Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ نرخ جریمه خرید سربازی برای مشمولان غائب برای سال ۹۷ را اعلام کرد. ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ سیاسی مجلس نظرات

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر یوسف نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال97 در نشست خبری امروز ( شنبه 16 دی) با اشاره به  نرخ جریمه خرید سربازی برای مشمولان غائب در سال 97 گفت:  تقریبا مفاد قانون بودجه سال 96 در  بخش جریمه خرید سربازی برای مشمولان غائب تکرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کسر خدمت سربازی برای فرزندان برخی از کارمندان دولت در زمان جنگفعالیت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی جایگزین خدمت سربازی می شود

به گفته یوسف نژاد  کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند اگر جریمه مدت زمان غیبت به‌صورت نقدی و اقساطی  تا پایان  سال 97 را  تسویه کنند از خدمت سربازی معاف خواهد شد. میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه به شرح جدول زیر است:

 مدرک تحصیلی

  پایه ریالی جریمه مشمولان غایب

زیر دیپلم

100 میلیون ریال

دیپلم

150 میلیون ریال

فوق دیپلم

200 میلیون ریال

لیسانس

250 میلیون ریال

فوق لیسانس

300 میلیون ریال

دکترای عمومی علوم پزشکی

350 میلیون ریال

دکترای تخصصی غیر علوم پزشکی

400 میلیون ریال

دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر

500 میلیون ریال

همچنین بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال 10 درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و غیبت بیش از شش ماه، یک‌سال محسوب می‌شود و  برای مشمولان متاهل و دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند 5 درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود. همچنین برمبنای این مصوبه، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و فرزندان آنها از 70 درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

R1455/P1011199/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 سربازی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان از امن ترین استان های کشور است/تشریح مشوق های قانونی برای سربازان وظیفه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سردار تقی مهری در جلسه قرارگاه تامین نظم و امنیت نوروز ۱۴۰۳ در ستاد فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به شعار نوروزی پلیس "آرامش و امنیت در بهار قرآن وطبیعت"گفت: در سال جدید همگی باید با انگیزه‌ای مضاعف در راستای تامین نظم و امنیت جامعه که مهمترین هدف پلیس است، تلاش کنیم.

او ضمن قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه فرمانده و کارکنان انتظامی استان، بیان کرد: گلستان از امن‌ترین استان‌های کشور است که بخش عمده آن حاصل زحمات شبانه روزی مجموعه انتظامی است.

سردار مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشوق‌های قانونی برای سربازان وظیفه، گفت: مشمولان دارای چهار فرزند از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند ضمن اینکه مشمولان بالای ۴۰ سال سن که دارای سه فرزند باشند نیز از خدمت معاف هستند.

سردار مهری افزود: برابر قانون، افراد متأهل از ۲ ماه کسری خدمت برخوردار بوده و برای فرزند اول، دوم و سوم نیز به ترتیب سه، چهار و پنج ماه کسری خدمت شامل حال مشمولان می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت سربازی برای افراد غیربومی ۱۸ ماه، برای مناطق عملیاتی ویژه ۱۴ ماه و برای افراد بومی ۲۱ ماه است، گفت: با توجه به کسورات تشویقی بیان شده، بطور میانگین خدمت وظیفه عمومی ۱۴ ماه است.

سردار مهری افزود: همچنین برای آن دسته از مشمولانی که پروژه‌های تحقیقاتی مورد تایید ستاد کل نیرو‌های مسلح را انجام بدهند نیز کسوراتی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه، گفت: برای تمام سربازانی که به دوره آموزشی اعزام می‌شوند دوره‌های مهارت آموزی همراه با ارائه مدرک معتبر در نظر گرفته شده که پس از پایان خدمت علاوه بر امکان ایجاد شغل مناسب می‌توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره ببرند

. رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا افزود: حقوق سربازان وظیفه نیز برابر قانون و با توجه به شرایط خدمتی، بین ۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان پایور می‌باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این گروه از مشمولان از خدمت سربازی معاف شدند
  • شارژ ۹ میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان
  • حضور رونالدو، مسی و نیمار در جدیدترین تلفیق فوتبال و هنر موسیقی به کمک هوش مصنوعی / فیلم
  • گلستان از امن ترین استان های کشور است/تشریح مشوق های قانونی برای سربازان وظیفه
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • امریه «سرباز روستایی» در اردبیل از ۱۵ تا ۲۴ فروردین ماه ثبت‌نام می‌شود
  • رسیدگی فوری و ابلاغ ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید | سخنگوی دولت خبر داد؛ افزایش جریمه رانندگی تصویب شد
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • تلفیق روح‌نواز چشمه‌سارها و کوه‌ها در فریدون‌شهر
  • قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد