Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش یک امر مردمی و اجتماعی است. هر چقدر تصدی گری و حاکمیت دولت را در ورزش کم کنیم موفق تر عمل کرده ایم.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در نخستین کنفرانس ملی حکمرانی و سیاستگذاری عمومی در محور ورزش ضمن قدردانی از مشارکت مسئولان ورزش، صاحبنظران و اساتید دانشگاه در این نشست علمی تخصصی، گفت: قرار دادن موضوع ورزش در بین محورهای هجده گانه این کنفرانس ملی، یک موفقیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: توجه به موضوع ورزش توسط دست اندرکاران این کنفرانس مهم، بیانگر این است که تربیت بدنی و ورزش این ظرفیت را دارد که در اولویت مباحث علمی تخصصی و برنامه ای کشور به منظور حکمرانی و سیاستگذاری مطلوب قرار گیرد و باید از این ظرفیت ها به نحو احسن بهره مند شد.
احمدی با بیان اینکه یکی از مجموعه هایی که ویژگی های نهاد مدنی را دارد و بخش عمده ای از وظایف آن در قالب نهاد مدنی دنبال می شود ورزش است، اظهار داشت: نهاد ورزش با ویژگی هایی که دارد می تواند به عنوان یک الگو مطرح شود. هر چند باید این مسئله را که نهاد مدنی چگونه و با چه ظرفیتی می تواند در این جایگاه قرار گیرد، مورد بررسی قرار داد.
وی تاکید کرد: نهاد ورزش پیش روی دولت قرار دارد که اگر بخواهیم از منظر یک نهاد مدنی به آن نگاه کنیم با این نکته مواجه می شویم که گاهی این نهاد رنگ و بوی دولتی می گیرد. اما اگر نگرشی صحیح به آن داشته باشیم، نهاد مدنی ورزش می تواند به معنای واقعی، توسعه یافته و جلوه گر شود و این وظیفه صاحبنظران، سیاستگذاران و مسئولین است که آن را تقویت کنند.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تصریح کرد: واقعیت این است که زمانی که ورزش مردمی نباشد و مشارکت اجتماعی نداشته باشد به اهداف مورد نظر دست نخواهد یافت و این نگاه باید در دولت وجود داشته باشد تا تصدی گری دولتی کمتر شود.
وی با اشاره به تحقیقاتی که پیرامون توسعه ورزش و تصدی گری دولت و حاکمیت ورزشی در جهان صورت گرفته و در این کنفرانس نیز بیان شده است، گفت: همه ما باید از الگوهای تجربه شده که مبتنی بر کار تحقیقاتی و علمی در جهان است استفاده کنیم و فدراسیون های ورزشی و تیم های ورزشی نیز وظیفه سنگینی در این زمینه به عهده دارند.
احمدی گفت: اگر بتوانیم در نهاد ورزش حکمرانی خوب با ویژگی هایی که مطرح شده را ارائه کنیم، می تواند الگویی باشد برای سایر نهادها و در جهت توسعه و پیشرفت کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند

 ضیاءالرحمان مدنی والی لوگر در دیدار با «رزا اوتنبایوا» رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) اظهار داشت: این نهاد بین‌المللی باید واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند.

وی افزود: حکومت افغانستان تلاش‌های زیادی را برای آموزش و رفع مشکلات مردم و ارائه خدمات بهتر انجام داده است.

مدنی ادامه داد: جهان با حکومت کنونی افغانستان منصفانه رفتار نمی‌کند.

رئیس یوناما نیز در این دیدار تاکید کرد که در آینده نزدیک، یک میلیون کلاس آموزش‌های اجتماعی در افغانستان ایجاد می‌شود.

«شیرمحمد عباس استانکزی»، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان نیز پیش از این در سفر به ولایت لوگر گفته بود که شرایط خوبی در افغانستان به ویژه برای افراد بازگشته از دیگر کشورها فراهم شده است.

وی تاکید کرده بود که غربی‌ها از واقعیت‌های عینی افغانستان بی خبر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • شهر و حیات مدنی
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد