Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان علت انبار شدن این قدار سموم کلره در کرمان را نبود تکنولوژی امحاي سموم کلره در کشور اعلام کرد. 

وی افزود : با پیگیری هاي مسئولان استان و سازمان جهاد کشاورزی ، اعتبار امحای این سموم به میزان 200 میلیون تومان تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طاهری با اشاره به این که از چند ماه پیش تکنولوژی امحای این سموم در اصفهان ایجاد شد ، افزود: با مکاتباتی که با کشور فرانسه انجام شد برای امحاي هر لیتر از این سموم 60 هزار تومان هزینه صرف می شد اما در اصفهان 10 هزار تومان هزینه صرف می شود.


مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان از دریافت مجوزهای لازم نیز برای امحاء از سوی سازمان حفظ نباتات کشور و محیط زیست و همچنین مراجع استانی خبر داد و گفت: بارگیری سموم یاد شده از کرمان برای امحاي در حال انجام است.


این سموم سال ها در انباری در شهر باغین دپو و باعث نارضایتی ساکنان مجاور انبار شده بود.

از سموم کلره پيشتر به عنوان یک حشره کش برای دفع آفات مزارع استفاده می شد که به علت ایجاد مشکلات زیست محیطی و سرطان زا بودن ، حدود 30 سال پیش با تصمیم سازمان خواربار جهانی مصرف آن ها ممنوع و منسوخ شد اما به علت اینکه انتقال این سموم به فرانسه بسیار هزینه بر بود تا کنون مانده بود تا اینکه خوشبختانه با تامین اعتبار لازم در اصفهان به زودی امحاء می شوند .

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور برای کسب قدرت بازدارندگی را فراهم کرد

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز(یکشنبه، 2 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب کلیات طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی(طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند) با رأی قاطع نمایندگان گفت: تصویب این طرح، هدیه خوبی به نیروهای مسلح و بدنه دفاعی نظام اسلامی بود که امروز از مجلس شورای اسلامی داده شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این طرح درست در سالروز تشکیل و تأسیس شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین در زمانی به تصویب رسید که نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقتدار، صلابت و قدرت مردم عزیز ما را به نمایش گذاشتند و رژیم صهیونیستی را تنبیه کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امروز دنیا به سمت جنگ های نوین و جنگ های زیستی می رود، خاطرنشان کرد: در این شرایط، تصویب چنین طرحی در مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور را در پیش دستی برای کسب قدرت بازدارندگی در جهت تنبیه دشمنان اسلام و ضمانت امنیت کشور، فراهم می کند. از نیروهای مسلح، وزارت دفاع و همه عزیزان حوزه دفاعی کشور و نمایندگانی که همدلانه این موضوع را همراهی کردند تشکر می کنم.

دیگر خبرها

  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • اعطای ۴۷ گواهی مدیریت سبز به ادارات اصفهان در زمینه مدیریت پسماند
  • مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور برای کسب قدرت بازدارندگی را فراهم کرد