Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - رئیس اداره ثبت احوال شهرستان قروه گفت: در استان کردستان به طور متوسط در هر شبانه روز 83 واقعه ولادت ثبت می شود که از این آمار در قروه در هر شبانه روز 6 واقعه ولادت یعنی هر چهار ساعت یک نوزاد متولد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرنگار ایرنا، احمد قنبری روز شنبه در نشست شورای ثبت احوال شهرستان قروه افزود: در 9 ماهه سال جاری هزار و 849 واقعه ولادت در شهرستان قروه رخ داده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که هزار و 824مورد بوده 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

37 درصد رشد داشته است.
وی به آمار فوتی های این شهرستان نیز اشاره و اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری، 494 واقعه وفات ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 491 واقعه بود 61 صدم درصد افزایش داشته است.
قنبری از افزایش هشت درصد طلاق در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد و گفت: در این مدت 347 واقعه طلاق ثبت شده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 320 واقعه بود.
وی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری هزار و 417 مورد واقعه ازدواج ثبت شده است که نسبت به میانگین مشابه آن در سال گذشته که هزار و 616 مورد بود، 14 درصد کاهش نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در این شهرستان 56 هزار نفر کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند گفت: در 9 ماهه سال جاری از 9 هزار و 84 فقره درخواست کارت هوشمند ملی، 2 هزار و 211 فقره کارت هوشمند ملی خود را تحویل گرفته اند.
رییس اداره ثبت احوال شهرستان قروه اظهار کرد: همچنین در 9 ماهه سال جاری 55 مورد درخواست تغییر نام و 70 مورد درخواست تغیر نام خانوادگی در این شهرستان ثبت شده است.
به گفته وی از اول سال جاری تا کنون چهار هزار و 414 مورد تغییر شناسنامه و هزار و 60 مورد ابلاغ شماره ملی در این شهرستان صورت گرفته است.
قنبری از چهار مورد پرونده قضائی کیفری، 40 مورد پرونده حقوقی و 562 مورد صدور گواهی و استعلام از مراجع دولتی در شهرستان قروه خبر داد.
وی افزود: فراوانی پنج اسم اول پسران به ترتیب شامل امیرعلی، ابوالفضل، امیر حسین، امیرمحمد و آرسام و فراوانی پنج اسم اول دختران شامل زهرا، فاطمه، باران، سدنا و نازنین زهرا است.
وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور اعتبار کارت های ملی نمونه قدیم تا پایان سال 96 بوده و از ابتدای سال 97 کارت هوشمند ملی جهت انجام امورات اداری کاربردی می شود، از شهروندان خواست کسانی که تاکنون کارت شناسایی ملی خود را به کارت هوشمند ملی تعویض نکرده اند و یا هنوز کارت هوشمند برای آنان صادر نشده است، برای صدور کارت هوشمند اقدام کنند.
قنبری اضافه کرد: شهروندان می توانند قبل از پایان سال جاری برای درخواست کارت ملی هوشمند و شناسنامه جدید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
فرماندار قروه با بیان این که آمار و اطلاعات ثبت احوال برای کشور حائز اهمیت و حیاتی است، گفت: ثبت احوال در ارتقاء امنیت و حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم، وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارد.
پرویز کولانی افزود: ثبت احوال به عنوان یک دستگاه حاکمیتی برای ما حائز اهمیت است و در زمره دستگاه هایی است که آمار و اطلاعاتش برای کشور حیاتی است.
به گفته وی اهمیت نقش آمارهای ثبت احوال در تصمیم گیری مسؤلان تاثیر بسزایی دارد چرا که شناسایی هویت افراد یک جامعه و آمارهای مربوط به آنها زیربنای توسعه یک جامعه است که بخشی مهمی از آن توسط ثبت احوال انجام می گیرد.
کولانی گفت: اهمیت ثبت احوال تنها برای ثبت ازدواج و طلاق و شناسنامه نیست بلکه تاریخ یک ملت را می‌توان بر اساس اسناد و مدارک معتبر ثبت احوال تشریح و تبیین کرد و این می‌طلبد زیرساخت‌های لازم در خصوص توجه ویژه مردم به اهمیت این اداره مهیا و تبلیغات لازم در این خصوص انجام شود.
با توجه به نقش ویژه سازمان ثبت احوال در تولید آمارهای جمعیتی در کشور و نقش موثر و ویژه این سازمان در پاسداشت خدمات هویتی کشور، شورای فرهنگ عمومی سوم دی ماه را به عنوان روز ثبت احوال نامگذاری کرده است.
از 145 هزار نفر جمعیت شهرستان قروه تاکنون برای 56 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده که حدودا 60 درصد جمعیت را شامل می شود.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
خبرنگار: سارا صالحی** انتشار: امید بهمنی
7345/6108

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گلیج عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم ضمن بزرگداشت مقام شامخ گفت؛ شهرستان تنکابن ۲۵ هزار دانش آموز و ۸۰۰ نونهال پیش دبستانی دارد.

وی افزود: هزار و ۴۲۶ همکار شاغل و سه هزار و ۱۳۶ همکار فرهنگی بازنشسته عضو خانواده بزرگ آموزش و پرورش شهرستان تنکابن هستند.

گلیج با ییان اینکه ۱۹۳ مدرسه در مقاطع مختلف در تنکابن وجود دارد، اظهار داشت: تنکابن مجموعاً هزار و ۱۰۵ کلاس درس دارد.

مدیر آموزش و پرورش تنکابن با بیان اینکه ۳۵ مدرسه غیردولتی در این شهرستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان به کادر این اداره اضافه شدند.

این مسئول درباره مولد سازی هم گفت: برخی مدارس بلا استفاده در روستاها که سال‌ها راکد بودند، به افراد واجد الشرایط اجاره داده شده و محل درآمدی برای آموزش و پرورش ایجاد شده است.

گلیج با اشاره به گستردگی پروژه‌یپژوهش سرای دانش آموزی تنکابن، تصریح کرد: این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیگیر تأمین اعتبار آن هستیم تا این پژوهش سرا تکمیل شود.

وی ادامه داد: مدرسه شاقوزکتی هم در حال ساخت بوده و در تلاش هستیم تا امسال به بهره برداری برسد.

گلیج هوشمندسازی ۱۰ باب از مدارس و وصول بیش از دو میلیارد از عوارض شهرداری‌ها و سند دار شدن بیش از ۱۴۰ ملک از مجموع ۲۴۴ ملک این اداره از جمله اقداماتی است که انجام شد.

وی گفت: کسب رتبه استانی در بهداشت و درمان، کسب رتبه عالی استان در هفته‌ی مشاغل، برگزاری آزمون‌های غربالگری، جلسات توانمند سازی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و.. از جمله کارهایی است که توسط این اداره انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش تنکابن، برگزاری مسابقات ورزشی در ۲۳ رشته ورزشی، برگزاری اردوهای دانش آموزی راهیان نور، اجرای طرح شهید خرازی، تلاوت جهانی قرغن، حضور فعال دانش آموزان در مناسبت‌های ملی و مذهبی و تشییع شهدای خوشنام را از دیگر اقدامات اداره آ پ تنکابن برشمرد.

وی از کسب رتبه نخست دانش آموزان تنکابنی در کنکور سال گذشته سخن گفت و پیش بینی کرد که بر اساس بررسی‌های کارشناسان، در سال جاری وضعیت مطلوب‌تر خواهد بود.

گلیج گفت: دو مدرسه تک کلاسه در حال حاضر در روستاهای بالادست تنکابن وجود دارد که دانش آموزان در آنها مشغول تحصیل هستند.

این مسئول همچنین از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران در تنکابن نیز خبر داد.

کد خبر 6097594

دیگر خبرها

  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • تولد پنجاه و شش نوزاد از ابتدای امسال در بیمارستان کیش
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج