Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی مقرر شد که فرآیند بیمه رسانه‌ها، مطبوعات و مدیران مسوول تسهیل شود.

ایران آنلاین / به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، در این نشست ضمن موافقت با تمدید ٣ ساله تفاهم‌نامه‌ای که پیشتر میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی در سال ٩٥ منعقد شده بود، مقرر شد که سازمان تامین اجتماعی در حوزه‌های مختلف یاری‌رسان رسانه‌ها و مشکلات بیمه‌ای آن‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی از بندهای توافق امروز آمده است که کارگاه‌های زیر پنج نفر همچنان با پرداخت فقط هفت درصد سهم بیمه‌شونده بتوانند از تسهیلات کامل بیمه‌ای بهره‌مند شوند و روند تسهیلات بیمه‌ای برای کارگاه‌های پنج نفره نیز تداوم داشته باشد.

همچنین آن گروه از افراد و مدیران مسوولی که فاقد دفتر رسانه و کد کارگاهی هستند ماهانه با پرداخت حق بیمه و از طریق ارسال فهرست ارسالی مورد تایید معاونت مطبوعاتی از تسهیلات بیمه‌ای تامین اجتماعی برخوردار می‌­شوند.

بر اساس این توافق، کلیه افراد فاقد کد کارگاهی که مورد تایید معاونت مطبوعاتی باشند، می‌توانند به شکل مستقل و بدون دریافت کد کارگاهی، بدون بازرسی و بازدید از محل کار و با پرداخت ٢٧ درصد به صورت بیمه توافقی به طور کامل بیمه شده و از تسهیلات آن استفاده کنند.

در راستای اجرای مفاد تفاهم‌نامه و دستورالعمل اجرایی آن مقرر شد که هماهنگی لازم بین شعب تامین اجتماعی و رسانه‌ها برای برخورداری ایشان از تسهیلات مصوب و انتقال پرونده به شعب ٢ و ٨ سازمان تامین اجتماعی انجام شود. همچنین مشکلات بیمه‌ای رسانه‌ها با حضور کارشناسان خبره معرفی شده از سوی سازمان تامین اجتماعی مستقر در ساختمان معاونت مطبوعاتی مورد پیگیری قرار گیرد.

محمد سلطانی فر، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با اشاره به مشکلاتی که به عنوان دغدغه اصلی اهالی رسانه در نمایشگاه مطبوعات مطرح شده بود، گفت: از مجموع مشکلات و مسائل اهالی رسانه، تصمیم بر آن شد در اولین اقدام در حوزه تامین اجتماعی و تسهیل امور بیمه اهالی رسانه، گام‌هایی برداشته شود.

محمدحسن زدا، معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به اینکه تسهیل در امر بیمه اهالی مطبوعات در سال‌های اخیر در دستور کار سازمان تامین اجتماعی بوده، ابراز امیدواری کرد که با نگاه ویژه دو طرف، این مسیر تداوم داشته باشد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می‌پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تأمین اجتماعی هستند.

روشن بیان داشت: بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۲ مبلغی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

کد خبر 6093084

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود