Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@11:08:33 GMT

شاهکار یک ایرانی در طراحی خودرو +عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۵۱۳۵۱

در آستانه نمایشگاه خودروی فرانکفورت، کانسپت برقی اسمارت با نام «ویژن EQ» که از استراتژی «CASE» دایلمر پیروی می‌کند، رونمایی شد. طراح این خودرو، محمدحسین امینی یکتا است. آفتاب‌‌نیوز : مشرق نوشت: کانسپت برقی اسمارت بر اساس معیارهای استراتژی CASE طراحی شده است.

این واژه از حرف اول کلمات شبکه مرتبط (Connected)، سواری خودران (Autonomous)، کاربرد همگانی و انعطاف‌پذیر (Shared & Services) و محرکه برقی (Electric) تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی زمینه‌های CASE، جزو یکپارچه استراتژی شرکت دایملر AG هستند. هدف دایملر، شکل دادن به حمل‌ و نقل ادراکی از طریق ایجاد پیوستگی بین موضوعات CASE است.

شرکت اسمارت طی سال‌های متمادی روی خودروهای برقی کار کرده است و حالا همه‌ی خودروی‌های این برند، گزینه برقی ارائه می‌دهند.

اسمارت با کاوش در زمینه خودروی خودران دوسرنشینه که برای حمل‌ونقل شهری اشتراکی آماده شده‌اند، قدمی تازه در آینده این فناوری برداشته است.

امینی یکتا، هوش ازدحامی یا گروهی را برای محیط‌هایی شلوغ شهری در نظر گرفته است. این هوش مصنوعی، زمان موقعیت‌یابی و سوار کردن مسافر را کاهش می‌دهد و در بهبود آسایش او نقش دارد.

به لطف این نقشه‌برداری هوشمند، همواره خودروهای قابل‌ دسترس در اطراف پرسه می‌زنند و درحالی‌که نرخ بهره‌وری را افزایش می‌دهد، باعث کاهش وابستگی و نیاز به خودروهای شخصی خواهند شد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفع سبز باتری‌های خودروهای برقی در نیوجرسی

نیوجرسی در راستای بهره‌مندی از مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی، دستور دفع سبز باتری‌های خودروهای برقی را صادر و اجرای آن تا سال ۲۰۲۷ را الزامی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، قانون جدید نیوجرسی، بازیافت و استفاده مجدد مسئولانه از باتری‌های خودروهای برقی را الزامی می‌کند که این اقدام مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی بسیاری به همراه دارد. این ایالت در اقدامی پیشگامانه برای حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع پایدار به آخرین ایالتی تبدیل شد که دفع باتری خودروهای الکتریکی را در محل‌های دفن زباله غیرقانونی اعلام کرده است.

قانون دفع سبز باتری‌های خودروهای برقی

نیوجرسی با تصویب قانون مدیریت باتری خودروهای الکتریکی و هیبریدی، قانون مسئولیت تولیدکننده گسترده (EPR) را معرفی کرد که تولیدکنندگان باتری را وادار می‌کند تا روش‌های پایداری برای استفاده مجدد، بازیافت و دفع مناسب باتری‌های دور ریخته‌شده خودروهای برقی را ابداع کنند. این ابتکار با هدف تقویت یک اقتصاد دایره‌ای با پرداختن به اثرات زیست‌محیطی خطرناک باتری‌های خودروهای برقی مانند آتش‌سوزی‌های احتمالی و ورود مواد شیمیایی در منابع آب و خاک انجام می‌گیرد.

قانون پیشگامانه جدید طیف گسترده‌ای از نهادهای درگیر در بازار باتری خودروهای برقی از جمله تولیدکنندگان، واردکنندگان و نهادهایی را هدف قرار می‌دهد که مجوزهای برند یا علامت تجاری دارند. این امر شرکت‌ها را موظف می‌کند که برنامه‌های جامعی را تدوین کنند که شامل جمع‌آوری، حمل‌ونقل، تولید مجدد، استفاده مجدد، بازیافت و دفع باتری‌های برقی مستعمل می‌شود.

موضع پیشگیرانه نیوجرسی در مورد بازیافت باتری تنها مورد موجود نیست و پیش از این در کلمبیا، کالیفرنیا و ایالت واشنگتن نیز اجرا شده است. با این حال تقویت تعهد نیوجرسی به مدیریت پایدار باتری‌های خودروهای برقی از ژوئن سال گذشته با حضور ۱۲۳ هزار و ۵۵۱ خودروی الکتریکی ثبت‌شده در این ایالت، نشان‌دهنده بازار رو به رشد و نیاز فوری به زیرساخت‌های بازیافت قوی است.

مزایای قانون دفع باتری‌های خودروهای برقی

این قانون نه تنها از نظارت بر محیط زیست حمایت می‌کند، بلکه نویدبخش مزایای اقتصادی قابل‌توجهی نیز هست و راه را برای نوآوری و ایجاد شغل در بخش‌های در حال رشد بازیافت هموار می‌کند. برای تقویت این پتانسیل اقتصادی نیز همکاری‌های گسترده‌ای میان تویوتا و شرکت بازیافت باتری نیوجرسی شکل گرفته است که مزایای صرفه‌جویی در هزینه لجستیک بازیافت باتری کارآمد را برجسته می‌کند.

دولت فدرال علاوه بر تقویت این ابتکار، مشوق‌هایی مانند اعتبار مالیاتی تولید باتری و مواد معدنی حیاتی، همچنین اعتبار مالیاتی تولید باتری و خودروهای الکتریکی را معرفی کرده است که هدف آن‌ها حمایت مالی از شرکت‌هایی است که در بازیافت باتری‌های برقی، همچنین تهیه مواد معدنی ضروری و اجزای فن‌آوری مورد استفاده در تولید باتری فعالیت می‌کنند.

جدول زمانی اجرای این قانون از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ است و یک مسیر ثابت را برای تغییر شیوه‌های دفع باتری خودروهای برقی تعیین می‌کند؛ به این ترتیب که تا ژانویه ۲۰۲۵ تمام تولیدکنندگان باتری خودروهای برقی باید در دپارتمان حفاظت از محیط زیست نیوجرسی (DEP) ثبت‌نام کنند و مقررات کامل قانون تا ژانویه ۲۰۲۷ اجرایی می‌شود. این قانون نقطه عطفی در سفر نیوجرسی به سمت مدیریت منابع پایدار و محیط زیست است که در هم‌سویی کامل با تلاش‌های ملی و جهانی گسترده‌تر برای مبارزه با تخریب محیط زیست و تقویت اقتصاد سبزتر قرار دارد.

کد خبر 737506

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۷ درصدی قیمت خودرو در نیمه دوم ۱۴۰۲
  • دفع سبز باتری‌های خودروهای برقی در نیوجرسی
  • خودروساز آمریکایی قید تولید را زد
  • عکس| همکاری غول‌های ژاپنی برای تولید خودروی برقی
  • خودرو‌های چینی هوشمند و ارزان در راه است
  • غول‌های ژاپنی با هم خودروی برقی می‌سازند
  • تفاهم غول‌ های ژاپنی برای تولید خودروی برقی
  • اجازه واردات نامحدود لوازم جانبی خودرو‌های برقی صادر شود
  • اجازه واردات شارژر خودرو‌های برقی به صورت نامحدود صادر شود
  • طراحی استراتژی تبلیغاتی، مستلزم مطالعه و سنجش بازار است