Web Analytics Made Easy - Statcounter

با فیلتر شدن تلگرام برخی مسؤولان مدارس به امید موقتی بودن آن کماکان اطلاع رسانی از همین روش را در دستور کار قرار داده اند و همین نکته باعث شده بسیاری از دانش اموزان برای اینکه از این قافله عقب نمانند ...... تلگرام به عنوان یکی از ابزارهای اطلاع رسانی در برخی از مدارس کشور به عنوان راه ارتباطی برای ارائه پیام های درسی و یا انضباطی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش اموزان نیز با ساختن گروه های کلاسی، مطالب درسی را به اشتراک می گذارند.و در برخی از مدارس نیز مسئولان از طریق همین کانال ها مطالب مرتبط با دانش آموزان را به آنها منتقل می کنند. با فیلتر شدن تلگرام برخی مسؤولان مدارس به امید موقتی بودن آن کماکان اطلاع رسانی از همین روش را در دستور کار قرار داده اند و همین نکته باعث شده بسیاری از دانش اموزان برای اینکه از این قافله عقب نمانده و در جریان آخرین اخبار مدارس خود قرار بگیرند.  روی موبایل های خود فیلترشکن نصب کنند که این اقدام می تواند اثرات مخربی را به دنبال داشته باشد.

این سوال را می توان مطرح کرد آیا واقعا زمانی که یک پیام رسان به هر دلیلی در کشور فیلتر می شود چه لزومی دارد مدیران و کارکنان مدارس همچنان استفاده از این پیام رسان فیلتر شده را برای دانش آموزان ادامه داده و آنها را به سمت فیلترشکن سوق دهند.

نصب فیلترشکن در موبایل دانش آموزان می تواند باعث دسترسی باز و بدون محدودیت آنها به فضای اینترنت شود و این وضعیت می تواند مشکلاتی را برای خانواده ها ایجاد کند.

برخی خانواده ها برای دسترسی فرزندان خود به کانال های تلگرامی کلاس و مدرسه، بر روی گوشی موبایل فرزندان خود فیلترشکن نصب کرده اند غافل از اینکه این اقدام، کودکان را معرض آسیب های مختلفی قرار می دهد.

حتی در توسعه یافته ترین کشورهای دنیا هم محدودیت هایی برای گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان وجود دارد. کودکان معمولا از سواد رسانه ای برخوردار نیستند و به همین دلیل به راحتی فریب فریبکاران مختلف و مطالب نادرست و نامناسب در اینترنت را خورده و تحت تاثیر محتوای منفی سایت هایی مانند سایت های پورنوگرافی، سایت های سوء استفاده جنسی کودکان، سایت های تبلیغ نژادپرستی و یا افراط گرایی قرار می گیرند.

استفاده از تکنولوژی در مدارس یکی از الزامات جامعه امروز است و کسی نیز منکر این موضوع نیست اما رعایت نکردن برخی از مسائل می تواند بهره برداری از تکنولوژی را در مسیرغلط سوق داده و یا باعث بروز آسیب های نا خواسته برای دانش آموزان شود. پیشنهاد می شود مدیران مدارس سریعا روش های اطلاع رسانی دیگری را جایگزین تلگرام کنند.

دولتمردان باید بدانند که فیلتر کردن پیام رسان های عمومی و مورد استفاده بخش های مختلف مردم به ویژه کودکان، و عدم معرفی جایگزین مناسب باعث می شود جامعه به سمت استفاده از فیلترشکن سوق پیدا کند و آنها را بیش از پیش آسیب پذیر می کند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد