Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@00:14:02 GMT

بازی‌های محلی در فاروج دوباره جان خواهند گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۴۸۹۶۸

بازی‌های محلی در فاروج دوباره جان خواهند گرفت

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان با اشاره به تلاش این اداره برای ثبت یکی از بازی‌های محلی فاروج گفت بازی‌های بومی و محلی در زمان‌های گذشته دارای فعالیت بدنی و شادابی زیادی بوده‌اند ولی متأسفانه امروزه فراموش‌شده و بازی‌های بی‌تحرک و مضر کامپیوتری جای آن را گرفته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  فاروج من؛ علی‌اکبر کیوان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بازی‌هایی که درگذشته استفاده می‌شد از تحرک بیشتری برخوردار بودند و نشاط و شادابی فراوانی داشتند اما متأسفانه به دست فراموشی سپرده‌شده و بچه‌های امروز به دلیل استفاده از بازی‌های کامپیوتری دچار فقر حرکتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیوان ادامه داد: هدف ما در اداره ورزش و جوانان فاروج بر این است تا این بازی‌های محلی را که نشاط، شادابی و تحرک را همراه دارند و از طرفی نیز می‌توان با حداقل امکانات افراد زیادی از مزایای این بازی‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان فاروج به پیگیری این اداره برای زنده کردن یکی از این بازی‌ها اشاره کرد و گفت که بازی توپ و تخته از بازی‌های قدیمی است که فاروجی‌های دهه 40 و 50 از آن خاطرات زیادی دارند، این بازی بسیار سرگرم‌کننده و شاداب است و برنامه داریم تا با سرمایه گزاری در این زمینه جان دوباره‌ای به بازی‌های بومی و محلی شهرستان ببخشیم.

وی اضافه کرد: قصد داریم که با تشکیل گروهی قوانین و مقررات این بازی را بر اساس آنچه از گذشته انجام می‌شده جمع‌بندی کرده و چند دوره مسابقات آزمایشی درون شهرستانی برگزار کنیم، همچنین در صورت استقبال و فراهم آمدن امکانات آمادگی برگزاری این مسابقات در سطح استانی را نیز داریم.

کیوان هدف از ترویج بازی‌های بومی و محلی را از بین بردن فقر حرکتی در میان کودکان و نوجوانان عنوان کرده و گفت: بازی‌های های بومی و محلی در منطقه ما فراوان هستند و ما این برنامه را شروع کرده‌ایم تا این بازی‌ها را دوباره زنده کنیم، برنامه‌هایی داریم تا این مسابقات بومی و محلی را در روستاهای مختلف برگزار کرده و با بازی‌های همان روستاها نیز آشنا شده و روی آن‌ها سرمایه گزاری کنیم.

 

 

انتهای پیام./

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی

سرهنگ علیرضا پوربه اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نصب و استفاده دستگاه های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای فاروج دریافت شد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج ادامه داد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده شد که در داخل آن ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال بود.

سرهنگ پوربه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آنها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • ۴۷دستگاه ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ در فاروج کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • جاری شدن سیل در روستای «قلعه صفا» فاروج
  • زمین لرزه چهار و دو دهم ریشتری تیتکانلو شهر فاروج
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • زلزله ۴‌.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند