Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن باستانی که سالها در حوزه تئاتر فعالیت کرده نسبت به بی‌تعهدی مرکز هنرهای نمایشی برای پرداخت بدهی‌هایش به اهالی هنر گله کرد.

حسن باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: نمی دانم از نظر مدیر مرکز هنرهای نمایشی برپایی جشنواره‌های مختلف تئاتر واجب است یا پرداخت بدهی هنرمندان، اما آنچه لازم است یادآوری شود این است که مجموعه هنرهای نمایشی به واسطه حمایت از هنرمند تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسی که زندگی‌اش را از طریق تئاتر اداره می‌کند در سال دو یا سه نمایش کار می‌کند و یک سال باید انتظار پرداخت دستمزدش را بکشد؟

وی خطاب به مهدی شفیعی اظهار کرد: آقای مدیر مرکز هنرهای نمایشی شما در برابر هنرمندان مسئول هستید. این نمی‌شود که به اهالی هنر اعلام کنید که هر وقت بودجه داشتید، پول پرداخت می‌کنید. شاید هر وقت شما به سالها کشید در این صورت تکلیف هنرمندی که باید خانواده‌ای را تامین کند چیست؟

باستانی عنوان کرد: وقتی با مرکز هنرهای نمایشی بر سر اجرای نمایش و مسائل مالی به توافق می‌رسیم، به عنوان یک کارگردان بر روی این پول حساب باز می‌کنم و بر اساس آن با بازیگر قرارداد می‌بندم بنابراین با پایان اجرا و گذشتن مدت زمان کوتاهی باید پاسخگوی کسانی باشم که از آنها برای همکاری دعوت کرده‌ام. عوامل نمایش به اعتبار من آمده‌اند و طلب خود را هم از من مطالبه می‌کنند، تا کی باید دستمزد افراد را به تعویق بندازم؟

این هنرمند تئاتر بیان کرد: اگر تئاتر بودجه ندارد چطور هرساله جشنواره‌های متعدد را برگزار می‌کند؟ آیا بهتر نیست که با این شرایط یکباره بگویید از هیچ تئاتری حمایت نمی‌کنیم و می خواهیم همه پول‌ها را صرف خود کنیم؟ حداقل با این عمل تکلیف همه یکسره می‌شود.

وی ادامه داد: شما به واسطه ما در این مسند و کرسی قرار گرفته‌اید و باید از هنرمندان حمایت کنید تا بتوانیم کار کنیم. من نمی‌دانم چه تلاشی در زمینه جذب بودجه انجام می‌شود. اما آنچه مسلم است این است که مهدی شفیعی به عنوان مدیر مرکز هنرهای نمایشی باید پاسخگوی ما باشد و اوست که باید به دنبال بودجه رود. مدیر مرکز هنرهای نمایشی باید برای جذب بودجه بیشتر بجنگد بنابراین نمی توانید بی‌تفاوت باشید. توجه داشته باشید که با گفتن پول ندارم‌ها تنها صرورت جلسه مسائل پاک می‌شود.

باستانی گفت: بهتر است اگر کسی نمی‌تواند از پس مسائل برآید برود تا شاید فرد دیگری که این توانایی را دارد وارد کار شود. انجمن هنرهای نمایشی در پی تماس های متوالی می گوید که پول نیامده و در اینجا این سوال مطرح می‌وشد که چه زمانی پول می‌آید؟ یعنی د رتمام طول سال هیچگاه پول نمی‌آید؟ با این شرایط همه از مرکز هنرهای نمایشی طلب‌کار شده و می مانند.

وی افزود: برای این سیستم فشل که فقط آموخته خودنمایی و تبلیغات داشته باشد متاسف هستم. این مجموعه برای این تشکیل شده تا من را به عنوان هنرمند حمایت کند بنابراین وقتی من نباشم چه کاری قرار است انجام دهد؟ مجموعه‌‌ای که از هر طرفش کارمند پایین می‌آید به واسطه من فعالیت می‌کند در حالی که بودجه را به نام تئاتر می‌گیرد و خرج هرچیزی جز هنرمند می‌کند.

باستانی در پایان تاکید کرد: ای کاش مرکز هنرهای نمایشی هم چنین جسارتی را داشت تا نسبت به صرف بودجه دست به روشنگری میزد و به همگان اعلام می‌کرد که بودجه را برای چه خرج می‌کند و در این میان چه پولی به هنرمند می‌رسد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیئت داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری