Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه 121 مجمع هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله علی‌اکبر رشاد در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ در ابتدای این جلسه گزارش دانشگاه محقق اردبیلی، پیرامون اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش روز در زمینه برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش با اشاره به برگزاری کارگاه‌های توجیهی و تخصصی و تدوین برنامه جامع حمایت از برخی از سرفصل‌ها و عناوین کرسی‌های ارائه شده نیز تشریح شد.

دکتر گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، در باره برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در این دانشگاه اظهار کرد: کرسی‌های نظریه‌پردازی یکی از مباحث مهمی است که در دانشگاه پیگیر رونق آن هستیم و به این منظور اقدامات متعددی از جمله تعیین اعضای کمیته و برگزاری منظم جلسات، طراحی کامل سایت کمیته جهت ارائه کلیه آیین‌نامه‌ها، فرم‌ها، بخشنامه‌ها، شناخت نامه آثار و نشریات تخصصی، راه‌اندازی و تجهیز دبیرخانه، برگزاری جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی، برگزاری کارگاه توجیهی-آموزشی برای اعضای هیات علمی، برگزاری گردهمایی هم‌اندیشی اساتید علوم انسانی، هنر، معماری و علوم رفتاری، حضور فعال کلیه اعضا در همایش منطقه‌ای در تبریز از جمله این اقدامات است.

وی افزود: مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی مصوب نیز برای مشارکت‌کنندگان در امر کرسی‌ها در نظر گرفته شده است که ارائه مشوق نقدی از محل گرنت پژوهشی، معادل سازی هر کرسی با یک الی دو مقاله علمی-پژوهشی، معادل‌سازی دو کرسی با یک مقاله JCR،، اثربخشی در تبدیل وضعیت اساتید و همچنین ارتقا از جمله مهمترین این موارد هستند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برنامه‌های جدیدی نیز در دستور کار قرار داده‌ایم که می‌توان به برگزاری کارگاه‌های توجیهی-تخصصی در سطح دانشگاه و دانشگاه‌های استان، نشست تخصصی منطقه‌ای باحضور اعضای محترم دبیرخانه مرکزی هیات حمایت، تدوین برنامه جامع جهت حمایت از نظریه‌ها و نحوه تشویق اعضای هیات علمی، تصویب و پیگیری و انجام مکاتبات لازم در زمینه برگزاری "اولین کنگره بین‌المللی نقد، نوآوری و نظریه‌پردازی در علوم رفتاری" و تلاش درجهت اخذ مجور و راه‌اندازی مجله انلگیسی زبان تخصصی در حوزه نظریه‌پردازی با عنوان «Journal of Criticism and Theorizing in Behavioral Sciences (JCTBS)». اشاره کرد.

پس از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن به شرح ذیل است: تفکیک بین کار پژوهشی و نظریه‌پردازی و تلاش برای تولید نظریات بومی.

پس از ارائه نظرات اعضا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر خسروپناه نیز طی سخنانی گفت: عده‌ای از محققان فلسفه معتقدند که نظریه و نظر با یکدیگر تفاوت دارند و آنچه در علوم انسانی مطرح است، نظر است نه نظریه.

وی افزود: موضوع مهم دیگر توجه به گستره و شمول علوم انسانی است.

بعد از ارائه این گزارش، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد نیز طی سخنانی گفت: امیدواریم در دانشگاه محقق اردبیلی با توجه به نام این دانشگاه که مسمی به نام یکی از عقل‌گراترین فقهای شیعه است روند فعالیت‌های علمی و عقلانی در این دانشگاه استمرار یافته و تقویت شود.

پس از سخنان آیت‌الله رشاد، دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی هم در سخنانی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی اماکن آموزشی صرفاً به کارکرد آموزشی اختصاص دارند و پژوهش در آنجا کمتر به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی هم طی سخنانی گفت: در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تکیه بر ارتقا کیفیت است.

وی افزود: در زمینه کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره باید احساس نیاز به نظریه‌پردازی در بدنه علمی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر خسروپناه هم در این زمینه گفت: خوشبختانه تا کنون 36 کرسی نظریه‌پردازی در دانشگاه‌های کشور برگزار شده است.

وی افزود: توقع می‌رود حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان از کرسی‌ها به صورت جدی‌تر اعمال شود.جلسه 121مجمع هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله علی‌اکبر رشاد در محل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان

غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌هاست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ۱۴۰۳ با نام«جهش تولید با مشارکت مردم»، حامل پیام‌های معناداری است و می‌تواند تغییرات مثبتی را در فضای اقتصاد کشورمان نوید دهد.در همین راستا پیوند دانشگاه و صنعت یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی بوده و دستیابی به توسعه ملی توجه به همبستگی، بخش صنعت و دانشگاه را ایجاد می‌کند.

خاکساری عنوان کرد: با نگاه به اسناد بالادستی و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی انگیزه این دانشگاه برای توسعه از تمرکز روی تحقیق و توسعه محض توسعه علوم کاربردی و ورود به دنیای کسب‌وکار افزایش یافته و در همین راستا نخستین رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه راه اشتغال) با حضور صنایع و شرکت‌های بزرگ استان همدان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت شیشه همدان، شرکت قطعه سازان سینا، شرکت کنترل گاز اکباتان، شرکت تعاونی زرین بتن اکباتان، شرکت صنایع غذایی سحر همدان، شرکت شیر پاستوریزه پگاه، شرکت لیکا، شرکت هلدینگ ساختمانی خشت سبز، شرکت آروین پارس نیرو، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان مدیریت صنعتی، شرکت تعاونی تولید روستایی استان همدان، شرکت دانش‌بنیان گسترش طراحان، واحد فن‌آور به نگار، واحد فناور بهین رویش سبز، شرکت شتاب‌دهنده برازه، شرکت دانش‌بنیان آترین آذین فناور، گروه پژوهشی سنجش و تصحیح با بیومکانیک، رسانه همدان پیام، فرهنگسرای کسب‌وکار شهرداری، گروه رسانه و ارتباطات مرکز تندرستی و سلامت، شرکت تبلیغاتی اهورا در این رویداد حضور دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان مطرح کرد: آیین افتتاحیه این رویداد در ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار و نمایشگاه جنبی به همراه برگزاری چند کارگاه مهارتی و کارآفرینی از برنامه‌های این رویداد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی