Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@23:01:54 GMT

هدیه ویژه مردم برای مستندساز ایرانی +عکس

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۵۹۹۶۳

هدیه ویژه مردم برای مستندساز ایرانی +عکس

در اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با اهدای عروسکی از طرف اهالی شهر در محاصره فوعه سوریه از وحید فراهانی کارگردان مستند «با صبر زندگی» تقدیر ویژه به عمل آمد. نامه‌ای نیز همراه این هدیه از طرف یکی از اهالی شهر فوعه خطاب به کارگردان مستند و اهالی رسانه ارسال شده بود که متن آن به شرح زیر است.

مشرق: مادر اهل فوعه سوریه در نامه‌ای که در اختتامیه جشنواره عمار خوانده شد، نوشت: از همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران می‌خواهم که تلاش کنند تا چهره حقیقی مصائب مردم مظلوم را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اختتامیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با اهدای عروسکی از طرف اهالی شهر در محاصره فوعه سوریه از وحید فراهانی کارگردان مستند «با صبر زندگی» تقدیر ویژه به عمل آمد. نامه‌ای نیز همراه این هدیه از طرف یکی از اهالی شهر فوعه خطاب به کارگردان مستند و اهالی رسانه ارسال شده بود که متن آن به شرح زیر است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

من «رجا بشار قیشانی» از اهالی فوعه تحت محاصره متولد ۱۹۸۶/۱۰/۲۰ مادر ۴ کودک به نامهای احمد، کریم، ریان و حمزه هستم؛ همسرم «احمد بیرقدار» همچنان در فوعه مظلوم در محاصره است و همچنان مسلحین اجازه رسیدن کمک‌ها به کودکان و بزرگسالان نمی‌دهند و مشکلات در آنجا غیرقابل توصیف است و از رسیدن شیر، پوشک، سوخت و … جلوگیری می‌کنند و ظلم بسیاری به اهالی کفریا و به خصوص فوعه می‌شود.

وقتی که از این دو شهر محاصره شده خارج شدیم سخت‌تر و قهرآمیزتر از محاصره بود و کودکان مصیبت‌های بزرگی دیدند از جمله در الراشدین که ۱۲۰ نفر قربانی شدند؛ آن لحظه صحنه خیلی تاسف برانگیزی بود؛ در آن زمان ۵ ماهه باردار بودم و بعد که به سمت راشدین حرکت کردیم و بعد از دیدن کشتار انسان‌های بی‌گناه و ربودن زنان و کودکان به مقصد رسیدیم و در همه این مسیر کارگردان و تصویربردار ایرانی با ما در اتوبوس‌ها بودند و لحظات سختی که در زمان انفجار شاهد بودیم را به تصویر کشیدند و بعد از گذشت ایامی، فیلم آن کارگردان ایرانی را دیدم و از اینکه فیلمساز ایرانی برای رساندن صدای مظلومان به گوش جهانیان تلاش کرده خوشحال شدم.

من از وحید فراهانی کارگردان به خاطر کار بزرگش که سعی کرد صدای مصائب اهالی مظلوم فوعه و کفریا که تحت ستم جبهه النصره و داعش بودند را به گوش جهان برساند تشکر می‌کنم و از همه خبرنگاران و روزنامه نگاران می‌خواهم که تلاش کنند تا چهره حقیقی مصائب مردم مظلوم را ارائه دهند همانگونه که خبرنگاران ایرانی و حزب الله اینگونه عمل کردند.

و از صمیم قلب می‌خواهم به این کارگردان بگویم که از تو بسیار سپاسگزارم و به تو یکی از اسباب بازی های پسرم حمزه را به عنوان هدیه تقدیم می‌کنم تا تعبیری باشد از قدردانی کامل ما؛ و شالی که خانم زهره یزدان پناه از سوی خبرنگاران ایرانی به من داد را پیش خود نگه می‌دارم تا یادی از حمزه باشد به امید آنکه فوعه و کفریا آزاد شود و همسرم را ببینم و زندگی را ادامه دهیم و سلام من را به تمامی کارگردانانی که در عمار مشارکت دارند برسانید.

و در پایان امیدوارم روزی شما را در فوعه و کفریا ببینم بعد از آنکه از دست جبهه النصره، داعش و تکفیری های جهان اسلام آزاد شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت، امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات مهموئی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مدیران دولت سیزدهم با همه توان در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.

وی با اشاره به ویژگی هم‌افزایی و هم‌گرایی مدیران در استان خراسان‌جنوبی، افزود: رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این جلسه پیرو مسائل مطرح شده در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی برگزار شده است، اظهار داشت: کار مردم مهموئی و اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه که منجر به کسب عنوان روستای نمونه کشور و استان برای این منطقه شد، بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

وی با تشکر از مردم روستای مهموئی، متذکر شد: رفع مشکلات این روستا کمترین کار ممکن در قبال این اقدام بزرگ و قابل توجه مردم در این منطقه است.

قناعت با ذکر این نکته که رفع برخی مشکلات، زمان‌بر است، گفت: با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات این روستا برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی کمک به عتبات عالیات و ایجاد رقابت مثبت بین مناطق مختلف استان، در هر روستا یا شهری که در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشتاز باشد، طی مراسم ویژه‌ای از مردم تقدیر و در کنار آن برای رفع مشکلاتشان برنامه‌ریزی می‌شود.

در این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات روستای مهموئی همچون بهسازی راه، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان و گلزار شهدا و زمین چمن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا، روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور و استان معرفی شده است، سال گذشته به‌طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

کد خبر 750791

دیگر خبرها

  • بهره مندی۵۰۰ نفر از اهالی روستای فیروزآباد شهرستان چهاربرج از خدمات درمان تخصصی جمعیت هلال احمر
  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟