Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد:مردم ما هر کمبود و مشکلی داشته باشند، قطعا مساله آنها یک مسئله داخلی است و اجازه دخالت غریبه در آن را نمی‌دهند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدجواد نیک‌روش در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت شهید علم‌الهدی و یاران وی که جمعه ۱۵ دی در محل یادمان شهدای هویزه برگزار شد، با اشاره به پیام حضرت امام به دانشجویان گفت: این پیام به پیام تشکیل بسیج دانشجو و طلبه معروف است که در آن امام ویژگی‌های بسیجیان را می‌شمارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جملاتی مثل «بسیج مدرسه عشق است» و «باید بسیجیان جهان اسلام به فکر تاسیس حکومت جهانی اسلام باشند»، در همین پیام آمده است.

وی با بیان اینکه شهادت‌طلبی یکی از ویژگی‌هایی است که امام در این پیام برای بسیجیان می‌شمارند، گفت: جرات و جسارت حضور در عرصه نبرد در زمان آغاز جنگ تحمیلی شهامت خاصی بود که هر کسی از آن برخوردار نبود، جز آنان که این روحیه شهادت‌طلبی داشتند و شهید علم‌الهدی در این عرصه پیشتاز بود و توانست خیلی‌ها را با خود همراه کند.

نیک‌روش ادامه داد: گمنامی دیگر ویژگی‌ای است که امام برای بسیجیان برمی‌شمارند. علم‌الهدی شهیدی است که امروز بسیار نامدار است و این خطه به او افتخار می‌کند اما در آن تاریخ واقعاً گمنام بود. وی با تعدادی جوان برای دفاع از انقلاب اسلامی و هر آنچه به آن وابسته است، در این منطقه حاضر شد. روحیه استقلال‌خواهی و استکبارستیزی از ویژگی‌های دیگری است که امام می‌فرماید ویژگی ذاتی بسیجیان است. این روحیه‌ای است که امروز به شدت به آن احتیاج داریم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به حوادث اخیری که در بخش‌های مختلف کشور رخ داد بیان کرد: این حوادث چیزی نبود جز دسیسه دشمنانی که نمی‌توانند استقلال این کشور را ببینند. مردم ما هر کمبود و مشکلی داشته باشند، قطعا مساله آنها یک مسئله داخلی است و اجازه دخالت غریبه در آن را نمی‌دهند. راهپیمایی‌های چندروزه امت حزب الله در شهرهای مختلف نشان داد راهی که شهید علم‌الهدی در آن به شهادت رسید ادامه دارد.

وی افزود: استکبارستیزی یکی از جلوه‌های پیوند با حق و حقیقت است و امروز این روحیه به ویژه در عشایر غیور وجود دارد و تاریخ دفاع مقدس به آن شهادت می‌دهد.

نیک‌روش پیشگامی در آزادی‌طلبی و روشنگری را ویژگی دیگر بسیج از نگاه امام دانست و گفت: علم‌الهدی و همه دانشجویان همراه او در پیروی از حق پیشگام بودند. دشمنان امروز جرات ندارند با ادوات نظامی به کشور ما نزدیک شوند. این آب و خاک آنقدر زن و مرد غیور و مجاهد دارد که نمی‌توانند از این طریق وارد شوند. امروز ادوات دیگری دارند، سلاح آنها رسانه‌هایی است که شاید امروز تا خصوصی‌ترین محیط‌های زندگی ما نفوذ کرده است و موج‌آفرینی آنها امروز با این روش است و شاید عده‌ای را با همین شیوه فریب دهند. این مسئله هوشیاری بیشتر ما را می‌طلبد، هوشیاری تک تک بسیجیان را می‌طلبد که این پیشگامی را در روشنگری و تبیین حفظ کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: امام خمینی(ره) چند ماموریت را هم برای بسیج تعریف می‌کند که شهید علم‌الهدی چندین سال قبل از بیان این جملات آن را به منصه ظهور رسانده است. یکی از آنها دفاع از اسلام و انقلاب با تمام توان است. شهید علم‌الهدی همه چیز خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب در طبق اخلاص گذاشت. امروز ما چه چیزی را می‌توانیم در طبق اخلاص بگذاریم؟ باید به خود رجوع کنیم. این علت ماندگاری شهید علم الهدی است.

وی با بیان اینکه حفظ استقلال کشور دیگر مأموریت بسیج در پیام امام است که حضور شهید علم‌الهدی در این منطقه از این باب بود، ادامه داد: شاید دفاع از استقلال کشور امروز بیش از حضور نظامی نیازمند اقدامات نرمی است که بخشی از آن در تهاجم اقتصادی و فرهنگی انجام می‌شود. حفظ استقلال کشور نیازمند گوش به فرمان بودن به مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی و فرهنگی است. اگر هر کدام ما امروز به تکلیفمان عمل کنیم، علم‌الهدی دیگری خواهیم بود.

نیک‌روش گفت: پاسخگویی و رفع نیازهای اعتقادی بسیجیان مأموریت دیگر آنها است. علم‌الهدی یک معلم قرآن بود. پیکر علم الهدی با قرآنی که همیشه همراهش بود، شناخته شد، یا بهتر است بگوییم آن قرآنی که همیشه علم‌الهدی همراهش بود و خود را در محضرش می‌دید. خود ما چقدر خود را در محضر قرآن می‌بینیم؟ اگر علم‌الهدی توانست رهبری جمعی را به خوبی به عهده بگیرد، برای این است که معلم خوبی بود و از خرمن معارف قرآن و نهج البلاغه بهره‌مند بود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: گرامیداشت یاد شهید به نزدیک شدن رفتار ما به شهید و نزدیک شدن آداب و سبک زندگی ما به شهید بستگی دارد.

او با بیان اینکه تشکیل هسته‌های مقاومت برای رسیدن به حکومت بزرگ جهانی اسلام محور آخر است، اظهار کرد: شهید علم‌الهدی چه آن زمان که با گروهی از جوانان پای کار بود و چه امروز که مزارش پایگاه تاثیرگذاری در شکل‌گیری پایگاه مقاومت است در این زمینه بسیار نقش‌آفرین بود. مردم زیادی امروز می‌آیند روحیه و انگیزه می‌گیرند و برای دفاع از انقلاب منسجم می‌شوند. انس و مطابقت فکری شهید علم‌الهدی با امام باعث شده بود که سال‌ها پیش از آنکه امام این مطالب را بفرماید عملی را انجام دهد که به‌هنگام و مؤثر بود و بعد از چند دهه مایه برکات برای این منطقه، کشور و کل عالم شده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا الله بداشتی پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از یک کارخانه تولید فولاد و آلومینیوم در شهرک صنعتی اشتهارد ضمن تبریک روز کارگر گفت: اگر فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی داشته باشیم و فعل ما می‌توانیم را به درستی صرف کنیم، می‌توانیم بر همه مشکلات کشور فائق بیاییم؛ اصل بر آن است که این تفکر در جامعه حاکم شود.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور مطرح کرد: کارگرانی که در این واحد تولیدی بر همه مشکلات فائق آمده‌اند، به این جهت بوده که توکل به خدا، توسل به شهدا، آرمان خواهی و تلاش مضاعف در قسمت‌های تصمیم گیرنده و عمل کننده به وضوح قابل مشاهده است، یعنی آنچه تفکر است و آنچه اقدام می‌شود.

وی امیدآفرینی را مأموریت ذاتی و رسالت این سازمان دانست و بیان کرد: امروز فرزندان شما در سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، به عنوان گروه‌های جهادی تحولی هوشمند با بهره گیری از ظرفیت‌های درون سازی، بومی سازی و الگوسازی و بکارگیری متخصصان، محققان، اندیشمندان و جوانان ایران توانسته‌اند تحریم‌ها را بی اثر کنند.

الله بداشتی با اشاره به اینکه تلاش مجاهدانه موجب کسب موفقیت می‌شود و با بیان اینکه امروز تفکر است که می‌تواند تشکل را هدایت کند و این تفکر امروز کارساز است، عنوان کرد: همه در کنار یکدیگر باید راهبرد شعار سال را عملیاتی کنیم. رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از کارگران تکلیف را بر مدیران کشور تمام کردند و امنیت شغلی فصل الخطاب فرمایشات ایشان بود.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به اینکه کارگران ستون فقرات تولید کشور را شکل می‌دهند، مطرح کرد: عایدی سفره‌های کارگران باید با بهره مندی از حوزه تولید رنگین شود. اگر حال کارگران خوب شود حال کشور خوب می‌شود، بنابراین باید اهتمام لازم نسبت به شرایط و وضعیت آنها صورت گیرد تا بتوانند مجاهدانه فعالیت کنند.

وی بیان کرد: امروز دست بر زانوان خود گذاشته و ایستاده‌ایم و فریاد می زنیم که ما می‌توانیم. اگر در صنعت موشکی و بازدارنده دفاعی به موفقیت دست یافته‌ایم، چون شهدایی مانند طهرانی مقدم و حاج قاسم‌ها را تقدیم کرده‌ایم، خون داده و امنیت آفریده‌ایم. اگر در صنعت نیز این اتفاق رقم بخورد، بالنده ترین صنعت، صنعت جمهوری اسلامی خواهد بود.

الله بداشتی اظهار کرد: با تلاش کارگران، محققان و پژوهشگران جوان و درون سازی و داخلی سازی و استفاده از ظرفیت‌های افراد متخصص، متعهد و پای کار می‌توانیم نگاه خود را از عایدی هایی که دشمن قرار است به ما بدهد، برداریم زیرا کسانی که به دشمن پناه می‌برند، زیان دیدگان هستند. سپاه و بسیج همواره در همه شرایط در کنار مردم هستند و مشکلات آنها را رفع می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: امروز این سازمان به عنوان یک قشر تخصصی در کنار صنعت، تولید و کارگران مطالبه گرانه مباحث آنها را دنبال می‌کند تا راهبرد سال تحقق یابد. جهش تولید زمانی تحقق می‌یابد که تنگناها و مشکلات تولید حل شود و بتوانیم موانع پیش روی عرصه تولید و کارگری را رفع کنیم.

کد خبر 6094282

دیگر خبرها

  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب متعلق به فرهنگ ایران است
  • حضور استاندار همدان در منزل شهید محمد رنجنوش
  • آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش و جذب تمامی استادان و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی