Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ حمید رمضانی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اظهارکرد: 11 واحد فرآوری شیر خام در استان فعالیت می کنند که سالانه 50 هزار تن شیر خام را فرآوری می کنند.

وی افزود: برای حمل 38 هزار و 500 کیلوگرم عسل، 12 هزار و 446 کندوی زنبور عسل و 23 هزار و 890 جلد پوست انواع دام کشتاری نیز در این استان گواهی بهداشتی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از صدور مجوز برای حمل سه هزار و 120 کیلوگرم گوشت کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد، 6هزار و 450 کیلو گرم گوشت گوساله تازه و منجمد و بیش ازچهار هزار و 315 تن گوشت مرغ تازه و منجمد نیز خبر داد.

رمضانی گفت: همچنین مجوز حمل بهداشتی –قرنطینه ای برای بیش از پنج هزار راس گاو و گوساله زنده، 199 هزار و 941 راس گوسفند و بز زنده و بیش از یک میلیون قطعه مرغ زنده به مقصد سایر استان ها صادر شده است.

وی افزود: در 9 ماهه امسال، 14 هزار و 988 فقره آزمایش تخصصی تشخیصی و کنترل کیفی انجام شده است که شامل سرولوژی دام و طیور و آنالیز شیمیایی می باشد.

رمضانی از چهار هزار و 111 موردکشت میکروبی و مرضی خبر داد و گفت: 583 مورد تشخیص باقی مانده سموم، دارو و مواد شیمیایی نیزدر فرآورده ها بوده است.

هم اکنون استان 2 میلیون و 55 هزار راس دام سبک و 78 هزار و 520 راس دام سنگین دارد.

انتهای پیام/آ

تولید شیرخام در خراسان شمالی  

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار