Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کر فلوت تهران به سرپرستی فيروزه نوايی و رهبری همسرش سعيد تقدسی در سال 1394 به صورت رسمی ثبت شده و آغاز به فعاليت كرده است. بيشتر اعضای اين گروه عضو "انجمن فلوت ايران" و همكار اين مجموعه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در روز چهارشنبه 20 دی ماه شروع و در 30 دی ماه به پایان می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این 10 روز قرار است گروه های مختلف موسیقی اعم از سنتی، تلفیقی و پاپ در سالن های مختلف برای مخاطبان اجرا کنند. همچنین گروه های موسیقی کلاسیک اعم از داخلی و خارجی نیز اجرا خواهند داشت. نکته مهمی که این دوره جشنواره را از سایر دوره ها متمایز می کند حضور پر تعداد گروه های موسیقی سنتی، کلاسیک و تلفیقی است. این در حالی است که مخاطبان نیز تا امروز استقبال بیشتری به این گروه ها نشان داده و از پاپ همچون دوره های گذشته استقبال نکرده اند.

کر فلوت تهران به سرپرستی فيروزه نوايی و رهبری همسرش سعيد تقدسی در سال 1394 به صورت رسمی ثبت شده و آغاز به فعاليت كرده است. بيشتر اعضای اين گروه عضو "انجمن فلوت ايران" و همكار اين مجموعه هستند. در اين اركستر سهيل كوشان پور به عنوان مدير هنری و احسان تارخ مدير اجرايی فعاليت می كنند. كر فلوت تهران شامل چهار ساز از خانواده فلوت است: پيكولو، فلوت، فلوت آلتو و فلوت باس.


این گروه که محل تمرین آن ها آموزشگاه پارس است با ۱۵ نفر کار خود را  شروع کردند و در حال حاضر  به  ۵۳ نفر افزایش پیدا کرده است.  تاسیس کر فلوت فرصتی برای نوازندگان ایجاد کرده تا رقابت سالم داشته باشند. ارکستر سمفونیک دو یا سه نوازنده فلوت می خواهد و تعداد نوازندگان خوب فلوت در ایران هم بسیار زیاد است. 

وقتی بیش از چهار ساز مشترک در کنار یکدیگر قرار بگیرند؛ کر آن تشکیل می شود و در ایران با تاسیس این گروه اولین کر فلوت تشکیل شده است. 

کنسرت گروه کر فلوت تهران روز چهارشنبه 20 دی ماه ساعت 21:30 در سالن رودکی برگزار می شود.

این گروه معمولا قطعات آهنگسازان و موسیقیدانان بزرگ از جمله موتسارت، فرانتز داپل، بنجامین بریتن، ژرژ بیزه، توماس آلبینونی، ویوالدی، آنتونی دوراک و حشمت سنجری را در کنسرت های خود برای مخاطبان اجرا می کنند.

باید دید در جشنواره سی و سوم موسیقی فجر این گروه می توانند مخاطبان را همچون گذشته با خود همراه کنند. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»

۲ آلبوم «نئوتنالیتی» اثر سیاوش دمیریان و «قاوال مکتبی» با هنرمندی خدایار خدادوست عنوان ۲ آلبومی هستند که به تازگی در دسترس مخاطبان موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران قرار گرفته است.   به گزارش مهر، آلبوم های «نئوتنالیتی» و «قاوال مکتبی» ۲ پروژه جدید در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی هستند که با هنرمندی سیاوش دمیریان و خدایار خدادوست در قالب ۲ اثر مجزا منتشر شده اند.   «نئوتنالیتی» عنوان یکی از تازه ترین مجموعه های منتشر شده حوزه موسیقی است که با هنرمندی سیاوش دمیریان و در حال و هوایی متفاوت پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.   آهنگسازانی چون محمدسعید شریفیان، امیر علوی، فریبا علیپور، رضا والی، مهسا سیاوشی و مهران روحانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.   «چند سال پیش» به آهنگسازی مهران روحانی، «بلوهانس» به آهنگسازی رضا والی، «فانتزی» به آهنگسازی محمدسعید شریفیان، «۹ هایکو برای پیانو» به آهنگسازی مهسا سیاوشی، «لونتیک» به آهنگسازی فریبا علیپور، «الژی» و «۳ اسکچ برای پیانو» به آهنگسازی امیر علوی از جمله آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.   آلبوم «قاوال مکتبی» نیز با هنرمندی خدایار خدادوست اثری در حوزه موسیقی منطقه آذربایجان است که در قالب پروژه بی کلام در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.   «مارش»، «جنگی»، «آذری»، «بلدی»، «یاللی»، «استرومبا»، «آت قاجدی»، «لیریک»، «آرازباری منصوریه»، «ترکمه»، «قوشاشاپالاخ»، «میرزه ای واغزالی»، «شالاخو»، «قزافی»، «قایتاغی»، «لزگی»، «آغیر- کند»، از جمله آثاری هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.   این پروژه موسیقایی چندی پیش موفق به دریافت جایزه باربد و مقام اول در بخش ویژه پژوهشی موسیقی نواحی در سی ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هم شده بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت