Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتن- ایرنا- ' اونگلوس پسیاس' استاد دانشگاه و فعال سیاسی یونان گفت: تصمیم ' دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا برای جلب اجماع جامعه جهانی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل با شکست شدید مواجه شد و سیاست خارجی آمریکا را مضحکه جهان کرد.

پسیاس که بنیانگذار حرکت ' یک کشتی برای غزه' است، امروز (شنبه) در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا افزود: دستاوردی که ارائه موضوع داخلی ایران و تنش آفرینی های اخیر که توسط این محور سه ضلعی به راه انداخته شده بود، به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آمریکا در پی داشته، آشکار شدن ناشی بودن دست اندرکاران امور سیاست خارجی این کشور و نیز نمایش بیش از پیش اقدامات دخالت جویانه و قلدرموبانه این کشور در امور داخلی دیگر کشورها بود، که حتی باعث شد کشورهای هم پیمان آنان نیز با این طرح بطور جدی مخالفت کردند و 'نیکی هیلی' نماینده آمریکا در اثر فشارها مجبور به ترک جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اعتراضات مردم ایران در مورد مشکلات مالی و سوء استفاده های مالی چند شرکت اعتباری و مالی آغاز شد، ولی ملت هوشیار و بیدار ایران به مجرد احساس دخالت دیگران در این تنش ها از آنان فاصله گرفت و با تمام توان برای حفظ استقلال و آرامش در کشورشان همانطور که در شان تمدن بزرگ این ملت است، ایستاد و طرح محور آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی را برای لطمه زدن به کشورشان و ایجاد ناامنی با شکستی سنگین مواجه کردند.
اندیشمند یونانی ادامه داد: پس از شکست طرح های محور آمریکا، عربستان و رژیم اسرائیل در دامن زدن به تنش در سوریه، عراق، لیبی، یمن و افغانستان و به خاک خون کشیدن این کشورها برای رسیدن به اهداف شوم خودشان برای تسلط کامل بر منطقه خاورمیانه، چپاول منابع طبیعی ملت های منطقه، انتظار دست زدن به تنش در ایران از محور آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل می رفت.
پسیاس همچنین گفت: ارائه موضوع ایران به شورای امنیت در حالیست که سیاستمداران آمریکایی نه تنها تاکنون هیچوقت خواستار تشکیل جلسه شوری امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی کشتارهای فلسطینیان توسط اسرائیل نشدند، بلکه هر تصمیمی را که باعث کاهش شدت تهاجامات رژیم اسرائیل به فلسطینی ها می شد، وتو کرده است .
وی اضافه کرد: براحتی می توان دریافت که طی یک سال گذشته که ترامپ ریاست جمهوری آمریکا را به عهده داشته، ابتدا معترضان داخلی کشورش را سرکوب کرده، هنوز به اتهامات علیه رسانه های این کشور ادامه می دهد، افراد حامی و همی پیمان خود را که جریان انتخابات با وی بودند، کنار گذاشته است، با کره شمالی، کشورهای عضو ناتو و دیگر کشورهای هم پیمان آمریکا از جمله اکنون پاکستان درگیر شده و رفته رفته دوستان و هم پیمان این کشور را از دست خواهد داد و آمریکا را به سوی آینده ای نامعلوم سوق می دهد که هم برای این کشور و هم برای جهان بسیار خطرناک است.
فعال سیاسی یونانی در بخش دیگری از این گفت و گو افزود: بطور خلاصه می توان علل بغض و کینه آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی را به ایران چنین بر شمارد که ایران به رغم تحریم های شدید سی و اندی سال گذشته توانسته به توسعه و پیشرفت چشمگیری دست یابد و استقلال خود را به رغم تمام توطئه های مختلف حفظ کند. توسعه علمی و صنعتی ایران از یک سو و شکست های آمریکا در دستیابی به منابع طبیعی این کشور، شکست طرح های توسعه طلبانه دولت آمریکا در منطقه و بخصوص در سوریه، لبنان وعراق و آشکار شدن وابستگی تعدادی از کشورهای منطقه و بخصوص عربستان سعودی با رژیم اسرائیل و آمریکا و کاهش شدید محبوبیت آنان نزد مردم مسلمان منطقه، ناکام ماندن طرح آمریکایی حمله ارتش صدام به ایران از دلایل دیگر این کینه است.
پسیاس همچنین درباره تصمیم ترامپ به اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت: تصمیم ترامپ علاوه بر اینکه باعث شد هویت و ماهیت توسعه طلبانه آمریکا بیش از پیش برای جهانیان آشکار شود، همچنین سبب شد اقدامات رژیم وابسته عربستان سعودی و رژیم اسرائیل و بی توجهی این رژیم به مسائل مسلمانان، بیش از پیش نزد ملت مسلمان مورد توجه قرار گیرد و بنا بر این نه تنها دست آوردی برای آنان نداشت، بلکه چهره بظاهر حامی فلسطین رژیم های وابسته منطقه و بخصوص سعودی را فرو ریخت.
اروپام**462**1479

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

به نقل از ایسنا این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901148

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • بالانسر ایران و اسرائیل