Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه پاپزشکی کلینیک دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم از راه‌اندازی اولین کلینیک پاپزشکی در ایران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا قلم قاش، مدیر گروه پا پزشکی اظهار کرد: اولین کلینیک پا پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شد و از امروز بیماران می‌توانند به این مجموعه درمانی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده تمرکز ما در این مجموعه روی بیماران دیابتی است.

مدیر گروه پاپزشکی کلینیک دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: فعالیت اینگونه مراکز در برخی از کشورهای دنیا متداول بوده و قدمت خیلی طولانی دارد که کلینیک پاپزشکی به صورت رسمی به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: غربالگری رایگان از امروز تا دهه فجر انجام خواهد شد و افراد برای دریافت نوبت می‌توانند با شماره 02143682 تماس بگیرند.

قلم‌قاش گفت: صدور شناسنامه پا از جمله اقداماتی خواهدب ود که در این کلینیک انجام می‌گیرد و افراد از لحاظ موضوعاتی مانند وضعیت عروق پا، اعصاب محیطی، استخوان و عضلات پا مورد بررسی قرار می‌گیرند و سپس برای آنان شناسنامه پا صادر می‌شود.

مدیر گروه پاپزشکی کلینیک دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم ارائه خدمات درمانی و پیشگیرانه به بیماران دیابتی را از مهم‌ترین اهداف این کلینیک اعلام کرد و گفت: پیشگیری از مشکلات پا، اصلاح اختلالات این عضو بدن و درمان بیماری پا از مهمترین اقدامات این کلینیک است.

وی با اشاره به اینکه 10 تا 12 درصد بیماران دیابتی حداقل یک‌بار زخم پای دیابتی را تجربه کرده‌اند، تصریح کرد: زخم پای دیابتی 3 تا 5 سال از عمر این افراد را کم می‌کند.

مدیر گروه پاپزشکی کلینیک دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، زخم پا را اولین عامل مرگ و میر عفونی بیماران دیابتی اعلام کرد و گفت: هزینه سالانه درمان زخم پای دیابتی بین 3 تا 5 هزار دلار است.

قلم‌قاش به بیماران دیابتی توصیه کرد که مشکل پا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده آنها حتما به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنند تا نسبت به برطرف شدن مشکل، اقدامات لازم انجام گیرد.

وی بیان کرد: در ارزیابی چند ماه گذشته‌ای که در برج میلاد انجام شد، متوجه شدیم 86 درصد کودکان دچار اختلالاتی چون صافی کف پا هستند که اگر در همان سن کودکی درمان نشوند می‌تواند مشکلات زیادی را برایشان ایجاد کند.

مدیر گروه پاپزشکی افزود: اصولا مراقبت و درمان این اختلالات با ورزش انجام می‌شود و اگر افراد نسبت به اختلالات کودکانشان آگاه شوند، در جهت درمان آن تلاش می‌کنند.

قلم‌قاش افزود: 40 درصد عامل زخم دیابتی‌ها به دلیل کفش نامناسب است اگر بیمار نسبت به مشکل پاهایش آگاه شود تا بیش از 50 درصد پیش رفته‌ایم و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ اما وقتی یک بیماری دیابتی نمی داند مشکل پایش چیست نمی شود کاری را پیش برد.

مدیر این کلینیک خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته هدف از درمان جلوگیری از مرگ و میر بوده است اما اکنون بهبود کیفیت زندگی را هدف قرار داده ایم. امیدواریم با راه اندازی این کلینیک بسیاری از افراد دیابتی از مشکلات پاهایشان مطلع شوند و اقدامات خوبی را در راستای درمان آنها انجام دهیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو 100  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال