Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره قرآن بنیاد شهید گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی بینیاد شهید ویژه خانواده شهدا و ایثارگران بهمن و اسفند ماه برگزار می شود.

جلال گرشاسبی رییس اداره قرآن بنیاد شهید در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان برپایی مسابقات  قرآن بنیادشهید گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی بینیاد شهید ویژه خانواده شهدا و ایثارگران بهمن و اسفند ماه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی ضمن بیان این مطلب افزود: مسابقات قرآن بنیاد شهید ویژه ایثارگران ، همسران شاهد و ایثارگران و فرزندان در مرحله شهرستانها بهمن و اسفند ماه برپا خواهد شد.

وی در خصوص رشته های این مسابقه ادامه داد: ان مسابقات در سه رشته حفظ، قرائت،مفاهیم و تفسیر برگزار می شود که در رشته حفظ، حفظ کل حفظ ۵ جز، ۱۰جز، ۲۰ جز، ۲۵ جز مد نظر بوده و دو رشته اول بصورت شفاهی و دو رشته دیگر بصورت کتبی برگزار خواهد شد.

رییس اداره قرآن بنیاد شهید  در مورد رشته مفاهیم و تفسیر تصریح کرد: مسابقات رشته مفاهیم از کتاب مسعود وکیل طرح می‌شود به این صورت که در مرحله شهرستانی از جلدهای ۱ تا ۳، در مرحله استانی ۱ تا ۶ و در مرحله کشوری از تمام کتاب سؤال طرح می‌شود، هم‌چنین منبع رشته تفسیر، جلد ۹ تفسیر نمونه است، در رشته تفسیر گروه‌های سنی دانشجو به بالا و در رشته مفاهیم همه مقاطع سنی می‌توانند شرکت کنند.

جلالی با تاکید بر اینکه مرحله کشوری در سال آینده برگزار می شود تصریح کرد: نیمه مرداد ماه و بعد از ماه مبارک رمضان مرحله کشوری برگزار شده وئ مرحله استانی نیز فروردین و اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

گفتنی است سال گذشته مرحله کشوری این مسابقات در مشهد مقدس برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «اخلاق و درام» نوشته نصرت الله تابش از انتشارات بنیاد سینمایی فارابی وارد بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «اخلاق و درام» در این کتاب با تحلیل آثار دراماتیک نظیر «رومئو و ژولیت»، «مکبث» و «هملت» از ویلیام شکسپیر، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «تصویر دوریان گری» از اسکار وایلد، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «فاوست» از ولفگانگ گوته، «سریر خون» کوراساوا، «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگمن، «معصومیت از دست رفته» داود میرباقری، «چشمه‌ باکره» اینگمار برگمن، «گلادیاتور» ریدلی اسکات، «پدرخوانده» کاپولا و آثار بسیار دیگر، در جست‌وجوی پاسخ به این پرسش است که آیا مفاهیم اخلاقی، صرفاً توصیه‌ای به هنرمند است یا بدون مفاهیم اخلاقی، اثری دراماتیک خلق نمی‌شود؟

این کتاب در شش فصل و از منظر پیرنگی به موضوع اخلاق و پیوند آن با درام به همراه مثال‌های متعدد سینمایی پرداخته است؛ اخلاق و درام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال با یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل حضوری و مجازی پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقه‌مندان سینما است.

کد خبر 6090674

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری