Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس سنای پاکستان با اعلام اینکه اوضاع کنونی از لحاظ سیاسی بسیار متشنج است گفت: تصور نمی‌کنم پارلمان موجود بتواند دوره پنج ساله خود را تکمیل کند. ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به‌گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، «عبدالغفور حیدری» معاون سنای پاکستان نیز به جمع سیاستمداران پیوست که انتخابات زودهنگام را پیش بینی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالغفور حیدری تصریح کرد: شرایط سیاسی به حدی متشنج است که امکان تکمیل مدت پنج ساله پارلمان وجود ندارد و به احتمال قوی باید شاهد برگزاری انتخابات پیش از موعد مقرر باشیم.

وی تاکید کرد: سیاستمدارانی مانند « عمران خان، زرداری و طاهرالقادری» به فکر ساقط کردن دولت حزب نواز هستند و شرایط نشان می‌دهد که ممکن است آنها موفق به این کار شوند.

عضو ارشد حزب جمعیت علمای اسلامی شاخه فضل الرحمن که از حامیان سرسخت نواز شریف است، ادامه داد: ما هنوز در خصوص تشکیل ائتلاف با احزاب مختلف در انتخابات سال آتی تصمیمی نگرفته‌ایم و در روزهای آینده وضعیت خود را مشخص خواهیم کرد.

این نخستین بار است که یک طرفدار دولت پاکستان ساقط شدن پارلمان و به تبع آن دولت حزب نواز را پیش از موعد مقرر پیش بینی می‌کند.

از عمر دولت و پارلمان کنونی پاکستان بین دو تا پنج ماه زمان باقی مانده است ولی شرایط سیاسی و کشمکش‌های موجود در این کشور می‌تواند منجر به برگزاری انتخابات زود هنگام شود.

نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان شش ماه پیش و پس از حکم دادگاه عالی پاکستان مبنی بر رد صلاحیت مادام العمر، مجبور به استعفا از تمام مناصب رسمی خود شد.

پس از استعفای نواز شریف اوضاع سیاسی پاکستان به نامتعادل‌ترین شکل خود رسیده و اعتصاب‌های فراوانی به بهانه‌های مختلف در این کشور شکل گرفت.

انتهای پیام/.

 

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند

یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.

به گزارش فارس؛ لیندسی گراهام که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است در گفتگو با پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» گفت که سعودی‌ها هیچ رفتاری که حاکی از تمایل آن‌ها برای توافق با آمریکا بدون سازش با اسرائیل باشد نشان نداده‌اند. 

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» از مدت‌ها پیش به دنبال عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و اسرائیل به عنوان ادامه توافقاتی است که در دولت دونالد ترامپ به «توافقات ابراهیم» معروف شد. 

عربستان سعودی به عنوان بخشی از این توافق خواستار امضای یک قرارداد دفاعی-امنیتی با آمریکا است. ریاض علاوه بر این، برای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل خواستار متعهد شدن اسرائیل به مسیری برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • لزوم خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی