Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، ناصر حاجی زاده ذاکر افزود: در این گشت جامع اقیانوس شناسی که از سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ با حضور ۱۲ محقق و پژوهشگر و برای اولین بار با این شناور آغاز شده است، به مدت ۶ روز در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز اندازه گیری‌های میدانی در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این گشت تحقیقاتی نمونه برداری و اندازه گیری‌های میدانی با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های اندازه گیری، توسط متخصصان زبده در حوزه‌های زیست دریا، فیزیک دریا، شیمی دریا، زمین شناسی دریا، علوم جوی، مهندسی دریا و سنجش از دور، به منظور مطالعه روی فرآیند‌های مختلف دریایی صورت می‌گیرد.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی هدف از برگزاری این گشت تحقیقاتی را بررسی اکولوژیکی کفزیان و پلانکتون‌های منطقه مورد بررسی، کالیبراسیون و اعتبار سنجی داده‌های ماهواره‌ای با استفاده از مشاهدات همزمان میدانی، بررسی میزان آلودگی و دیگر ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی مربوط به آب و رسوبات تنگه هرمز و مطالعات تبادل آب خلیج فارس و دریای عمان عنوان کرد.

حاجی زاده ذاکر ضمن با اهمیت خواندن تحقیقات دریایی در محدوده تنگه هرمز ما بین خلیج فارس و دریای عمان، گفت: شناخت منطقه دریایی تنگه هرمز که مرز بین خلیج فارس با دریا‌های آزاد است از اهمیت بسیار اساسی، به لحاظ خود منطقه، تنگه هرمز و شناخت خلیج فارس و همچنین اثرگذاری متقابل بر دریای عمان و خلیج فارس برخوردار است.

وی با بیان این که کاوشگر خلیج فارس فصل جدیدی از تحقیقات دریایی و اقیانوسی در پژوهشگاه و همچنین بخش‌های جامعه تحقیقات دریایی کشور گشوده است، افزود: با کمک این شناور که مجهز به فناوری راهبری و تجهیزات میدانی پیشرفته و آزمایشگاه‌های مدرن است بدون شک شاهد تحقیقات دریایی گسترده‌ای در حوزه علوم و فنون دریایی، اقیانوسی و جوی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد

ایسنا/بوشهر امروز ۱۱ اردیبهشت و در آستانه روز معلم، اولین خوابگاه متاهلی دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزیر علوم و آیت الله صفایی حائری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افتتاح و کلید واحدهای آن طی مراسمی به زوج‌های دانشجو اهدا شد.

به گزارش ایسنا این خوابگاه ۲۸ واحدی که اولین خوابگاه متاهلی در استان بوشهر نیز محسوب می‌شود، با کمک ستادی وزارت علوم تامین شده است.

گفتنی است در راستای توسعه ظرفیت‌های خوابگاه به ویژه برای دانشجویان متاهل، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی در این استان در حال انجام است.
 
شایان ذکر است، از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم و در راستای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، نهضت ساخت خوابگاه‌های متاهلی در وزارت علوم شروع شده است و در قدم اول، تا پایان سال ۱۴۰۲ در حدود ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی مورد بهره‌برداری قرارگرفت که این مقدار تا هفته دولت به ۶۰۰ واحد خواهد رسید.

این در حالی است که تعداد کل خوابگاه‌های متاهلی ساخته شده در عمر آموزش عالی، یعنی از زمان ساخت دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه کشور در سال ۱۳۱۳ تا سال ۱۴۰۰، کمتر از ۱۰۰۰ واحد بود.

وزارت علوم دولت سیزدهم با وجود مشکلات موجود در تامین اعتبارات دولتی، با اقداماتی همچون تلاش برای جذب حمایت خیرین و اختصاص زمین‌های بلااستفاده برای ساخت خوابگاه و مولدسازی دارایی‌های بلااستفاده در جهت توسعه هرچه بیشتر خوابگاه‌های متاهلی هدفگذاری نموده است.

هم‌اکنون تعداد ۳۲۰۰ خوابگاه متاهلی در ۵۴ دانشگاه کشور در مراحل مختلف ساخت و تامین منابع قرار دارند و برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۶۰۰ خوابگاه نیز در حال اقدام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزش باد‌های شدید و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۴ اردیبهشت
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد