Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعليزاده پس از بازديد ازطرح هاي احياء و بهسازي بافتهاي فرسوده وناكارآمد شهري شهرستان نايين در شوراي اداري اين شهرستان بر احياء بافتهاي تاريخي با معماري خاص اقليم كويري به عنوان راهي براي جذب گردشگر با استفاده از سرمايه گذاران داخلي به ويژه سرمايه گذاران محلي براي توسعه و اجرای طرح هاي جديد عمراني تاكيد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي با اظهار اينكه صاحبان سرمايه همواره دركنار ما هستند و بايد راه را براي ورود آنان به اجرای طرح هاي عمراني هموارکرد، افزود : در جذب سرمايه گذاران بايد ديد بالايي داشت و لازم است تا طرح ها تعريف وفراخوان شود وسرمايه گذاران بتوانند درطرح هاي عمراني مشارکت کنند تا كانون هاي گردشگري در محله ها توسعه يابد.

مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان  نيز در اين نشست با توجه به ظرفیت هاي موجود در منطقه شرق اصفهان گفت: شرق استان اصفهان با توجه به ظرفیت هاي خاصي كه دارد مي تواند با جذب سرمايه هاي سرگردان رونق ايجاد کند واين منطقه به لحاظ طبيعت و جذابيت هايي كه دارد مي تواند يك منطقه خاص گردشگري باشد.

حجت اله غلامي در ادامه بيان داشت: وجود تپه هاي ماسه اي به عنوان يك مكان جاذب گردشگر ، تپه هاي نمكي و پتاس و وجود صنايع دستي همچون فرش نايين يكي از ويژگي هاي اين منطقه براي جذب گردشگر است.

وی با اشاره به محور طريق الرضا به عنوان تسهيل كننده راه براي سرمايه گذاران در منطقه گفت: محور نايين – خور – طبس با عنوان طريق الرضا يكي از محورهايي است كه مي تواند به عنوان يك محور گردشگري مذهبي تعريف شود كه عبور آن از اين منطقه مي تواند كار را براي سرمايه گذاران آسان كند.

مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان با مهم دانستن ايجاد زيرساخت هاي گردشگري در اين منطقه گفت: علاوه بر محور طريق الرضا محور ترانزيت نطنز به سمت يزد و كرمان به عنوان يك طرح800 ميليارد توماني با سرمايه گذاري 70 درصدي بخش خصوصي نيز يكي از دالانه هاي مهمي است كه چند استان را به هم متصل مي كند و با عبور از اين منطقه در بحث جذب گردشگران بسيار حائز اهميت است.

غلامي با توضيح درخصوص محور نايين – انارك – خور – طبس در ادامه بيان داشت: از جمله طرحهاي سفر رياست جمهوري به استان است كه در سال گذشته 40 كيلومتر آن افتتاح و قطعه دوم بطول 40 كيلومتر  تا پايان سال تكميل مي شود و قطعه سوم بطول 150 كيلومتر نيز با اعتباري بالغ بر 110 ميليارد تومان جزوطرحهاي سال آتي است .

وي در ادامه يكي از اقدامات زيرساختي مهم را احياء بافتهاي تاريخي با معماري خاص اقليم كويري برشمرد و افزود: اين كار در شهر نايين شروع شده و به سمت وسويي پيش مي رويم كه بتوانيم اقامت و ساعات ماندگاري گردشگران در اين شهر را افزايش دهيم و با ايجاد امكانات اقامتي اين كار را دنبال نماييم.

اين مقام مسئول با توجه به برنامه عمران وبهسازي شهري و اقدامات انجام شده در اين خصوص اظهار داشت: در راستاي احياء بافتهاي ناكارآمد شهري و امكاناتي كه در برنامه ششم توسعه پيش بيني شده بسيار ويژه به اين بحث پرداخته شده و به همين منظور تسهيلات خوبي به متقاضيان ارائه و سرمايه گذاران مي توانند از اين تسهيلات با سود 4 درصد به منظور بازسازي اين فضاهاي متروكه بهره ببرند.

مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان از اجرای دوطرح كلان در شرق اصفهان نام برد و گفت: احداث بندر خشك  و احداث بار لجستيك كه بارانداز بار كانتينري است و نياز به گمرك ندارد در شرق اصفهان احداث خواهد شد. در كنار اجرای اين دوطرح بايد دو ظرفیت وجود داشته باشد كه يكي وجود شبكه آزاد راهي وديگري وجود شبكه ريلي است كه اين  ظرفیت هم در نايين و هم در اردستان وجود دارد كه مي تواند باعث دگرگوني در استان شود.

وي در پايان از افتتاح 150 واحد مسكن مهر شهرستان نايين در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: همزمان با اين افتتاح، كلنگ احداث زيرگذر براي سايت مسكن مهرنيز بر زمين خواهد خورد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد