Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی امانی پور با اشاره به آمار فوت در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۶ اظهار داشت: در ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ تعداد ۶۵۲۳ واقعه فوت به ثبت رسیده است.

وی افزود: از کل فوت‌های ثبت شده در این مدت ۳۷۷۲ نفر یعنی ۵۷.۸ درصد مرد و ۲۷۵۱ نفر یعنی ۴۲.۲ درصد زن بوده‌اند؛ از تعداد کل فوت‌های ثبت شده تعداد ۴۵۲۷ مورد ۶۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد شهری و ۱۹۹۶ مورد ۳۰.۶ درصد روستائی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: به طور متوسط در هر شبانه روز ۲۴ مورد فوت به ثبت رسیده است ودر هر ساعت تقریباً ۱ نفر ثبت شده است؛ ۹۹.۲ درصد از فوت‌های استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین علت مرگ و میر در لرستان عنوان کرد: مهمترین عوامل مرگ و میر در ۹ ماهه سالجاری به ترتیب عبارتند از: بیماری‌های قلبی و عروقی با تعداد ۲۵۴۹ واقعه یعنی ۳۸.۶ درصد، بیماری‌های بد تعریف شده مانند کهولت سن با تعداد ۸۴۱ واقعه یعنی ۱۲.۷ درصد، حوادث غیر عمدی با ۶۹۶ واقعه یعنی ۱۰.۵ درصد، سرطان و سایر تومور‌ها با ۶۵۰ واقعه یعنی ۹/۹ درصد بوده است.

امانی پور بیان کرد: ۶۵ درصد فوت‌های ثبت شده استان مربوط به گروه سنی ۶۰ سال به بالا است و میانگین سن فوت شدگان برای مردان ۶۰ سال و برای زنان ۶۲ سال محاسبه شده است.

وی درخصوص آمار ولادت گفت: در ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۶۸۷۰ واقعه ولادت به ثبت رسیده است؛ و این در حالی است که از کل ولادت‌های ثبت شده ۱۳ هزار و ۹۶۸ نفر (۵۲ درصد) پسر و ۱۲ هزار و ۹۰۲ نفر (۴۸ درصد) دختر بوده اند که در مجموع به ازاء هر ۱۰۸ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده و میانگین سن مادران ۲۸ سال و ۹ ماه و میانگین سن پدران ۳۰ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان تصریح کرد: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده تعداد ۱۷ هزار و ۹۲۲ مورد (۶۶.۷ درصد) شهری و ۸۹۴۸ مورد (۳.۳، ۳ درصد) روستائی بوده است؛ بیشترین ثبت ولادت در مرداد ماه با ۳۲۶۳ واقعه و کمترین ثبت مربوط به اردیبهشت با ۲۶۷۰ واقعه بوده است.

وی افزود: در ۹ ماهه سالجاری در هر شبانه روزبطور متوسط ۹۸ نوزاد در استان متولد شده است و در ۹ ماهه امسال دراستان هر ساعت تقریباً ۴ نوزاد متولد شده است که در مجموع ۹۹.۵ درصد از ولادت‌های ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده اند.

امانی پور اظهار داشت: در طی این مدت ۴۱۱ مورد از ولادت‌های ثبت شده مربوط به نوزدان دو قلو و ۱۱ مورد سه قلو به ثبت رسیده است.

وی در مورد فروانی نام در ۹ ماهه نخست امسال عنوان کرد: فراوانی ۵ نام پسران در استان به ترتیب حسین (۵۹۳ مورد)، امیرعلی (۴۸۲ مورد)، علی (۳۷۰ مورد)، امیرحسین (۳۶۳ مورد) و ابوالفضل (۳۵۹ مورد) بوده و بیشترین فراوانی پنج نام دختران نیز به ترتیب فاطمه (۷۱۷ مورد)، زهرا (۳۵۵ مورد)، آوا (۳۳۰ مورد)، رها (۲۵۰ مورد) و بهار (۲۴۰ مورد) بوده است.

وی از ثبت تعداد ۲۷۳۹ مورد طلاق در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: نسبت ازدواج به طلاق در این مدت برابر ۵ بوده است. یعنی به ازاء هر ۵ ازدواج یک واقعه طلاق به ثبت رسیده و در هر شبانه روز بطور متوسط تعداد ۱۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان بیان کرد: در ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۶۲۶ مورد ازدواج به ثبت رسیده و در هر شبانه روز ۴۹ ازدواج به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/د

۱۳ هزار ازدواج و۲۷۰۰ مورد طلاق امسال در لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند

طبق ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰/۷/۲۴ مادران دارای فرزند دوقلو و بیشتر می‌توانند از مرخصی زایمان به مدت یک‌ سال استفاده کنند اما سازمان تامین اجتماعی، بدون در نظر گرفتن این قانون، همچنان مرخصی مادران صاحب دوقلو را ۹ ماه و مرخصی یکساله را برای مادران صاحب سه قلو و بیشتر در نظر می‌گیرد.

اجرا نشدن این قانون در حالی است که نگهداری از دوقلوها برای همه مادرانی که چنین شرایطی دارند، در کنار همه شیرینی‌هایی که یک مادر تحربه می‌کند، سخت و گاه طاقت‌فرساست.

یکی از مادران صاحب فرزند دو قلو درباره عدم اجرای این قانون توسط سازمان تامین اجتماعی گفت: سامانه سازمان تامین اجتماعی برای ثبت مدارک مرتبط با مرخصی زایمان و پرداخت مزایای این مدت، از همان ابتدا آب پاکی را روی دست ما ریخت؛ به‌طوری که تنها امکان انتخاب آیکون ۶ تا ۹ ماه مرخصی و دریافت حقوق برای مادران صاحب فرزند دوقلو فعال است.

وی با اشاره به پیگیری‌های بی‌نتیجه در این خصوص ادامه داد: وقتی با سامانه تلفنی تامین اجتماعی (۱۴۲۰) تماس گرفتیم، کارشناس تامین اجتماعی اطلاعی از این قانون نداشت و پس از پرس و جو از مدیران خود، اعلام کرد که هنوز ابلاغیه‌ای به آن ها داده نشده است؛ بنابراین مرخصی و مزایای شما همان ۹ ماه محاسبه می‌شود.

به گفته این مادر، برخی دیگر نیز راهکار ارائه می‌دهند؛ مثلاً گفته‌اند پس از اتمام دوره ۹ ماهه مرخصی با مراجعه به دیوان عدالت اداری، برای احقاق حق قانونی خود اقدام کنیم که در صورتی که رای دیوان به نفع ما باشد، تنها می‌توانیم از غرامت استفاده کنیم اما همچنان مرخصی همان ۹ ماه خواهد بود.

وی  ادامه داد: این رشته سر درازی دارد؛ گره کور این ماجرا گویا باید با کفش آهنین در رفت‌وآمدهای اداری حل شود؛ حال آنکه برای مادری با چنین شرایط، زمان و انرژی، طلا و کیمیاست.

بنا بر آمار مرکز رصد سازمان ثبت احوال کشور، در سال گذشته تعداد ۲۹ هزار و ۷۲۸ چندقلو در کشور متولد شده‌اند که از این تعداد، ۲۸ هزار و ۱۴۸ دو قلو بوده‌اند؛ امتناع سه ساله سازمان تامین اجتماعی در اجرای قانون، در حالی است که ماده ۱۷ مصوبه مذکور، در راستای حمایت از خانواده‌ها به منظور جوانی جمعیت به تصویب مجلس رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید