Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان پزشک قانونی کشور اعلام کرد:در هشت ماهه امسال 18 هزار و 777 نفر در حوادث كار مصدوم شدند كه از این تعداد 17 هزار و 863 نفر مرد و 914 نفر زن بودند.

در این مدت استان های تهران با دو هزار و 605، اصفهان با یك هزار و 793 و خراسان رضوی با یك هزار و 485 مصدوم بیشترین و استان های خراسان جنوبی با 108، سیستان وبلوچستان با 124 و چهارمحال و بختیاری با 200 مصدوم كمترین آمار آسیب دیدگان حوادث كار را داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افزایش 1.3 درصدی تلفات حوادث كار

در هشت ماهه امسال یك هزار و 137 نفر بر اثر حوادث ناشی از كار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات یك هزار و 122 نفر بود، 1.3 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش از كل تلفات حوادث كار در كشور یك هزار و 129 نفر مرد و هشت نفر زن بودند، این در حالی است كه تعداد مردان فوت شده بر اثر حوادث كار در هشت ماهه سال گذشته یك هزار و 104 و تعداد زنان 18 نفر بود.

در این مدت استان های تهران با 261، خراسان رضوی با 93 و فارس با 80 فوتی بیشترین و استان های كهگیلویه و بویراحمد با پنج،‌ چهارمحال و بختیاری با هفت و كردستان، سمنان و ایلام هر كدام با 10 فوتی كمترین آمار تلفات حوادث كار را در بر می گیرند.

سقوط از بلندی علت مرگ 42.7 درصد متوفیان حوادث كار

مهم‌ترین علت مرگ افراد در حوادث كار سقوط از بلندی است به نحوی كه بر اساس آمارهای موجود در هشت ماهه امسال 485 نفر از كل متوفیان حوادث كار بر اثر سقوط از بلندی جان خود را از دست داده اند.

سقوط از بلندی به تنهایی علت مرگ 42.7 درصد از كل تلفات حوادث كار در كشور طی 8 ماهه امسال است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز با رشد 6.1 درصدی مواجه بوده است.

پس از سقوط از بلندی به ترتیب اصابت جسم سخت با 23.7 درصد از كل تلفات، برق‌گرفتگی با 15.3 درصد، سوختگی با 6 درصد، كمبود اكسیژن با 4.7 درصد و سایر موارد با 7.7 درصد در رتبه های بعدی تلفات حوادث كار قرار می گیرند.

همچنین طی این مدت مرگ بر اثر سوختگی ناشی از كار با 13.3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین افزایش و كمبود اكسیژن با كاهش 28.4 درصدی بیشترین میزان كاهش را داشته اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی

تین نیوز

آمار حمل و نقل هوایی حاکی است تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین المللی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۳۹ هزار فروند و ۲۵ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن (پرواز داخلی ۲۴۵ هزار فروند و بین المللی ۲۱ هزار فروند)، به ترتیب ۲ درصد کاهش و ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، با بررسی روند ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیما مشخص می شود که بیشترین میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۳۶۹ و ۲۹ هزار فروند ثبت شده است.

در این مدت، بیشترین تعداد نشست و برخاست در فرودگاه های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۱۰۰ و ۵۱ هزار فروند و کمترین مربوط به فرودگاه های سمنان و شاهرود به میزان هشت و ۱۱ فروند است.

در ۱۱ ماهه پارسال بیش از ۵۷ درصد (۱۵۱ هزار فروند از مجموع ۲۶۴ هزار فروند) نشست و برخاست ها در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد (از ۵۲ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه ها) انجام شده است. به عبارت دیگر ۴۳ درصد (۱۱۳ هزار فروند) از نشست و برخاست ها در ۵۰ فرودگاه باقی مانده انجام شده است. همچنین ۹۰ درصد پروازها در ۱۲ فرودگاه انجام شده است.

میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۷ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر و ۲ میلیون و ۹۱۶ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۲۸ میلیون و ۲۶۹ هزار نفر و بین المللی ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار نفر) به ترتیب ۲ درصد کاهش و ۱۴ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر مشخص می شود که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۱۱ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۴۴ میلیون و ۴.۴ میلیون نفر ثبت شده است.

همچنین مقایسه عملکرد ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ با مدت مشابه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۳۷ و ۳۴ درصدی را نشان می دهد.

بیشترین تعداد اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های مهرآباد و مشهد به ترتیب به میزان ۱۲ و هفت میلیون نفر و کمترین مربوط به فرودگاه های سمنان و شاهرود به میزان ۵۲۸ و ۵۳۹ نفر است.

در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد (۱۹ میلیون نفر از مجموع ۳۱ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد (از ۵۲ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه هاا که در آنها پرواز انجام شده است) انجام شده است. به عبارت دیگر ۴۰ درصد (۱۲ میلیون نفر) اعزام و پذیرش مسافر در ۵۰ فرودگاه باقی مانده انجام شده است. همچنین ۹۰ درصد پروازها در ۱۰ فرودگاه انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • تورم ۱۲ ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین