Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@23:13:24 GMT

رشد 6 درصدی چاپ قرآن در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۵۳۹۳۳

رشد 6 درصدی چاپ قرآن در سال جاری

به گزارش جهان نيوز، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت ایجاد سیستمی برای نظارت بر چاپ و نشر قرآن در ایران بیش از پیش احساس شد که در نهایت با پیشنهاد مسئولان وقت دارالقرآن‌ سازمان تبلیغات اسلامی و مصوبه چهارم اسفندماه 1362 شورای عالی تبلیغات اسلامی این امر مهم به عهده دارالقرآن‌ نهاده شد.

پس از آن با تشکیل شورای نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌ و پیرو بخشنامه ششم مردادماه 1364 وزارت ارشاد این مجموعه رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از وظایف معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم اعطای مجوز چاپ و نشر به ناشران قرآنی است به طوری که هر سال تعداد متفاوتی قرآن در کشور به چاپ می‌رسد که باید قبل از چاپ و نشر از سازمان دارالقرآن مجوز دریافت کند.

امسال نیز در فروردین‌ماه 13 مجوز چاپ به تیراژ 71 هزار و 500 جلد و دو مجوز نشر به تیراژ 14 هزار جلد، در اردیبشهت‌ماه نیز 31 مجوز چاپ به تیراژ 278 هزار جلد و 5 مجوز نشر به تیراژ 45 هزار و 500 جلد و همچنین در خردادماه 25 مجوز چاپ به تیراژ 261 هزار و 500 جلد و 10 مجوز نشر به تیراژ 77 هزار جلد صادر شد.

در تابستان نیز در تیرماه 16 مجوز چاپ قرآن به تیراژ 96 هزار جلد و 7 مجوز نشر به تیراژ 153 هزار جلد قرآن کریم، در مردادماه 18 مجوز چاپ به تیراژ 269 هزار و 500 جلد و 8 مجوز نشر به تیراژ 43 هزار جلد قرآن کریم و در شهریورماه 18 مجوز چاپ به تیراژ 124 هزار و 500 جلد صادر شده است که در آخرین ماه تابستان 7 مجوز نشر به تیراژ 33 هزار و 500 جلد قرآن صادر و همچنین 830 جزء تصحیح شده که در آن 278 غلط وجود داشته است.

در پاییز امسال تعداد مجوزهای چاپ و نشر با نوسان بیشتری مواجه بوده است به طوری که در مهرماه 16 مجوز چاپ به تیراژ 132 هزار و 500 جلد و 11 مجوز نشر به تیراژ 132 هزار و 500 جلد، در آبان‌ماه 18 مجوز چاپ به تیراژ 317 هزار و 6 مجوز نشر به تیراژ 177 هزار و 500 جلد و همچنین در آذرماه 8 مجوز چاپ به تیراژ 56 هزار جلد و 4 مجوز نشر به تیراژ 60 هزار جلد صادر شده است. علاوه بر این، در سه ماهه پاییز امسال به ترتیب ماه 589، 1040 و 624 جزء توسط مصححان تصحیح شد.

در مجموع  در سه ماهه اخیر از مهرماه تا پایان آذرماه امسال 42 مجوز چاپ به تیراژ 505 هزار و 500 جلد و 21 مجوز نشر به تیراژ 370 هزار جلد صادر و دو هزار و 253 جزء نیز تصحیح شده و در 9 ماهه اول سال جاری نیز 163 مجوز چاپ به تیراژ یک میلیون 606 هزار و 500 جلد صادر شده در جالی که در مدت مشابه سال گذشته 154 مجوز چاپ به تیراژ یک میلیون و 543 هزار و 500 جلد صادر شده است که با مقایسه تعداد قرآن‌های چاپ شده امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 6 و 4 درصدی چاپ و تیراژ قرآن کریم و کاهش 21 و 46 درصدی تعداد مجوز نشر و تیراژ قرآن کریم هستیم. همچنین تعداد اجزای تصحیح‌شده امسال(8 هزار و 961 جزء) نسبت به سال گذشته رشد 24 درصدی داشته است.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 

رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام اینکه در تعطیلات جاری ۱۰۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند گفت: این آمار نسبت به تعطیلات مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سیدتیمور حسینی اظهار داشت: از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا ۱۴ امروز (شنبه ۱۵ اردیبهشت) در مجموع ۱۰۹ نفر در جاده‌های کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به تعطیلات مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است افزود: در همین مدت سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز بر اثر تصادف مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد تصادفات را ۸۸ فقره اعلام کرد و گفت: به طور میانگین بیشترین تصادف در محورهای مواصلاتی رخ دادند.

سردار حسینی بیشترین میزان تصادف و مرگ را در محورهای شمالی عنوان کرد و گفت: مازندران و گیلان بیشترین فوتی و مجروح را داشتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 750504

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن