Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان گفت: سرما، بارش شدید برف، کولاک و رعدوبرق شدید و از طرفی تاریکی هوا و خستگی مفرط شرایطی را پیش آورده که کوهنوردان متوجه فاصله زیاد افراد از همدیگر نمی‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک سید موسی خادمی در گفتگوی خبری با رسانه‌های جمعی اظهار داشت: در ساعت ۳:۲۰ دقیقه بامداد امروز به جمعیت هلال‌احمر شهرستان ازنا اطلاع داده می‌شود که تعدادی از کوهنوردان در اشترانکوه در برف و کولاک کوهستان گرفتارشده و نیاز به امدادرسانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

 

وی ادامه داد: بلافاصله مدیریت جمعیت هلال‌احمر ازنا ضمن اطلاع‌رسانی به معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان و مدیریت بحران شهرستان، اقدام به اعزام نیروی انسانی ماهر و کوهنوردان جمعیت به منطقه موردنظر می‌کنند.

 

 خادمی بیان کرد: امدادگران بعد از الحاق به هفت نفر از کوهنوردانی که در پناهگاه مستقر بودند، درخواست اعزام بالگرد برای حمل یکی از افراد بدحال را دارند که بلافاصله بالگرد اعزام و هلی‌برد جوان مصدوم به‌نام آقای عامری انجام می‌شود، ولی طبق اعلام اورژانس به علت سرمازدگی و ایست قبلی، فوت می‌کند.

 

استاندار لرستان گفت: سایر افراد مستقر در پناهگاه طی دو سورتی پرواز به شهرستان ازنا اعزام شده و تحت درمان قرار گرفتند که هم‌اکنون حال آنان مساعد است.

 

 

وی افزود: طبق اعلام یکی از نجات‌یافتگان این حادثه، کوهنوردان هنگام صعود به سمت ارتفاعات با تاریکی هوا و بارش سنگین برف و کولاک شدید مواجه شده‌اند و به همین علت بین اعضای گروه فاصله افتاده و هشت نفر از اعضای گروه که دو نفر آن‌ها خانم هستند عقب‌تر از بقیه قرار گرفتند. سرما، بارش شدید برف، کولاک و رعدوبرق شدید و از طرفی تاریکی هوا و خستگی مفرط شرایطی را پیش آورده که کوهنوردان متوجه فاصله زیاد افراد از همدیگر نمی‌شوند.

 

  خادمی در ادامه اعلام کرد: هشت نفری که در انتها قرار گرفتند احتمالاً درون یکی از آبشارهای یخی که عبور از آن فوق‌العاده سخت و دشوار بوده با مشکل سقوط بهمن مواجه شده‌اند.

 

  استاندار لرستان یادآور شد: با راهنمایی‌های افراد نجات‌یافته، محل سقوط بهمن شناسایی و امدادگران عملیات جستجو و امداد و نجات را در محل شروع کردند که بعد از ساعت‌ها کار سخت، در محل سقوط بهمن تعدادی کوله‌پشتی و نهایتاً با انجام حفاری در محل، جنازه یکی از کوهنوردان پیدا شد. تلاش نیروهای امدادی برای یافتن سایر مفقودشدگان با تمام توان ادامه دارد.

 

خادمی گفت: هم‌اکنون ده‌ها نفر از کوهنوردان حرفه‌ای هلال‌احمر استان با هیئت کوهنوردی لرستان به همراه دو فروند بالگرد در حال انجام عملیات جستجو برای پیدا کردن و نجات هفت نفر از مفقودشدگان این حادثه تأسف‌بار هستند و تمام امکانات مورد نیاز برای انجام عملیات امداد و نجات در اختیار امدادگران قرار گرفته است.

 

 

وی افزود: شرایط حاکم بر محل بسیار سخت و دشوار است، منطقه صعب‌العبور و برف‌گیر بوده و فرود هلی‌‌کوپتر در نزدیکی محل حادثه امکان‌پذیر نیست ولی تمامی نیروها در سرمای بسیار سخت حاکم بر محل با حداکثر توان در حال انجام عملیات جستجوی مفقودشدگان هستند اما با تاریکی هوا ممکن است با مشکلات بیشتر و یا توقف موقت کار مواجه شوند.

 

  استاندار لرستان گفت: این حادثه در زمانی رخ می‌دهد که از یک هفته پیش هواشناسی کشور و استان در تمام شبکه‌های خبری و فضای مجازی بارش سنگین برف را در استان‌های غرب و جنوب غرب کشور ازجمله لرستان پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی کرده بودند و لازم بود که کوهنوردان عزیز به این اخطارهای هواشناسی توجه بیشتری می‌کردند.

 

 خادمی یادآور شد: لازم به ذکر است این گروه کوهنورد به‌صورت خودجوش و بدون هماهنگی با مسئولین استانی و شهرستانی ازجمله هیئت‌های کوهنوردی استانی و محلی اقدام به انجام این صعود کرده بودند.

 

 استاندار لرستان در ادامه ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه دردناک، عنوان کرد: مدیریت بحران استان با تمام توان عملیات جستجو برای یافتن مفقودان این حادثه را همچنان ادامه خواهد داد.  

 

تیم کوهنوردان خراسان رضوی بدون مجوز و اطلاع به ارتفاعات اشترانکوه رفتند
 

آرش قیاسیان در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار کرد: تیم 14 نفره کوهنوردی خراسان رضوی که به ارتفاعات اشترانکوه صعود و دچار حادثه شده اند بدون مجوز فدارسیون کوهنوردی و حتی هیات کوهنوردی لرستان اقدام به انجام این برنامه نمودند.

 



وی افزود: با این وجود که در بین کوهنوردان حادثه دیده افراد با تجربه دیده می شود حتی اقدام آن ها بدون هماهنگی با استان مبدا صورت گرفته است.



رییس هیئت کوهنوردی لرستان بیان داشت: کار امدادرسانی در این حادثه بسیار دشوار است و انتظار می رود تیم های امدادی با رعایت همه جوانب امدادی و خود امدادی در منطقه حضور یابند.

 

امکان زنده ماندن کوهنوردان مفقودشده بسیار بعید است


محمد باقر محمدی،معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان گفت: یک تیم ۱۴ نفره کوهنوردی از خراسان رضوی متاسفانه بدون مجوز و عدم هماهنگی با کوهنوردان ازنایی که با توجه به سرمای شدید قصد منصرف کردن آنها را داشتند به اشترانکوه صعود کردند.



وی  با بیان این که ساعت دقیق حادثه ۳و ۱۵ دقیقه بامداد بود که با توجه به بوران شدید راه را گم کردند و دچار حادثه شدند،گفت: با توجه به بارندگی شدید تیم مذکور دچار بهمن شدید شدند و حادثه دیدند.


 
معاونت امداد و نجات هلال احمر لرستان افزود: ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه بامداد عملیات نجات با دو بالگرد و چند تیم عملیاتی آغاز شد که پس از یافتن پیکر یکی از مفقودین و با توجه به برودت هوا فعلا عملیات توقف شد.



محمدی خاطر نشان کرد: ۷نفر از تیم کوهنوردی همچنان مفقود هستند که سه خانم و پنج آقا می باشند.


وی گفت: صبح فردا مجدد با تیم بندی عملیات جستجو را ادامه خواهیم داد.


معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان به برودت شدید هوا و شرایط موجود افزود: امکان زنده ماندن این افراد بسیار بعید است.



محمدی گفت: از تیم کوهنوردی مشهد سه الی چهار نفر با تیم فاصله گرفتند و به پناهگاه رفتند و با پایگاه های امدادی تماس گرفتند.



وی به تیم های امدادی موجود گفت: تیم های امداد کوهستان ازنا و هلال احمر لرستان در صحنه هستند و برای ادامه عملیات فردا از لحاظ نیرو مشکل نداریم.

 



معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان در انتها خاطر نشان کرد: با توجه به لحاظ جوی و با توجه به حوادث ثانویه که قبلا هم تجربه شده امکان ادامه جستجو تا فردا نبود.
 


دو فروند بالگرد در محل حادثه حضور دارند/تلاش ها همچنان ادامه دارد


فرماندار ازنا گفت: تلاشها در جهت پیداکردن هشت کوهنورد مفقود شده در اشترانکوه ادامه دارد وهمه تلاشمان را در یافتن این کوهنوردان انجام خواهیم داد.



محمد محمدی نژاد با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان ازنا جهت بررسی حادثه امروز اشترانکوه گفت: وظایف دستگاها مشخص شده و هم اکنون دو فروند بالگرد یکی از الیگودرز ویکی از شهرکرد در محل حاضر است و همچنین یک گروه ۲۰ نفره پشتیبان به سرپرستی امداد و نجات شهرستان ازنا جهت یافتن کوهنوردان گمشده در محل حاضر شدند.



وی در ادامه گفت: از استان درخواست سگهای زنده یاب جهت یافتن کوهنوردان گمشده در اشترانکوه را داده ایم وتلاشها برای یافتن مفقودین همچنان ادامه دارد.
 


به گزارش سفیر افلاک ٨تن از تیم ۱۴نفره کوهنوردی در ارتفاعات اشترانکوه لرستان مفقود شده اند که تلاش ها برای پیدا کردن آن ها ادامه دارد.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در تپه فتحعلی خان

آتش پاد غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص ریزش و تخریب یک ساختمان مسکونی در تپه فتحعلی خان اظهار کرد: آتش‌نشانان چهار نفر محبوس شده درون منزل را خارج کردند.

وی افزود: ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز دوشنبه (۱۴۰۳/۱/۲۷) یک مورد حادثه تخریب ساختمان مسکونی در تپه فتحعلی خان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با اعلام این حادثه به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره سه و نجات مرکزی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، گفت: مشخص شد که ساختمان به یکباره دچار ریزش شده و چهار نفر درون آن محبوس شده اند.

آتشپاد رضایی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در لحظات اولیه موفق شدند ۲ آقا و ۲ خانم را نجات و به بیرون از ساختمان انتقال دهند.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه علت و چگونگی این حادثه در دست بررسی است.

کد خبر 6078443

دیگر خبرها

  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • پیدا شدن جسد ۳ کارگر راه آهن در سیلاب «کارواندر»/ یک نفر مفقود است
  • (ویدئو) نجات کوهنوردان گیر افتاده بالای آلپ
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه
  • محبوس شدن ۴ نفر در اثر ریزش ساختمان مسکونی
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه/۴ نفر نجات پیدا کردند
  • از کپسول های نجات بخش قرمز چه می دانید؟ | این کپسول ها می توانند زندگی‌تان را نجات دهد
  • ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در تپه فتحعلی خان
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش شدید
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران