Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ سید سهراب هاشمی فشارکی در آستانه برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی صرع اظهارداشت: برای اولین بار در ایران شاخه ILAE ایران عهده‌دار برگزاری این کنگره سالیانه شده است.
وی افزود: ILAE یک سازمان بین المللی است که اخیرا ایران به عضویت آن در آمده است؛ مهمانانی از کشورهای کانادا، برزیل و آمریکا در این کنگره حضور خواهند داشت و جدیدترین دستاوردها و مطالب علمی در حوزه صرع توسط اساتید داخلی و خارجی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درمانگر صرع گفت: در چهاردهمین کنگره بین المللی صرع سه کارگاه نوار مغزی، رادیولوژی صرع و نورو سایکوژی برگزار و جدیدترین مباحث در این حوزه‌ها ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه صرع یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌ها در ایران و جهان به شمار می‌رود، گفت: با تولید داروهای ضد صرع انقلاب بزرگی در زمینه کنترل بیماری صرع در دنیا به وجود آمد و در حال حاضر 50 تا 60 درصد بیماران مصروع از طریق دارو بیماری شان کنترل می‌شود.
هاشمی فشارکی با بیان اینکه تعداد کمی از بیماران هستند که پس از قطع دارو مشکل آنها باز نمی‌گردد، گفت: در برخی از بیماران علیرغم مصرف دارو، حمله‌های صرع ادامه می یابد که تعداد قابل توجهی از این افراد قابل عمل جراحی هستند.
متخصص مغز و اعصاب اضافه کرد: در 40 درصد بیماران، درمان و کنترل بیماری‌ از طریق دارو انجام نمی‌شود که می‌توان از طریق جراحی به آنها کمک کرد؛ بر همین اساس طی 10 سال گذشته در ایران حدود 400 مورد جراحی در این زمینه انجام گرفته که نتایج بی‌نظیری به همراه داشته و تشنج های این بیماران بسیار اندک شده است.
مسئول کمیته کارگاه‌های چهاردهمین کنگره صرع با بیان این که طبق آمار سازمان بهداشت جهانی یک درصد مردم دنیا مبتلا به بیماری صرع هستند، گفت: بر اساس تخمین‌ها این رقم در ایران حدود 800 هزار نفر بوده که 300 هزار مورد آنها برای بهبودی نیاز به عمل جراحی دارند.
متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: بیماران مصروع در صورت عدم کنترل بیماری‌شان در ازدواج ،تحصیل، فعالیت‌های اجتماعی و ... دچار مشکل خواهند شد بنابراین توجه به درمان آنها مسئله‌ای بسیار حائز اهمیت است.
چهاردهمین کنگره بین المللی صرع 4 تا6 بهمن در سالن همایش های بیمارستان میلاد اصفهان برگزار می شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود

به گزارش خبرآنلاین، دکتر مرتضی صانعی طاهری در آستانه برپایی سی و نهمین کنگره انجمن رادیولوژی ایران که ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود، سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: با این که هوش مصنوعی توانسته در قسمت‌های مختلف حوزه سلامت وارد شود، اما به دلایل زیاد از جمله پیچیدگی های حوزه پزشکی باعث حذف پزشک نشده است و از اینکه هوش مصنوعی بتواند، تمام فعالیت های یک پزشک را انجام دهد، فاصله بسیار زیادی داریم.

به گزارش راوبط عمومی انجمنه رادیولوژ، وی با تاکید بر اینکه درآینده پزشکانی موفق تر خواهند بود که بتوانند با هوش مصنوعی کارکنند و از این مهارت بهره ببرند، تصریح کرد: میزان تاثیر پذیری رشته های مختلف پزشکی از هوش مصنوعی متفاوت است و برخی رشته ها مثل رادیولوژی بسیار تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته اند. به همین منظور یکی از محورهای اساسی کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران نقش هوش مصنوعی در رشته رادیولوژی است که مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت. در این کنگره چالش های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مباحث دیگر از جمله تصویربرداری سیستم عضلانی/اسکلتی، زنان و بارداری، سر وگردن و همچنین اخلاق پزشکی در رادیولوژی ارایه خواهد شد.

به گفته دکتر صانعی طاهری از هوش مصنوعی می توان در تسریع و افزایش دقت تصویربرداری، کاهش دوز اشعه دریافتی بیماران، پردازش سریعتر و دقیق تر تصاویر، ارتقای کیفیت تصویر برداری قلبی عروقی، تشخیص سریعتر سرطان ها، تصویربرداری سایر ارگان ها و تصویربرداری جنین می توان بهره گرفت .

وی ادامه داد: از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در رشته رادیولوژی می توان به وقت دهی بیماران، کمک به انتخاب بهترین پروتکل درمانی به منظور تعیین میزان اشعه دریافتی و در روند تصویربرداری بازسازی ها، افزایش کیفیت تصاویر، اندازه گیری ها، مستند سازی، کمک به جمع آوری و استخراج اطلاعات بیماران نام برد.

رییس انجمن رادیولوژی ایران یادآور شد: یکی از نمونه های بارز مطالعات هوش مصنوعی در رادیولوژی در دوران پاندمی کووید بود که پزشکان سراسر دنیا با حجم بالای کار و کار طاقت فرسا و شرایط بحرانی تشخیصی روبرو بودند. انجمن رادیولوژی نیز تجربه مدیریت موفقی برای ارایه خدمات تله رادیولوژی و ارائه خدمت به هم میهنان سراسر کشور داشت.

وی گفت: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ ترین کنگره های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست ها و سایر رشته های تخصصی است. این کنگره با حضور بیش از چهار هزار نفر از رادیولوژیست ها، دستیاران رادیولوژی و رشته های مرتبط و نیز با حضور بیش از چهار صد سخنران به ارایه جدیدترین دستاوردهای علم تصویربرداری می پردازد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903141

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟