Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@04:27:09 GMT

تخطی دولت در پرداخت افزایش مستمری مددجویان

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۸۷۱۵

تخطی دولت در پرداخت افزایش مستمری مددجویان

پول‌نیوز -رئیس کمیته امداد درباره واریز افزایش مستمری به حساب مددجویان گفت: طبق مصوبه مجلس این مبالغ باید به حساب کمیته امداد واریز شود درحالی‌که تاکنون به حساب یارانه پرداخت شده و باید دولت اجازه دهد ما خودمان به این موضوع رسیدگی کنیم.

سیدپرویز فتاح در مورد آخرین وضعیت پرداخت افزایش مستمری به حساب مددجویان امداد و عدم پرداخت آن به حساب یارانه افراد، گفت: منشأ مستمری پرداختی به کمیته امداد و بهزیستی، اعتبارات دولتی و ردیف بودجه‌ای است اما همیشه از سوی مردم با این سوال مواجه هستیم که این مستمری چرا کم است؟

رئیس کمیته امداد ادامه داد: به دلیل همین تقاضای مددجویان و مردم خواستیم در لایحه بودجه 97 این مبلغ افزایش یابد که خوشبختانه مجلس سقف این ردیف را قبل از سال 96، 3 برابر افزایش داد و دولت نیز از فروردین‌ماه امسال آن را اجرایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فتاح با اشاره به اینکه طی ماه‌های گذشته صددرصد مستمری‌ها پرداخت شده، گفت: اضافه‌مستمری مصوب نیز بدون معوقه و تأخیر پرداخت شده است، اما مشکلی که وجود دارد، هم‌زمانی آن با پرداخت یارانه‌ها بین تاریخ 24 تا 26 هر ماه است.

وی گفت: مصوبه مجلس این بود که این افزایش مستمری به حساب مستمری افراد و کمیته امداد واریز شود، اما دولت به حساب یارانه‌ها این مبالغ را می‌ریزد و تقاضای ما این بوده که برای مدیریت بهتر و تغییرات هر ماهه‌ای که در خانوارها و جمعیت تحت پوشش ما رخ می‌دهد، این اجازه را به ما بدهند که البته قانون هم همین را می‌گوید که کمیته امداد خودش این مبالغ را به حساب افراد واریز کند.

وی اظهار کرد: تقاضای ما باعث شد دولت آئین‌نامه‌‌‌ای را تهیه کند این آئین‌نامه به کمیسیون اقتصادی دولت رفت، 2 بار تشکیل جلسه داده و بنده هم در این جلسات شرکت کرده‌ام و امیدوارم هر چه زودتر با نظر دولت، این مستمری به حساب کمیته امداد و مستمری مددجویان واریز شود.

فتاح گفت: این جابجایی حساب مستمری باید انجام شود، اما اصل این پرداختی‌ها واریز شده و پول به دست مددجویان رسیده است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان و ۴۵۰۰ اصله نهال درخت توت میان مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد خراسان‌ شمالی توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مجید الهی راد امروز _ یک شنبه دوم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توانمند سازی مددجویان به عنوان مهم‌ترین راهبرد این نهاد در زمینه خودکفایی مددجویان است، اظهار کرد: یکی از اقدامات این نهاد در زمینه ایجاد اشتغال تقویت صنعت نوغانداری و تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان است.

وی با تشریح اقدامات کمیته امداد در زمینه تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان افزود: توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران و توزیع ۴۵۰۰ اصله نهال درخت توت بین مجریان طرح‌های اشتغال را از اقدامات این نهاد در راستای کمک به تکمیل زنجیره ارزش نوغان در استان نام برد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: این نهاد ۶۰۰ کیلوگرم پافسول ضدعفونی کننده کرم ابریشم و ۵۰۰ عدد دماسنج و رطوبت سنج دیجیتالی بین مجریان طرح توزیع کرده است.

الهی راد تصریح کرد: داشتن مناطق مستعد کاشت درخت توت، تقویت بعد اقتصاد خانوار به ویژه در مناطق محروم و مرزی، افزایش تولید پیله خام ابریشم، ایجاد انگیزه و تقویت فعالیت شغلی با مشارکت اعضای خانوار، ریسک پایین و مبلغ پایین جهت راه اندازی فعالیت از مزیت‌های تکمیل زنجیره ارزش نوغان در خراسان شمالی است.

کد خبر 746604

دیگر خبرها

  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت