Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار - ایرنا - مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین‌ مَکُّران گفت: 900 میلیارد ریال برای انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار به طول 290 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 16 درصد تا کنون هزینه شده است.

محمدرضا موثقی‌ نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار با هدف گازرسانی به مردم منطقه، تامین سوخت مورد نیاز طرح های بزرگ پتروشیمی، فولاد و استفاده نیروگاههای برق، پارسال با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس کلنگ زنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از مجموع 290 کیلومتر خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار 201 کیلومتر لوله 56 اینچ، 44 کیلومتر 44 اینچ، 20 کیلومتر 20 اینچ و 25 کیلومتر 16 اینچ است.
وی گفت: برای نخستین بار شهرک پتروشیمی مکران با سرمایه گذاری هزار و 100 میلیارد تومانی بخش خصوصی متولی اصلی انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار است.
وی افزود: هم اینک 28 کیلومتر از این پروژه لوله گذاری شده و 37 کیلومتر دیگر نیز بازگشایی و آماده لوله گذاری است.
مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین‌ مَکُّران گفت: با تکمیل خط لوله گاز زیرساخت‌ های مورد‌ نیاز سرمایه ‌گذاران صنایع مختلف مستقر در چابهار از جمله در شهرک پتروشیمی مکران فراهم می شود و منجر به جذب سرمایه‌ گذاران داخلی و خارجی و رفع نگرانی سرمایه‌ گذاران در خصوص تامین به ‌موقع خوراک مجتمع‌ های پتروشیمی می شود.
موثقی‌ نیا ادامه داد: انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار آغازگر تحول صنعت و پتروشیمی در منطقه مکران سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: خط انتقال گاز با عنوان خط لوله هفتم صلح از عسلویه تا ایرانشهر به طول 907 کیلومتر سال 1385 آغاز و در سال 1389 گاز به ایرانشهر رسید.
وی بیان کرد: خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار علاوه بر ارائه خدمات به مردم نیکشهر، قصرقند، فنوج، چابهار و سرباز نیاز بزرگترین پروژه های صنعتی و صادرات محور همچون پتروشیمی و فولاد مستقر در شهرک پتروشیمی مکران را برآورده می کند.
وی تصریح کرد: ساخت پروژه های عظیم صادراتی نظیر پتروشیمی در سیستان و بلوچستان تا کنون سابقه نداشته است و رسیدن گاز می تواند تحولات بزرگی در حوزه اشتغال و پیشرفت و توسعه منطقه ایجاد کند.
مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین‌ مَکُّران گفت: هم اینک 350 نفر در این پروژه بزرگ مشغول به کار هستند.
موثقی نیا با بیان اینکه ظرفیت انتقال گاز در این خط لوله 110 میلیون مترمکعب در روز است، خاطرنشان کرد: 57 میلیون مترمکعب از ظرفیت یاد شده به مصرف مجتمع های مستقر در شهرک پتروشیمی مکران، 13 میلیون مترمکعب برای مصارف خانگی و 10 میلیون مترمکعب در اختیار 2 نیروگاه برق چابهار، کنارک و سایر طرح های صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده مشعل گاز در بهار سال 1398 در چابهار روشن خواهد شد.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری گفت:سرقت از خطوط لوله مخابرات همیشه معضل اصلی بوده است ولی خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم