Web Analytics Made Easy - Statcounter

­به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، سخنگوي بسيج مردمي عراق روز شنبه اعلام کرد سلاح اين گروه مردمي در کنترل دولت قرار دارد.
کريم النوري گفت: « هيچ فشاري بر نيروهاي بسيج مردمي وجود ندارد و اين گروه از فرمانده کل نيروهاي مسلح عراق تبعيت مي کند.»
النوري افزود: « تصور نمي کنم فرمانده کل نيروهاي مسلح عراق تحت تاثير فشارهاي غربي قرار بگيرد و بسيج مردمي را منحل کند زيرا يک گروه قانوني و بخشي از تشکيلات امنيتي عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعيد است نخست وزير تصميمي عليه بسيج مردمي اتخاذ کند.»
النوري تاکيد کرد: « هدف از اين فشارها، آشفته کردن اوضاع و ايجاد فاصله و اختلاف بين فرماندهان بسيج مردمي و فرمانده کل نيروهاي مسلح به خصوص قبل از تصويب قانون انتخابات و فراهم کردن مقدمات برگزاري آن است.»
وي اظهار داشت فشارهاي خارجي بر العبادي زاييده يک لحظه و آني نيست. فشارهاي بين المللي و منطقه اي از زمان نبردهاي موصل و آزاد سازي تکريت وجود داشت ولي العبادي هيچ توجهي به اين فشارها نکرد زيرا تصميم گيرنده بود و توانست جامعه جهاني را متقاعد کند بسيج مردمي تحت کنترل دولت و تحت فرمان فرمانده کل نيروهاي مسلح است.
سخنگوي بسيج مردمي عراق خاطرنشان کرد اساسا هيچ تحرکي وجود ندارد تا اين که خطر آفرين باشد و سلاح بسيج مردمي تحت کنترل دولت است و هيچ سلاحي خارج از سيطره و کنترل دولت وجود ندارد.
النوري تصريح کرد اکثر مسئولان سياسي اعلام کردند هيچ گروه مسلح وابسته به خود ندارند و همه وابستگان به بسيج مردمي نيز اکنون دور از هياهوي سياسي هستند و تنها از فرمانده کل نيروهاي مسلح دستور مي گيرند.
وي افزود در صورتي که دولت يا فرمانده کل نيروهاي مسلح عراق درباره بسيج مردمي ملاحظاتي داشته باشد کلي است و به معناي رويکرد و موضع عليه بسيج مردمي نيست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود

فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیرو‌های اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روز‌های اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

دیگر خبرها

  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات