Web Analytics Made Easy - Statcounter

   به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تئاتر خوزستان، محمد یاقوت‌پور، دبیر دومین جشنواره تئاتر فجر استانی خوزستان، گفت: استان خوزستان از 16 تا 22 دی ماه برای دومین سال پیاپی یکی از شش استان میزبان جشنواره تئاتر فجر استانی در شهرهای اهواز، بهبهان، اندیمشک، امیدیه، شوش و دزفول خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی اظهار کرد: نمایش‌های «گل» به کارگردانی یاسر خاسب از استان تهران در مجتمع آفاق شهر بهبهان، نمایش «نوای اسرار آمیز» نوشته امانوئل اشمیت و کارگردانی ساقی عطایی از استان تهران در مجتمع آفاق شهر بهبهان، نمایش «خداحافظ» به کارگردانی آرین رضایی از استان تهران در پلاتو تالار آفتاب شهر اهواز، نمایش «سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» نوشته صابر محمدی به کارگردانی مشترک مهرداد علی‌پور و علی شفیعی از استان کهگیلویه و بویراحمد در پلاتو ارشاد شهر امیدیه و نمایش «بدن مقدس» به کارگردانی مهدی محمدی از استان مرکزی در تالار خورشید شهر اندیمشک از جمله آثاری هستند که در این جشنواره به اجرا در می آیند.

دبیر دومین جشنواره فجر استانی خوزستان ادامه داد: 11 نمایش برگزیده جشنواره‌های استانی خوزستان نیز در دومین جشنواره تئاتر فجر استانی حضور دارند که شامل نمایش‌های خیابانی «قزل لالا» به کارگردانی حسین کارگر نمایش برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی فانوس بندر از بندرماهشهر در محوطه تالار آفتاب شهر اهواز، نمایش خیابانی «فنیکس» به کارگردانی مرتضی امینی‌پور برگزیده جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ از امیدیه در محوطه تالار آفتاب شهر اهواز، نمایش «قرن» به کارگردانی بهرام آریان‌فر از شوش در پلاتو تالار نیایش شهر شوش، نمایش «هذیان» به کارگردانی مرتضی سخاوت منتخب حضور در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از دزفول در تالار ارشاد شهر دزفول، نمایش «سی‌ساله که بیست ساله شد» به کارگردانی بهروز وفایی از اندیمشک در تالار ارشاد دزفول، نمایش «کازابلانکا» به کارگردانی سیداسماعیل سخایی از بهبهان در پلاتو خانه فرهنگ شهر بهبهان، اجرای برگزیدگان اولین جشنواره استندآپ کمدی خوزستان در تالار خورشید شهر اندیمشک، نمایش «ظن» به کارگردانی امیر خردمند از دزفول در پلاتو مجتمع فرهنگی شهر دزفول، نمایش خیابانی «من عاشق آبشارم» به کارگردانی معصومه عموری از اهواز در محوطه تالار آفتاب شهر اهواز، نمایش «نجواهای شبانه» به کارگردانی سروش مداح و محمد اشکان‌مهر از دزفول در مجتمع فرهنگی سینمایی شهر ذزفول و نمایش «پالتو» به کارگردانی معصومه داغری از اهواز در پلاتو تالار آفتاب این شهر به اجرا در می آیند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در مورد بخش جنبی جشنواره هم توضیح داد: در بخش جنبی دومین جشنواره تئاتر فجر استانی در استان خوزستان، شش کارگاه و نشست تخصصی برگزار خواهد شد. کارگاه آموزشی تئاتر شورایی توسط آرین محمدی در پلاتو تالار آفتاب اهواز، کارگاه آموزش بازیگری در پلاتو تالار نیایش در شهر شوش، نشست هیات مدیره کانون‌های شش گانه انجمن‌ هنرهای نمایشی خوزستان در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز، اولین نشست کانون فارغ‌التحصیلان نمایش استان خوزستان در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز، نشست شورای راهبردی تئاتر استان خوزستان و نشست مدیران دفاتر انجمن‌های هنرهای نمایشی استان خوزستان در شهر بهبهان برگزار می‌شود.

یاقوت‌پور در پایان گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره فجر استانی امروز 16 دی‌ماه در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در شهر اهواز و مراسم اختتامیه نیز 21 دی ماه در مجتمع آفاق شهر بهبهان برگزار خواهد شد. جمعه 22 دی ماه نیز در تمامی شهرستان‌های استان خوزستان نشست هویت تئاتر خوزستان در دفاتر انجمن‌های هنرهای نمایشی هر شهرستان برگزار خواهد شد.

اعلام جدول برنامه‌های دومین جشنواره تئاتر فجر استانی خوزستان   

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۰- ج در خصوص اعتبارات استانی با ۱۵۴ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در توضیح بخش درآمدی جدول ۱۰- ج لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی می‌باشد که ریالی در آن بالا و پایین نشده است، بخشی از آن به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود، این جدول به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود، در بخشی از جدول حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه‌های جهادی اختصاص داده شده که به طور مساوی به تمام استان‌ها تقسیم می‌شود. هیچ گونه تغییری در این جدول اعمال نشده است فقط ۴ ستون به آن اضافه شده، ۴ مورد آن نیز در مورد مباحث استانی می‌باشد.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: این جدول با نظر دولت تنظیم شده، تغییرات مختصری بر آن اعمال گردیده که مخالفتی با آن نداریم، مبالغ عنوان شده در این جدول به صورت یکجا برای حل مسائل مدارس نیمه تمام، راه‌های روستایی و آبرسانی به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود و همگی در یک ستون آورده می‌شود، اما در ستون توازن یک سوءبرداشتی نشود، بودجه در اختیار نمایندگان است، قطعا توافق ما این نیست که بودجه را در اختیار نمایندگان بگذاریم بلکه این اعتبارات بودجه‌ای در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها قرار می‌گیرد.

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در ادامه، گفت: تمام بودجه با همکاری دولت و مجلس دنبال شده است، این جدول نیز براساس توافق دولت و مجلس به نتیجه رسیده است، تلاش می‌شود با رعایت انصاف و عدالت بودجه تقسیم شود.

قالیباف در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: بخشی که در توازن یک آمده و در زیرمجموعه نمایندگان قرار می‌گیرد توافق بر این شده است که در سازمان برنامه، شورای برنامه ریزی آن استان در حوزه مسائل عمرانی با برنامه قرار بگیرد، با نظر دوستان در همان سیستم نیز انجام پذیرد، حتی اولویت هم باید با کار‌های زیرساختی باشد، چون توافق صورت گرفته ابهامی نیز ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: ۱.۵ همتی که برای موضوع فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده بود که در حوزه ملی باشد با پیشنهاد دولت در همان مبحث استانی تعلق می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت