Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@16:16:16 GMT

افشاگری بازیگر زن از پشت پرده تئاتر ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۵۰۶۹۳

افشاگری بازیگر زن از پشت پرده تئاتر ایران

به گزارش جهان نيوز،‌ لیلا بوشهری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص چهره شدن یکباره برخی از هنرمندان گفت: متاسفانه این روزها برخی به راحتی برای معروف شدن راه صد ساله را یک شبه می پیمایند و پشت این موفقیت آنی هیچگونه تلاشی وجود ندارد و هرچه هست روابط و پول است.

وی در همین راستا ادامه داد: به عنوان نمونه شما به میهمانان برخی برنامه های خصوصی پر بیننده نگاه کنید این میهمانان به راحتی پول می دهند تا در یک برنامه مطرح بخوانند و پس از آن به معروفیتی مثال زدنی می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم نیستند این چنین هنرمندانی که به واسطه پول به راحتی به موفقیت یک شبه می رسند.


بازیگر فیلم "بچه‌های جسور" این نوع موفقیت ها را ناعادلانه خواند و تصریح کرد: این روزها یک شبه برای برخی هنرمندان اتفاقاتی می افتد که با سالها تلاش نمی شود به آنها رسید. قطعاً پشت چنین موفقیت های ناگهانی روابط و سرمایه پنهان شده است. سال هفتاد و پنج با کلی کلاس و بعد از آن تست های سخت وارد یک فیلم سینمایی شدم. قدیم ها کار بازیگران سخت بود و باید راه درازی را برای موفقیت می پیمودند اما امروز نه به تلاش نیازی هست و نه کسی از شما استعداد زیادی را می خواهد.

وی درباره اظهار نظر بازیگران در مورد مسائل مختلف در فضای مجازی اذعان کرد: متاسفانه بازیگران ما امروزه جو زده عمل می‌کنند و به محض اینکه اتفاقی می‌افتد به هر چیزی در فضای مجازی واکنش نشان می‌دهند. چرا بازیگران در هر موردی در فضای مجازی اظهار نظر می کنند.  بهتر است به جای حاشیه سازی کارشان یعنی بازیگری را پیگیری کنند.


این بازیگر سینما حاشیه سازی فضای مجازی را مسموم دانست و تاکید کرد: برخی بازیگران علیه خودشان حاشیه سازی می کنند تا دیده شوند و بعد می گویند نه ما به هیچ وجه اهل این حواشی نیستیم. اکثر این بازیگران به خاطر بیکاری و کم کاری حاشیه سازی می کنند تا بلکه دوباره مورد استفاده قرار گیرند. 

وی ورود بازیگران سینما را باعث بیکاری اهالی تئاتر دانست و اضافه کرد: متاسفانه همین بازیگران بعد از بیکاری و حاشیه سازی راهی تئاتر می شوند تا بلکه در آنجا به کار برسند. حضور چهره ها در تئاتر وضعیت بد هنر نمایش را بدتر از گذشته کرده است. اینها باعث شده اند تا سالن داران تنها به گیشه فکر کنند. چندی پیش نمایشی را با سه بازیگر خوب آماده اجرا در تئاتر شهرزاد داشتم و بعد از ثبت قرارداد حتی روز اجرا هم مشخص شده بود تا اینکه قاسم جعفری مدیر این مجموعه از من خواست تا یکی از بازیگران را با یک چهره معروف عوض کنم. من این اتفاق را نپذیرفتم زیرا در آن زمان و نزدیک به اجرا اصلاً درست نبود. همین اتفاق باعث به راحتی سالن را از ما بگیرند و اجرا نرویم.

بوشهری وضعیت تئاتر ایران را نابهنجار خواند و خاطرنشان کرد: البته این را هم بگویم که تئاتر با تمام این اوصاف برای همه جا دارد و استفاده از سلبریتی ها تضمینی برای فروش نیست. به عنوان مثال به طور واضح دیدیم که حضور یک بازیگر کارنابلد در تئاتر لامبورگینی باعث شکست سنگین این پروژه شد. اتفاقات ناراحت کننده ای در تئاتر در حال رخ دادن است. به طور مثال برخی از تهیه کنندگان تئاتر پیش از شروع نمایش و در لحظات اول خودشان بلیت ها را پیش خرید می کنند تا بتوانند به قیمت های بسیار بالاتر بلیت را به دیگران بفروشند. مشکلات تئاتر یکی دو تا نیست و تا حل آن زمان بسیار زیادی مانده است.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی تازه درباره سال گربه و بهرام افشاری | کمدی متفاوت در سینمای ایران

به گزارش همشهری آنلاین، ‌مصطفی تقی زاده با وجود علاقه به فعالیت در سینمای جریان اصلی، دارای روحیه‌ای تجربه‌گرا و ذائقه‌ای غیر قابل پیش‌بینی است. در سال‌های اخیر از او فیلم «زرد» با بازی بهرام رادان و مهرداد صدیقیان به روی پرده رفته است. اثری اجتماعی که لحنی تلخ و گزنده داشت. پس از آن، او با «حرفه‌ای» ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد. حضور سیروان و زانیار خسروی باعث شد تا این مجموعه جنایی و معمایی که از قصه‌ای متفاوت سود می‌برد، در مرکز توجه قرار بگیرد.

فیلم تازه تقی زاده اما، یک کمدی سرخوشانه با زمینه‌های پررنگ فانتزی است. وسوسه ساخت چنین آثاری احتمالا با توجه به موج تازه ساخت فیلم‌های کمدی در سال‌های اخیر و موفقیت‌های تجاری این آثار به کارگردانان جوان و تجربه‌گرا نیز سرایت کرده است.

«سال گربه» یک کمدی متفاوت در سینمای ایران است و برای ساخت آن ظرافت و دقتی ویژه صرف شده است. فیلم درباره جوانی است که در سال گربه متولد شده است و نحسی این سال‌ که هر ۱۲ سال یک‌بار اتفاق می‌افتد، باعث نابود شدن اطرافیان او می‌شود! به علاوه هدف اصلی او در زندگی، کسب شهرت به هر قیمتی است و تلاقی این دو موضوع، موقعیت‌های دراماتیک فیلم را شکل می‌دهد.

فیلمساز برای روایت قصه خود در یک فضای نامأنوس، در چینش ترکیب بازیگران دست به انتخاب‌هایی هوشمندانه زده است. «سال گربه» دارای فضایی انتزاعی و شمایلی فانتزی است و در باورپذیر جلوه کردن چنین آثاری، توانایی و قدرت بازیگران در خلق اتمسفری رئال و منطبق بر تجربه زیسته مخاطبان، نقشی مهم و اساسی دارد. فیلم بیش از آنکه متکی بر درامی سرراست و روایتی خطی باشد، دارای موقعیت‌های کمدی منطبق بر خرده پیرنگ است که هر یک از آن‌ها در کنار یکدیگر قصه فیلم را به صورتی پازل‌گونه شکل می‌دهند.

به علاوه گروه بازیگران فرعی این اثر نظیر هومن برق نورد و لادن ژافه‌ وند در عین حضور کوتاه خود، ارائه‌ای گرم، باورپذیر و جالب توجه دارند. مصطفی تقی‌زاده به عنوان نویسنده این اثر تلاش کرده تا در مرحله اول، با نگارش فیلمنامه‌ای پرجزئیات و سرشار از کاشت و برداشت‌های لحظه‌ای که در قالب روایتی غیر خطی شکل گرفته‌اند، مصالح لازم را برای خلق یک کمدی متفاوت فراهم کند. با وجود آنکه فیلم تازه او یک کمدی موقعیت به حساب می‌آید، اما دیالوگ‌های بازیگران و خصوصا کاراکتر جهانگیر غزنوی که بهرام افشاری آن را ایفا کرده، نقش اصلی را در خنده گرفتن از مخاطب برعهده دارد.

فیلمساز با به کارگیری ترفندهایی خاص و خلاقانه باعث شکل گیری یک روایت منسجم در قالب خرده روایت‌ها شده است. همچنین انتخاب‌های درست در زمینه طراحی صحنه و انتخاب پالت رنگی مناسب خصوصا در فصل‌هایی از فیلم که دارای بار فانتزی بیشتری است، با خلاقیتی ویژه صورت گرفته و بروز این عوامل در فضاسازی مطلوب قصه و انتقال اتمسفر خیال انگیز اثر به مخاطب بسیار موثر است.

«سال گربه» با وجود آنکه از طرح روایی و شیوه داستان گویی متفاوتی سود می‌برد اما از انجام بازی‌های پیچیده و زائد ساختاری و فرمی در طراحی فیلمنامه و کارگردانی در امان بوده و در تمام جنبه‌ها به هدف اصلی خود یعنی سرگرم کردن مخاطب، پایبند باقی مانده است. اگرچه کارگردان تلاش خود را به کار برده تا «سال گربه» شباهتی به سایر آثار کمدی در سینمای ایران نداشته باشد، اما به صورتی هوشمندانه و با توجه به اقبال تماشاگران به فیلم‌هایی با حال و هوای دهه شصت، قصه خود را به صورت موازی در آن مقطع و زمان حال روایت می‌کند.

به علاوه بهره بردن از بهرام افشاری به عنوان نقش اصلی این فیلم که سال گذشته «فسیل»، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را بر پرده داشت از مواردی است که می‌تواند به راحتی فروش چند ده میلیاردی اثر را تضمین کند. افشاری دارای ظاهر فیزیکی خاصی بوده و بازیگر بسیار باهوشی است. او می‌تواند با توانمندی‌های خود نقش‌های متفاوتی را ایفا کند، موضوعی که پیش از این نیز بارها آن را ثابت کرده است. با این وجود، در «سال گربه» نوع ارائه نقش توسط این بازیگر چندان دور از کارهای اخیر او نیست و شمایی از کاراکترهای پیشین او را به یاد می‌آورد و این مسئله می‌تواند در حکم زنگ خطری برای او باشد تا در انتخاب‌های خود مواردی را لحاظ کند و از افتادن در ورطه تکرار در امان بماند.

آثاری که تاکنون از مصطفی تقی زاده شاهد بودیم، به لحاظ کیفی دارای سطحی استاندارد بوده‌اند و «سال گربه» نیز از این قاعده مستثنی نیست. فیلمی که با وجود برخی ضعف‌های روایی در نیمه اول، فضایی پرتحرک و مفرح بر یک سوم پایانی آن حاکم است و درنهایت مخاطب ناراضی سالن نمایش را ترک نمی‌کند.

منبع: صبا

بهرام افشاری در ۳ روز ۱۰۸ هزار نفر را به سینما کشاند

کد خبر 845174 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • حمایت بازیگران «جیغ» از بازیگر اخراجی برای اعتراض به اسراییل
  • پشت‌پرده ماجرای انفجار در اصفهان چه بود؟
  • مجموعه «هیس، هیچی نیس»، از شبکه دو سیما
  • پشت پرده جواب منفی علی دایی به عادل فردوسی‌پور
  • افشاگری جلیل محبی از پشت پرده بازگشت گشت ارشاد به خیابان
  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • جزئیاتی تازه درباره سال گربه و بهرام افشاری | کمدی متفاوت در سینمای ایران
  • همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید
  • بهترین فیلم‌های ایرانی دهه شصتی (+عکس)
  • نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید (عکس)