Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@18:59:06 GMT

چهار کشته در نخستین حادثه تروریستی 2018 کشمیر

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۵۸۲۴۵

رویداد۲۴-در جریان نخستین حادثه تروریستی در کشمیر در سال جدید میلادی، چهار افسر پلیس هندی در انفجار یک بمب در شمال این ایالت مسلمان نشین کشته شدند.واحدهای پلیس در حال گشت زنی در شهر سوپور در شمال سرینگر پایتخت کشمیر بودند که یک بسته انفجاری که کنار یک مغازه درمحله ای که به علت اعتصاب تعطیل بود، عمل کرد و منجر به کشته شدن چهار تن از آنها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس کشمیر وقوع انفجار را تایید کرد و گفت، گروه تروریستی "جیش محمد" مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

پلیس هند اخیرا اعلام کرده بود که در طی یک حمله غافلگیرکننده، نور محمد تانترای"، فرمانده گروه شبه نظامی جیش محمد را به هلاکت رسانده است.

پس از این حادثه ، هواداران وی در شهر زادگاه او دست به اعتصاب زده و اعلام کردند انتقام مرگ وی را خواهند گرفت.

کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.

هند و پاکستان در سال 1947 از یکدیگر جدا شدند.از آن زمان تاکنون دو کشور چهار بار با یکدیگر وارد جنگ شده اند که سه بار آن بر سر کشمیر بوده است.

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش مرگبار بزرگراه در چین با ۳۶ کشته

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های دولتی چین روز پنجشنبه گزارش دادند که حادثه مرگبار روز گذشته در میژو در حالی رخ داد که هر ساله میلیون‌ها نفر در این کشور برای تعطیلات اول ماه مه (روز کارگر) سفر می‌کنند.

این ریزش که به دلیل باران شدید آغاز شد، حوالی ساعت ۲:۱۰ بامداد روز چهارشنبه در بزرگراه میژو-دابو رخ داد و باعث شد که ۱۷.۹ متر از بزرگراه فرو بریزد و ۲۳ خودرو غرق شود.

این حادثه تاکنون جان ۳۶ نفر را گرفت و ۳۰ تن دیگر را زخمی کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • برخورد تارا و پراید در محور بویین میاندشت / ۴ کشته و ۳ مصدوم
  • برخورد تارا و پراید در محور بویین میاندشت ۴ کشته و ۳ مصدوم داشت
  • ۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در شمال شرق پاریس
  • تصادف در جاده جنت آباد قم با یک کشته و ۸ مصدوم 
  • 3 کشته در سانحه رانندگی محور صوفیان شبستر
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • 3 کشته در سانحه رانندگی آذربایجان شرقی / تصادف دنا با سوزوکی
  • سانحه رانندگی در جاده شبستر - صوفیان سه کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت
  • ریزش مرگبار بزرگراه در چین با ۳۶ کشته
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان