Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان دکتر حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان امروزه اهمیت دو چندانی پیدا کرده و نه تنها از لحاظ بهداشتی و سلامت جامعه، بلکه از نظر اقتصادی جایگاه خاصی دارند.


دکتر رشیدی تصریح کرد: بیشترین بیماری‌هایی که از طریق حیوانات خانگی به انسان منتقل می‌شود انواع بیماری‌های انگلی جلدی و قارچی جلدی است که اگر فرد با حیوان آلوده تماس داشته باشد احتمال ابتلا به بیماری را پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهدی برهانی دبیر کمیته فنی بیماری‌های انگلی مشترک بین انسان و حیوان نیز در همین رابطه اظهار داشت: با توجه به مصوبات کمیته فنی بیماری‌های انگلی و همچنین افزایش تعداد مراکز پرورش و نگهداری حیوانات خانگی از جمله سگ اقدام به تشدید بازرسی بهداشتی از این مراکز نمودیم و نکات بهداشتی به پرورش دهندگان نیز گوشزد شد.

وی با بیان اینکه هر روز بر تعداد افرادی که به نگهداری حیوانات خانگی رو می‌آورند اضافه می‌شود از آنان خواست که در صورت تصمیم بر خرید و نگهداری حیوانات خانگی، تمامی احتیاط‌های لازم بهداشتی را رعایت کرده و علاوه بر دارا بودن شناسنامه حیوان از برنامه واکسیناسیون و دارو‌های ضد انگلی نیز اطمینان حاصل کنید.

انتهای پیام/ح

طرح ممیزی دامپزشکی روی مراکز نگهداری حیوانات خانگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید کرد.

وی در این بازدید از روند خرید محصول کشاورزان خوزستانی و حمل و جابه‌جایی گندم‌های خریداری شده از مراکز روباز به سیلوها و کارخانه‌های آرد استان دیدن کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه استان خوزستان از قطب‌های اصلی تولید گندم در کشور است، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به بارش باران در استان خوزستان با همکاری دستگاه‌های مختلف به طور حتم گندم‌های خریداری شده در مراکز روباز به مراکز استاندارد و سیلوها ارسال می‌شود.

کد خبر 6095324

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • غذارسانی به حیوانات محبت در حق آنها نیست
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • گربۀ محله مهم است
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • نمایش زجر به قیمت لایک!