Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور مجدد نیروهای ضدانقلاب در منطقه سارال بر زمندگان سپاه اسلام گران آمد و قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) برای بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه و به منظور عقب راندان نیروهای ضدانقلاب از منطقه سارال عملیات انصارالله را طراحی و اجرا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، بعد از انجام موفقیت آمیز عملیات قایم(عج) در فصل بهار سال 1363 در مرکزی ترین نقطه استان کردستان، متأسفانه به دلیل کمبود نیرو امکان احداث و ایجاد پایگاه دایمی در برخی از روستاهای این منطقه وجود نداشت و همین عامل باعث شد گروهک های ضد انقلاب دوباره به این مناطق بازگردند و به شرارت و ایجاد مزاحمت برای اهالی برخی از روستاهای این منطقه اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین ایام بود که بین نیروهای کومله و نیروهای دموکرات اختلافاتی پیش آمد که به درگیری خونین آن ها انجامید. این درگیری خونین از اوایل بهمن سال 1363 تا اوایل خردادماه سال 1364 ادامه داشت و در نهایت گروهک کومله از میدان رویارویی با گروهک دموکرات گریخت و به منطقه سارال دیواندره پناه آورد.

 

حضور مجدد نیروهای ضدانقلاب در منطقه سارال بر زمندگان سپاه اسلام گران آمد و قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) برای بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه و به منظور عقب راندان نیروهای ضدانقلاب از منطقه سارال عملیات انصارالله را طراحی و اجرا کرد.

 

اجرای این عملیات نه تنها می توانست نیروهای کومله را از منطقه عقب براند، بلکه می توانست جنگ میان این دو گروهک مزدور را یک بار دیگر شعله ور کند. در واقع نیروهای کومله به واسطه تبلیغات بسیار گسترده ای که به راه انداخته بودند و هم چنین چپاول و غارت اموال و دارایی های مردم منطقه، توانسته بودند مقدار زیادی سرمایه جمع آوری نمایند و این مسئاله موجب نارحتی گروهک دموکرات و ایجاد درگیری میان اعضای این دو گروهک شده بود.

 

نیروهای گروهک دموکرات در تعقیب نیروهای کومله وارد منطقه شده بودند تا علاوه بر ضربه زدن به نیروهای کومله با ایجاد مزاحمت برای اهالی منطقه نقشه اصلی خود که همان ایجاد مزاحمت و درگیری با مردم انقلابی کردستان بود را پیش برند.

 

عملیات انصارالله در اواخر خرداماه سال 1364 آغاز و بعد از 20 روز حماسه آفرینی و رشادت رزمندگان سپاه اسلام و با تحمیل شکست سنگین به نیروهای ضدانقلاب به پایان رسید. در این عملیات چهار قرارگاه شهیدان نمازی زاده، بروجردی، رحمانی و ابوعمار با گردان های عملیاتی خود از چهار نقطه وارد منطقه شدند و توانستند نیروهای ضدانقلاب را تار و مار کنند.

 

در این عملیات غرور آفرین نزدیک به یک صد تن از نیروهای ضد انقلاب از جمله یکی از پرسنل فراری ارتش پهلوی که عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات بود به هلاکت رسید. شناسایی جنازه محافظ دبیر کل حزب دموکرات در میان کشته شده های گروهک های ضدانقلاب نشان دهنده اهمیت و ارزش اجرای عملیات انصارالله در این منطقه بود.

 

در این عملیات تعداد 30 تن از افرادی که از قبل به اسارت نیروهای ضدانقلاب درآمده بودند، از چنگ نیروهای ضدانقلاب رها و یک بار دیگر به آغوش خانواده های خود بازگشتند. بعد از انجام این عملیات تعداد 24 پایگاه دایمی در روستاها و نقاط حساس منطقه احداث شد تا یک بار دیگر امنیت و آرامش به منطقه بازگردد.

 

بعد از متواری شدن نیروهای ضدانقلاب از منطقه سارال دیواندره، نیروهای گروهک دموکرات و کومله یک بار دیگر به جان هم افتادند و شروع کردند به آتش افروزی علیه هم. جنگ و درگیری بین گروهک های سیاسی اغتشاش گر در کردستان ایران(کومله و دموکرات) از سال 1363 آغاز و تا سال 1367 ادامه داشت و در نهایت با آتش بس یک طرفه از جانب گروهک کومله متوقف شد. گروهک های سیاسی که تا قبل از این درگیری، از اتحاد و هم دلی با محوریت شعارهای خلقی و کمک به خلق کرد دم می زدند، در یک بازه زمانی چهار ساله شکاف عمیق خود را به همگان نشان دادند.

 

هرچند آمار موثقی از تلفات این درگیری 4 ساله در هیچ جایی ثبت نشده است، اما به گفته بسیاری از افرادی که بعد از آشکار شدن این شکاف سیاسی از این گروهک ها جدا شدند، آمار کشته های گروهک های کومله و دموکرات در درگیری های 4 ساله را بسیار بیشتر از آمار کشته های این گروهک های مزدور به دست رزمندگان سپاه اسلام می دانند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که کشورشان در حال انتقال پهپادهای مسلح و جنگنده ها به قطر است.

این رسانه فاش کرد: امارات به جنگنده ها و پهپادی آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی این کشور اجازه بمباران یمن و عراق را نداده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد: امارات در فوریه گذشته به اطلاع آمریکا رسانده است که به جنگنده ها و پهپادهای آمریکایی که در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی هستند اجازه حملاتی در یمن و عراق را نخواهد داد و همین موضوع سبب شده است که مقامات آمریکایی اقدام به ارسال هواپیماهای بیشتری به پایگاه هوایی العدید در قطر کنند.

به گزارش این رسانه، امارات نگران حملات انتقام جویانه از یمن و عراق به سبب کمک به ارتش آمریکاست.

یک مقام اماراتی به وال استریت ژورنال بیان کرد که این محدودیت های اعمال شده جنگی در راستای اصل دفاع از خود است.

مقام مذکور همچنین علت این اقدام را عجله نداشتن آمریکا برای اقدامات حمایتی از امارات پس از حملات سال ۲۰۲۲ دانست.

این رسانه همچنین به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که آمریکا و قطر طی روزهای اخیر درباره انتقال جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی و پهپادها به پایگاه هوایی العدید توافق کرده اند.

همچنین منابع آمریکایی اعلام کردند که پنتاگون به دنبال انجام حملاتی به اهدافی در خاورمیانه از طریق جیبوتی در شرق آفریقاست.

کد خبر 6095581

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • شهادت مرزبان بانه ای در درگیری با گروهک معاند
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • جنایات کومله به روایت تنها معلم بازمانده زندان «برده سور»