Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- وزیر امورخارجه هند در 25 امین سالگرد روابط این کشور و اتحادیه جنوب شرق آسیا' آسه آن' در راس یک هیات عالی رتبه اقتصادی و سیاسی سرگرم دیدار از سه کشور این منطقه است .

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سوشما سواراج وزیر خارجه هند، درسفر چهار روزه خود به منطقه 4-8 ژانویه (14تا 18دی 96) با مسئولان عالی رتبه کشورهای تایلند، اندونزی و سنگاپور دیدار و گفت وگو داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پس از دیدار و گفت وگو با مقام های تایلندی در دومین ایستگاه آسیایی خود به اندونزی سفر کرد و دراین کشور با شرکت در یک میزگرد مشترک خواستار تعمیق روابط اقتصادی بین این کشور و منطقه پویای تحت پوشش اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به آ سه آن شد.
وی در پنجمین میزگرد این اتحادیه در جاکارتا پایتخت اندونزی، بر لزوم ارتقای امنیت دریانوردی، تجارت و سرمایه گذاری، آموزش و میراث فرهنگی با مجموعه کشورهای آ سه آن تاکید کرد.
هیات تحت سرپرسی وی، پس از اندونزی شب گذشته وارد سنگاپور شد .
اس.ایشواران وزیر صنعت و تجارت هند یکی از اعضای هیات همراه وزیرامورخارجه این کشور است، با شرکت در یک نشست مشابه در سنگاپور گفت : سنگاپوردروازه تجارت میان اتحادیه جنوب شرق اسیا و هند است .
سفر هیات عالی رتبه سیاسی - اقتصادی هند به سنگاپورکه به مناسبت 25 امین سالگرد همکاری اتحادیه جنوب شرق آسیا' آسه آن' با این کشورانجام شد، در رسانه های سنگاپو بازتاب گسترده ای داشت .
ای رسانه ها درمورد سفر هیات هندی نوشتند: اس ایشواران وزیر صنعت و تجارت هند که به همراه وزیر امور خارجه این کشوردر سفری چند روزه به جنوب شرق اسیا حضور دارد، خواستار تقویت رابطه مستحکم دیرینه و تاریخی سنگاپور با هند شده است.
اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا(آ.سه .آن )سازمان سیاسی و اقتصادی منطقه ای است که در 8 اوت 1967 تاسیس شد و شامل کشورهای برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام است.
این اتحادیه اقتصادی،با جمعیتی افزون بر 600 میلیون نفر پس از آمریکا،ژاپن و اتحادیه اروپا چهارمین منطقه قدرتمند تجاری درجهان است.
اکنون 'آ سه آن' چهارمین شریک تجاری هند با بیش از یک میلیارد و 324 میلیون نفر جمعیت است .افزون بر 10 درصد تجارت هند با کشورهای عضو این سازمان انجام می شود.درعین حال هند نیز هفتمین شریک تجاری این اتحادیه محسوب می شود.
تجارت بین هند و آ.سه.آن در سال گذشته میلادی 10.12 درصد از کل تجارت هند با جهان به ارزش 65 میلیارد و 40 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است . رقمی که هند درپی افزایش آن است.
وزیر صنعت و تجارت هند با حضور دریک میزگرد ویژه به مناسبت سالگرد روابط مشترک با آسه آن افزود: در واقع سنگاپور به مثابه دروازه بزرگ آسه آن برای ورود تجارت هند به این اتحادیه و همچنین تجارت این اتحادیه در هند عمل کرده است.
وی درعین حال گفت: چشم انداز روابط تجاری در آینده می تواند برمبنای همکاری های مشترک در زمینه های توسعه زیرساخت ها، شرکت های دانش بنیان و نو آوری، تجارت و اقتصاد دیجیتال تمرکز یابد.
وی با اشاره به اینکه شرکت های استارتاپی به سمت جهانی شدن پیش می روند بر تعمیق روابط این بلوک اقتصادی درجنوب شرق آسیا با هند دراین زمینه تاکید کرد.
نارندرا مودی نخست وزیر هند سال گذشته در چهاردهمین نشست هند - آ.سه.آن در وینتیان پایتخت لائوس، روابط دهلی نو با اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا را منبعی برای توازن و هماهنگی در منطقه دانست و در دوره ای که افراط گرایی و خشونت رو به گسترش است بر افزایش همکاری ها برای مقابله با این چالش تاکید کرد.
ناظران سیاسی با توجه به تنش های اخیر ایجاد شده میان دهلی نو و پکن ، گسترش حضور هند در جنوب شرق آسیا را به چالش کشیدن قدرت چین در حیات خلوت منطقه ای اش ارزیابی کرده اند.
آساق** 1599** انتشار : مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • وزیر صمت: خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می یابد
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه