Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز از کمپ دیوید، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت «کاملا» مایل به گفتگوی تلفنی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است و امیدوار است مذاکرات بین کره شمالی و کره جنوبی نتایجی مثبت داشته باشد.

کره شمالی روز جمعه موافقت کرد هفته آینده مذاکراتی رسمی را با کره جنوبی برگزار کند که نخستین مذاکرات بین دو کره ظرف مدت بیش از دو سال گذشته خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلام موافقت کره شمالی با برگزاری مذاکرات با کره جنوبی ساعاتی پس از آن مطرح شد که آمریکا و کره جنوبی تمرین نظامی مشترک خودشان را در بحبوحه بن بست برسر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ به تاخیر انداختند.

ترامپ در جمع خبرنگاران در کمپ دیوید در ایالت مریلند افزود مایل به مذاکرات با کیم جونگ اون است، اما چنین گفتگویی بدون پیش شرط نخواهد بود. وی تصریح کرد: «من کاملا آماده چنین گفتگویی هستم. ما به هیچ وجه با این مسئله مشکلی نداریم.»

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون از زمان به قدرت رسیدن ترامپ پیوسته جنگی لفظی با یکدیگر داشته اند و توهین‌هایی بین آن‌ها رد و بدل شده است به طوری که ترامپ، کیم جونگ اون را به علت آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کشورش، «مرد موشکی» نامیده است. ترامپ اوایل این هفته نیز کنایه کیم جونگ اون را که گفته بود یک دکمه هسته‌ای روی میز خود دارد رد کرد و گفت: دکمه او بزرگ‌تر است.

پیش بینی می‌شود مذاکرات بین کره شمالی و کره جنوبی بر بازی‌های المپیک زمستانی ماه آینده در کره جنوبی و همچنین روابط بین دو کره متمرکز باشد.

ترامپ در اظهارات خود همچنین گفت: مذاکرات بین دو کره نتیجه فشار مداوم وی بوده و ممکن است منجر به کاهش تنش‌ها شود. وی افزود: «در حال حاضر آن‌ها در حال گفتگو درباره بازی‌های المپیک هستند. این یک آغاز خوب است. اگر من مداخله نمی‌کردم اکنون آن‌ها درحال مذاکره نبودند.»

ترامپ گفت: «کیم می‌داند من به دنبال وقت تلف کردن و بازی درآوردن نیستم. او این مسئله را به خوبی می‌داند.» وی افزود: «اگر چیزی از این مذاکرات بیرون آید، نتیجه بزرگی برای همه بشریت و جهان خواهد بود.»

انتهای پیام/

تمایل ترامپ برای گفتگو با رهبر کره شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دوباره در دادگاه

ترامپ دوباره در دادگاه

دیگر خبرها

  • (ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون
  • گفتگوی اختصاصی سی ان ان با وزیر امور خارجه ایران
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • ترامپ دوباره در دادگاه
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی
  • گفتگوی بلینکن با امیر قطر درباره حمله ایران به اسرائیل
  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟