Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - رسانه‌ها و مطبوعات انگلیس امروز (شنبه) راهپیمایی های مردمی را در ایران در حمایت از نظام و محکومیت آشوبها را بطور گسترده بازتاب دادند و از آنها به‌عنوان نمایشی برای تجدید پیمان با حکومت یاد کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی در این رابطه نوشت: ده‌ها هزار تن از طرفداران دولت روز جمعه در سراسر کشور راهپیمایی کرده و با دستگاه حاکمه روحانیت تجدید پیمان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها در این راهپیمایی 'آمریکا' دشمن شماره یک کشور را متهم کردند که آشوب‌های ضد دولتی را شعله‌ور کرده است.
این رسانه انگلیسی افزود: امام‌ جمعه تهران نیز در خطبه‌های خود از مسئولان خواست که آشوبگران را با قاطعیت مجازات کند.
روزنامه دیلی تلگراف نیز در گزارشی تحت عنوان «ده‌ها هزار نفر برای حمایت از دولت به خیابان‌ها آمدند» نوشت: تظاهرکنندگان در شهرهایی راهپیمایی کردند که در روزهای گذشته شاهد اعتراض علیه گرانی و فساد بود.
این روزنامه انگلیسی افزود: جمعیت در قم، اهواز و کرمانشاه پرچم‌های ایران را به اهتزاز درآورده و تصاویری از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران و شعارنوشته‌هایی با مضمون «مرگ بر آشوبگر» حمل می‌کردند.
روزنامه گاردین نیز در گزارشی در این باره نوشت: تلویزیون ایران صحنه‌هایی از را اهواز مرکز استان خوزستان نشان داد که مردم در آن در حال راهپیمایی بر روی پلی بودند که دو قسمت شهر را به هم متصل کرده و شعارنوشته‌هایی در حمایت از نظام حمل می‌کردند. همچنین تصاویری از راهپیمایی در شهرهای ایلام در غرب و اراک در مرکز کشور به نمایش درآمد.
سایر مطبوعات و رسانه‌های گروهی انگلیس از جمله فایننشال تایمز و دیلی میل نیز راهپیمایی مردم ایران را در محکومیت آشوبگران بازتاب گسترده دادند.
رسانه‌های انگلیسی بطورکلی از همان ابتدای ناآرامی‌ها بااحتیاط سخن گفته و به 'احتمال' خطرناک شدن این وقایع بسنده کردند. اکثر این رسانه‌ها بازتاب تحولات اخیر را به استناد به اخبار صدا و سیما و رسانه‌های داخلی انعکاس داده بیکاری جوانان، فساد و گرانی را عامل اصلی ناآرامی‌ها توصیف کردند.
شبکه‌های انگلیسی در گفت‌وگو با کارشناسان به بررسی تحولات اخیر و تفاوت‌های آن با ناآرامی‌های سال 88 پرداختند اما در آنها نکته‌ای فراتر از مطالب گفته‌شده توسط رسانه‌های داخل کشور بیان نشد.
آنها برخلاف رسانه‌های آمریکایی، رویکرد تحلیلی کمتری را پی گرفتند و مطالب خود را به سرانجام این تحولات موکول کردند.
در این میان، نشریه ایندیپندنت در یادداشتی به قلم پاتریک کاکبرن درباره واکنش تند ایران برای کنترل ناآرامی‌ها هشدار داد و عنوان کرد که این اقدام می‌تواند به آمریکا و اروپا بهانه‌ای را برای فشار بیشتر علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشربدهد.
به نوشته نشریه انگلیسی، این در حالیست که اروپا و آمریکا در مورد محاصره و ایجاد قحطی در یمن توسط نیروهای تحت رهبری سعودی اقدامی نکرده‌اند.
اواخر هفته گذشته و در پی شکل گرفتن راهپیمایی‌های مردمی در محکومیت آشوبگران، اخبار مربوط به تحولات ایران بسرعت به صفحات آخر جراید انگلیس منتقل و یا بطورکلی محو شد.
اکثر رسانه‌های انگلیس به بازتاب راهپیمایی حامیان نظام پرداختند و کمتر از تحرکات آشوبگران اخباری را منعکس کرده‌اند.
راهپیمایی های مردمی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و اعلام وحدت و همدلی آحاد مردم و مسئولان در دفاع از آرمان‌های انقلاب، دیروز (جمعه) در شهرهایی چون تهران، و شهرستان های قرچک، پیشوا، شهریار، ملارد، دماوند، فیروزکوه، ورامین، پردیس، بهارستان، ری، شمیرانات، قدس، پاکدشت، رباط‌ کریم و اسلامشهر در استان تهران و همچنین در تبریز و کرمان برگزار شد.
اروپام ** هـ ن **1479

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کلوپ: به داد فوتبال انگلیس برسید!

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان تاتنهام است. پس از ناکامی‌های هفته‌های اخیر امیدهای قرمزها برای کسب قهرمانی به پایین‌ترین حد خود رسیده و آنها فقط به دنبال این هستند که با پیروزی در بازی‌های باقیمانده فصل را به شکلی خوب به پایان برسانند. یورگن کلوپ با شرکت در نشست خبری پیش از دیدار روز یکشنبه، در مورد شرایط تیمش صحبت کرد.

رویارویی با تاتنهام؟
من انتظار بازی مقابل یک تیم خوب را دارم. آنها دیشب چلسی را تحت فشار قرار دادند و چند موقعیت خوب خلق کردند. اگر درست دفاع نکنید آنها می‌توانند به شما گل‌های زیادی بزنند. سون در جلو یک بازیکن خطرناک است، گزینه‌های دیگر هم هستند و اگر غفلت کنید توپ را در درون دروازه‌تان می‌بینید.

احساس‌تان در مورد بازی‌های آخر در باشگاه؟
تاکنون به این فکر نکرده‌ام. مجبور شدم چیزهای زیادی را امضا کنم و فعلا زمانی برای فکر کردن به آخرین بازی‌ام پیدا نکرده‌ام. بازی‌های باقیمانده زمان خوبی برای خداحافظی با هواداران است. البته ما روی بازی تمرکز کرده‌ایم و اولویت اصلی پیروزی است.

به مدیریت در فوتبال فکر کرده‌اید؟
هرگز به این فکر نکرده‌ام. آنها نیاز به افرادی با سن مناسب و تجربه کافی و شناخت از تجارت دارند. تصور کنید من رئیس فیفا شوم، شغل خوبی است و درآمد خوبی دارد، به همین دلیل است که افراد به سمت آن می‌روند، اما من نه.


درگیری‌تان با صلاح؟
مسئله کاملاً حل شده است، هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد.
اگر ما اینقدر با هم آشنا نبودیم، مطمئن نیستم که چگونه با این موضوع برخورد می‌کردیم. اما با احترام به یکدیگر حل شد و واقعاً مشکلی وجود ندارد.

آینده صلاح در لیورپول؟
باید به این مسئله عادت کنید که این موضوع مربوط به من نیست. او فوق‌العاده است اما من نباید درباره‌اش صحبت کنم، افراد دیگر این تصمیم را خواهند گرفت. من فرد مناسبی برای بحث درباره این موضوع نیستم. من فقط سعی می‌کنم به تیم و بازیکنان برای آینده باشگاه کمک کنم. این نوع تصمیمات اما به عهده دیگران است.

شکست دیشب استون ویلا و احتمال نبودن هیچ تیم انگلیسی‌ای در فینال‌های اروپایی؟
به‌نظر وقت این است که از خودمان بپرسیم آیا زمان کم کردن فشردگی بازی‌های برای باشگاه‌های انگلیسی نیست؟ اینکه تیم‌های انگلیسی در هیچ فینالی در اروپا نیستند به معنای کیفیت کم آنها نیست. لیگ برتر اورریتد نیست. بلکه به دلیل فشردگی بازی‌هاست. در فصل آینده دو بازی دیگر هم به لیگ قهرمانان اضافه می‌شود و به‌نظرم باید دو بازی از جام اتحادیه کم کنید. زمان این است که دوباره به نفع فوتبال تصمیم بگیرید، این توصیه‌ای است از یک پیرمرد که در حال ترک اینجاست. اگر مردم همیشه فوتبال نبینند هم مشکلی نخواهند داشت و با هر از گاهی فوتبال ندیدن زنده می‌مانند.

دیگر خبرها

  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • گواردیولا و حمایت از واکنش کلوپ: حذف تیم‌های انگلیسی دلیل دارد
  • بیانیه ایپس آسیا در محکومیت تهاجم وحشیانه اسرائیل به غزه
  • راهپیمایی نمازگزاران همدانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • درخواست کلوپ: به داد فوتبال انگلیس برسید!
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد