Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار اراک در جشن سال نو میلادی در اراک، گفت: همشهریان ارمنی جزو نجیب‌ترین شهروندان اراکی هستند.

به گزارش ایسنا، حسین بختیاری در مراسم سال نو میلادی که در کلیسای مسروپ مقدس اراک برگزار شد، ضمن تبریک سال نو میلادی به مسیحیان، عنوان کرد: از دیرباز تمام ساکنان اراک از شهروندان ارامنه به نیکی یاد می‌کنند، ارامنه در عرصه‌های مختلف اجتماعی همواره با صدقات و تعهد به ایفای نقش پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: همشهریان ارامنه به مناسک و مناسبت‌های دینی مسلمانان از جمله عاشورا احترام می‌گذارند، حتی برخی از آنها به حضرت ابوالفضل(ع) اعتقاد ویژه دارند، ما مسلمانان نیز به حضرت مسیح(ع) و حضرت مریم(س) اعتقاد ویژه داریم و در قرآن کریم نیز از حضرت مریم(ع) و طهارت ایشان یاد شده است.

بختیاری ادامه داد: مسلمانان بر این باورند که حضرت مریم(س) جزو چهار زن بزرگی است که در قرآن کریم از آنها به نیکی یاد شده است و اشارات کتاب آسمانی مسلمانان نیز اثبات کننده همین موضوع است. امیدواریم که سال 2018 برای آحاد مردم سالی توام با آرامش، صلح، عدالت و دوری از جنگ باشد.

به گزارش ایسنا، کشیش گریگورسین نرسیانس نیز در این مراسم گفت: اگر عیسی مسیح(ع) هزار بار در بیت‌اللحم متولد شود، اما یک بار در دل ما انسان‌ها متولد نشود، لطفی نخواهد داشت. همه ما باید در دلهایمان اجازه متولد شدن عیسی مسیح(ع) را بدهیم و این امر ممکن نخواهد بود، مگر با دلهای گرم.

وی اظهار کرد: ما ایرانیان از هر قوم و طایفه که باشیم، باز هم با همدیگر احساس یک‌دلی و یکرنگی می‌کنیم و دل هر ایرانی خواه مسلمان باشد یا مسیحی محل تولد عیسی مسیح(ع) است. این تولد همیشگی و همه روزه است، چراکه ایرانی‌ها در مهمان‌نوازی زبانزد هستند و این مهم با دستور حضرت مسیح(ع) که سفارش به محبت به همسایه دارد برابری می‌کند.

کشیش نرسیانس ادامه داد: با نگاهی به وقایع تاریخی از زمان مشروطه تا جنگ تحمیلی درمی‌یابیم که هر زمان خاک این مرز و بوم به خطر افتاد، مسیحی و مسلمان برای دفاع از آن بپاخاستند و خون خود را در این راستا فدا کردند و این بالاترین محبت هر انسانی است که از جان خود برای دیگران بگذرد.

وی افزود: خدا را شاکریم که محبت به هم‌نوع را در دلهای ایرانیان نهادینه کرد و امیدواریم که با تکیه بر این ویژگی از کیان سرزمین‌مان در برابر دشمنان حفاظت کنیم، دشمنان این سرزمین باید بدانند که همه ایرانی‌ها با هر مذهبی یکی هستند و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد، تنها افراد مومن‌تر به قوانین خداوند، ارجح‌ترند.

کشیش نرسیانس در خصوص تفاوت زمانی سال نو ارامنه اراک با دیگر نقاط، تصریح کرد: طبق سنت کلیسای ارتودوکس رسولی ارمنی روز ششم ژانویه روز تولد و غسل تعمید حضرت عیسی مسیح(ع) است، عیسی مسیح(ع) در ششم ژانویه متولد شد و سی سال بعد دوباره در همان روز به جهت غسل تعمید به نزد حضرت یحیی(ع) رفت.

وی ادامه داد: تا قرن چهارم میلادی تمام کلیساها مراسم روز تولد و غسل تعمید حضرت عیسی(ع) را به صورت مشترک انجام می‌دادند، ولی پس از قرن چهارم میلادی کلیسای کاتولیک این تاریخ را تغییر داد و روز تولد حضرت عیسی(ع) را به روز 25 دسامبر که روز الهه خورشید بود منتقل کرد و در روز ششم ژانویه مراسم غسل تعمید حضرت عیسی(ع) را جشن می‌گرفتند، اما کلیسای ارتودوکس رسولی ارمنی به مراسم قبلی پایبند بود و در این روز هم تولد و هم غسل تعمید عیسی مسیح(ع) را جشن می‌گرفت.

 کشیش نرسیانس با بیان اینکه مراسم غسل تعمید عیسی مسیح(ع) با تقدیس آب و با ریختن روغن مقدسی که در آن صلیب گذاشته شده برگزار می‌شود، افزود: صلیب نماد حضور عیسی مسیح(ع) است و روغن مقدس نماد نزول روح‌القدس محسوب می‌شود، این مراسم یادآور واقعه زمان غسل تعمید عیسی مسیح(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه به سنت‌های کشورمان نگاه کنیم، می‌توانیم مشابهات فرهنگی و سنتی زیادی در در بین مسیحیان و مسلمانان بیابیم، به عنوان مثال اعتقاد به سبزه و طبیعت در نوروز و درخت کاج در سال نو، اشتراکات شخصیت‌های بابانوئل و عمو نوروز و مسح غسل تعمید مسیحیان و مسح وضوی مسلمانان از جمله مشترکاتی است که در دو دین مختلف کاملا مشهود است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر قم غرق در عزا و ماتم شهادت رئیس مذهب جعفری+ فیلم و عکس

شهر مقدس قم در سال روز شهادت رئیس مذهب جعفری امام صادق(ع) غرق در عزا وماتم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، 25 شوال جانسوز دیگری از راه رسید و مردم ولایتمدار  و اهل بیتی قم همنوا با همه شیعیان و محبان اهل بیت‌(ع) در سراسر جهان با برافراشتن بیرق ‌های عزا بر سر در خانه‌ها و کوچه‌های شهر، در سوگ شهادت ششمین خورشید عالم تاب امامت و ولایت اشک ماتم ریختند.

زائران و مجاوران حرم مطهر و ملکوتی حضرت فاطمه معصومه‌(س) هم ناله با مدینة النبی(ص) در سوگ صادق آل محمد(ع) با قلبی مالامال از غم و اندوه بر سر و سینه زدند و به سوگواری پرداختند و از بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) دست ها را بر سینه گذاشته و با زمزمه نوای "یا اَبا عَبْدِاللّهِ یا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِقُ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَی اللّهِ وَ قَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَیْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ" به ساحت مقدس ششمین حجت خدا ابراز ارادت و دلدادگی کردند.

شیعیان، ارادتمندان و محبان خاندان عصمت و طهارت در قالب هیئت‌های مذهبی و دسته‌ جات عزاداری با حضور در آستان نورانی و ملکوتی بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه‌(س) و مسجد مقدس جمکران در غم شهادت مظلومانه رئیس مذهب بر سر و سینه زنان این مصیبت عظما و جانکاه را امام عصر(عج) و عمه بزرگوارش حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تسلیت گفتند.

.

شب گذشته هم حرم مطهر کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) هم حال و هوای خاصی داشت و زائران حضرتش، سوگوار صادق آل محمد علیه السلام بودند.

بیوت مراجع عظام تقلید و علما حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، وحیدخراسانی، شبیری زنجانی، سبحانی، جوادی آملی و ... نیز همنوا با دلسوختگان و عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) همچون سنوات گذشته با برپایی مجالس سوگواری، در عزای شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت غرق در عزا و ماتم بود.

در این مجالس که با حضور جمع کثیری از فضلاء، روحانیون، اساتید، طلاب و عموم محبان اهل بیت (علیهم السلام) برگزار شد، خطبا و وعاظ به ذکر فضائل و مناقب و ابعاد شخصیتی رئیس مذهب پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت‌ (علیهم السلام) هم در عزای آن حضرت مرثیه سرایی کردند.

مساجد و تکایای شهر مقدس مقدس قم به عنوان ام القرای جهان اسلام و پایگاه فقه جعفری نیز شاهد حضور انبوه مشتاقان اهل بیت‌ عصمت و طهارت‌(ع) بود که در غم شهادت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) بر سر و سینه زنان اشک ماتم ریختند.

شاگردان مکتب امام صادق (علیه السلام) و سربازان حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مدارس خاستگاه انقلاب اسلامی و دیار کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) هم با سیاه پوش کردن مدارس و برپایی مجالس عزا در سوگ دردانه رسول (ص) و فرزند زهرای اطهر(سلام الله علیها) بر سر و سینه زنان ناله سر دادند و گریستند.

مردم سوگوار و عزادار خورشید ششم امروز نشان دادند که با همه وجود پای دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام مردانه و جانانه ایستاده اند و محبت و عشق به خانواده عصمت و طهارت با بند بند وجودشان گره خورده است و القائات و سم پاشی ها و شیطنت های معاندان ائمه اطهار علیهم السلام راه به جایی نمی برد و مجالس اهل بیت(ع) هر روز پررونق تر از گذشته برگزار می شود.

عاشقان و محبان حضرات معصومین علیهم السلام به توصیه رسول اعظم (ص) در حدیث ثقلین همواره ثابت کرده اند که هرگز دست از دامان پر مهر اهل بیت(ع) بر نمی دارند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • شهر قم غرق در عزا و ماتم شهادت رئیس مذهب جعفری+ فیلم و عکس
  • عیسی قلی‌پور درگذشت
  • استقرار نیروهای صهیونیست در قدس همزمان با شنبه مقدس مسیحیان
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع) 
  • برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه