Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از برگزاری همایش بزرگ فرصت­ های سرمایه ­گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه راهبردی وزارت دفاع با بیان اینکه اسفند ماه سال جاری همایش بزرگ فرصت های سرمایه­ گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران در تهران برگزار می­ شود، اظهار داشت: قطعا این همایش فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه­ گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی خواهد بود تا از نزدیک با فرصت­ های بی­نظیر منطقه در حوزه­ های نفت و گاز و پتروشیمی، ترانزیت و حمل و نقل گردشگری و توسعه شهرهای جدید آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد توسعه سواحل مکران با اشاره به برنامه­ های دولت دوازدهم برای معرفی فرصت­ های سرمایه­ گذاری این منطقه به سرمایه­ گذاران افزود: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توسعه سواحل مکران و برنامه­ های کلان دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی، مطالعات طرح جامع پهنه­ بندی منطقه انجام و پروژه­ های خوبی در حوزه­ های اقتصادی، اجتماعی در طول منطقه تعریف شده است.

وی افزایش ظرفیت پذیرش و ترخیص بار بندر شهید بهشتی از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن و افتتاح فرودگاه دو منظوره جاسک را از جمله پروژه­ های به بهره­ برداری رسیده در سال جاری برای توسعه سواحل مکران اعلام کرد و گفت: دولت اقدامات ارزشمندی برای توسعه این سواحل در دست اقدام دارد که امیدواریم این پروژه­ ها، زمینه حضور سرمایه­ گذاران را در منطقه فراهم کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)

بر اساس مطالعه ای که در 12 آوریل در مجله معتبر Zoosystematics and Evolution منتشر شد، محققان در سال 2023 از خط ساحلی سنگی Huidong در چین بازدید کردند تا حیات دریایی در منطقه جزر و مدی را بررسی کنند.

به گزارش فرادید، در این مطالعه، محققان سه کرم کوچک و «مسطح» پیدا کردند. آنها با نگاهی دقیق‌تر به این حیوانات دریایی متوجه شدند که گونه جدیدی را کشف کرده‌اند که قبلا به صورت علمی توصیف نشده است؛ جانوری که نامش را Prosthiostomum huidongense یا کرم پهن دریایی هویدونگ گذاشته‌اند.

طبق این مطالعه، طول کرم‌های پهن دریایی می‌تواند به حدود نیم اینچ برسد. آنها بدنی بیضی شکل و دراز با انتهای گرد دارند. تصاویر منتشر شده توسط محققان شکل کلی بدن و رنگ صورتی کرم‌ها را نشان می‌دهد.

بر اساس این مطالعه، گونه جدید مانند سایر کرم‌های مسطح دریایی هم‌خانواده، دارای دستگاه تناسلی نر و ماده است. اما نکتۀ جالب توجه این است که به گفته محققان، کرم‌های پهن دریایی Huidong حداقل 170 چشم روی سر خود دارند. اکثر این چشم‌ها، یعنی دست‌کم 140 تای آن‌ها، در نواری رنگین‌کمانی‌شکل در نزدیکی بالای سرشان قرار گرفته‌اند.

بقیه چشم‌ها، یعنی بین 30 تا 40 تای آنها نیز در یک محیط  Vشکل معکوس به صورت جداگانه گروه‌بندی شده‌اند. این چشم‌ها مانند نقاط سیاه کوچک به نظر می‌رسند و تا حدی شبیه به خال‌های روی بدن کرم‌ها هستند.

نقاط سیاه و پررنگ در تصویر سمت راست چشم‌های جانور هستند؛ در نمودار سمت چپ محل دقیق چشم‌ها در بدن جانور مشخص شده است.

گونه جدید جزء گروهی از کرم‌های مسطح دریایی است که معمولاً به آنها پلی‌کلاد می‌گویند. پلی‌کلادها کرم‌هایی شکارچی هستند که از سخت‌پوستان، صدف‌ها و دیگر جانوران دریایی تغذیه می‌کنند. کرم‌های مسطح دریایی Huidong در زیر صخره‌ها در منطقه جزر و مدی ساحلی یافت شدند.

محققان گفتند که این گونه جدید را بر اساس منطقه Huidong که در آن کشف شد و تا کنون تنها منطقه‌ای که در آن یافت شده است، نامگذاری کرده‌اند. تجزیه و تحلیل DNA نشان داد که گونه جدید حداقل 20 درصد واگرایی ژنتیکی با سایر گونه‌های مرتبط دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • «معرکه» محلی برای معرفی کسب و کار‌ها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران