌های اخیر، جز عوامل داخلی استکبار جهانی و دولت‌های متخاصم ایالات متحده، انگلیس، عربستان سعودی و رژیم صیهونیستی کس دیگری نیست.
وی اظهار داشت: اغتشاش‌گران به دنبال سوءاستفاده از موضع‌گیری به‌حق مردم درباره گرانی و مطالبات شماری از مردم از برخی مؤسسات مالی بودند اما با هوشیاری مردم و عوامل امنیتی، اوضاع به خوبی کنترل شده است.
ابوترابی گفت: مسؤولان و نمایندگان مردم به عنوان خادمان ملت، بایستی رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی را سرلوحه کار خود قرار دهند. قبلا هم به اثبات رسیده که هیچ چیز نمی‌تواند وحدت و انسجام ملت را خدشه‌دار سازد و مردم در مواقع نیاز، با حضور به موقع در صحنه، ایفاگر نقش خود هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه، ارتباط بین دستگاه قضائی با مردم را مهم دانستند و اظهار کردند: حضور مسئولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

معظم له افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

وی پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضائیه ارتباط ندارد را مهم دانستند و تصریح کردند: مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

منبع:خبر حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان