Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه عربستان از ترس شورش های مردمی و برای جبران افزایش دو برابری قیمت بنزین و وضع مالیات ارزش افزوده امتیازات مالی جدیدی به شهروندان عربستانی اختصاص داد.

خبرگزاری تسنیم: پادشاه عربستان از ترس شورش های مردمی و برای جبران افزایش دو برابری قیمت بنزین و وضع مالیات ارزش افزوده امتیازات مالی جدیدی به شهروندان عربستانی اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    به نقل از رویترز، ملک سلمان، پادشاه عربستان دستور داده تا به منظور جبران افزایش هزینه‌های کارمندان دولتی، در طی سال آینده ماهانه به هر کارمند سعودی هزار ریال (معادل ۲۶۷ دلار) یارانه پرداخت شود. عربستان اخیرا اقدام به افزایش قیمت بنزین و اجرای مالیات بر ارزش افزوده کرده است.

پادشاه سعودی در یک حکم حکومتی که در رسانه‌ها منتشر شده همچنین دستور داده که ۵ هزار ریال سعودی به پرسنل نظامی که در خطوط مقدم جنگ یمن خدمت می‌کنند پرداخت شود.

عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان، روز دوشنبه هفته گذشته در راستای برنامه اصلاح اقتصادی خود، قیمت بنزین را تقریبا دو برابر کرد. همچنین مالیات بر ارزش افزوده ۵ درصدی بر مجموعه‌ای از کالا‌ها و خدمات به اجرا گذاشته شده است.

ملک سلمان همچنین به دولت این کشور دستور داده تا در برخی موارد از جمله سلامت و خدمات آموزشی و همچنین خرید خانه برای نخستین بار به ارزش ۸۵۰ هزار یال سعودی (۲۲۶ هزار و ۶۶۰ دلار) دولت بار پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را خود بر عهده بگیرد. مقرری دانشجویان، بازنشستگان و مقرری بگیران تامین اجتماعی نیز افزایش یافته است.

بر اساس یک برنامه مالی دراز مدت که در بودجه سال ۲۰۱۸ پیش بینی شده، عربستان طرح‌های خود برای حذف یارانه‌های حامل‌های انرژی را کند خواهد کرد.

به گفته کارشناسان امتیازات جدیدی که آل سعود به شهروندان عربستانی اختصاص داده است ۵۰۰ میلیارد ریال سعودی برای این رژیم هزینه خواهد داشت.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود

ایسنا/لرستان شهردار تیتکان با بیان اینکه ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود گفت: شهرداری در شهرهای کوچک درآمد پایداری ندارند و این یکی از موضوعاتی است که دست ما را برای انجام کارها بسته است.

زینب آذرخوش امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای کوچک دارای زیرساخت‌های گردشگری هستند و ضرورت دارد برای ارتقای آن تسهیلات مناسبی را به شهرداری‌های کوچک تخصیص داده شود.

شهردار تیتکان بیان کرد: گردشگری صنعتی پول‌ساز است و رونق گرفتن آن در شهرهای کوچک منجر به ارزآوری در این شهرها خواهد شد.

شهردار تیتکان عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات به شهرهای کوچک داده شود تا موضوع گردشگری و بوم‌گردی در آن‌ها پایدار بماند.

وی افزود: سهمیه قیر شهرداری تیتکان اینقدر کم بود که از گرفتن آن صرف‌نظر کردیم چرا که هزینه حمل و نقل آن به صرفه نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است