Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - معاون اشتغال وزیر کار از آغاز ثبت نام متقاضیان وام اشتغال روستایی در سامانه کارا خبر داد و گفت: همه کارآفرینان و سرمایه گذاران روستایی از فردا می‌توانند برای معرفی طرح‌های خود در سامانه کارا ثبت نام کنند و وارد پروسه دریافت تسهیلات شوند.

عیسی منصوری با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی، گفت: با رعایت چارچوبی که مدنظر ما است و اضافه کردن بحث توسعه اشتغال روستایی به وام روستایی،   موضوع پرداخت وام و ثبت نام رسمی از طریق سامانه کارا نهایی شده تا سرمایه گذاران و کارآفرینان بتوانند در این سامانه ثبت نام و طرح های خود را معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: این سامانه از روز دوشنبه فعال است و متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی می‌توانند به نشانی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR مراجعه و مراحل ثبت نام خود را برای بهره‌مندی از این تسهیلات دنبال کنند.

منصوری در عین حال از پیش بینی ایجاد ۹۵۱ هزار فرصت شغلی در جریان اجرای طرح اشتغال فراگیر خبر داد و گفت: از این میزان ۶۵۰ هزار شغل در رشته‌های پر اشتغال است و در مشوق‌های بیمه‌ای نیز به دنبال ایجاد تمایل بیشتر برای اشتغال هستیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح اشتغال فراگیر اختصاص داده است.

او در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: کشورهایی که در حوزه بازار کار موفق عمل می‌کنند ۱.۵ تا ۲ درصد GDP خود را در زمینه سیاستهای اشتغال و بازار کار هزینه می کنند ولی در کشور ما این مساله صادق نیست.

منصوری افزود: در یونان که سالها دچار بحران اقتصادی است میزان مخارجی که در حوزه سیاستهای اشتغال صورت گرفته به شدت افزایش یافته است ولی نظام اجرایی ما چندان تمایلی به این سمت ندارد.

وی متذکر شد: متاسفانه در هیچ کدام از برنامه‌های پنج ساله توسعه تا قبل از برنامه ششم چیزی به اسم سیاست اشتغال نداشتیم و برای اولین بار در برنامه ششم مقرر شده که سند ملی اشتغال تدوین شود که تا پایان امسال فرصت داریم به تصویب دولت برسانیم.

معاون اشتغال وزیر کار در عین حال با اشاره به اجرای طرح کارورزی، افزود: طرح کارورزی دانش آموختگان از تیرماه امسال آغاز شده و معتقدیم که اجرای آن خلا انطباق میان تحصیلات دانش آموختگان با نیاز بازار کار را در کوتاه مدت حل می‌کند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان و کسانی که دوره کارورزی را بگذارنند مهارت لازم برای ورود به بازار کار را به دست می‌آورند، ‌از پرداخت یک سوم رقم دستمزد به عنوان کمک هزینه کارورزی خبرداد و گفت: کارورزان در طول دوره کارورزی که چهار تا شش ماه است، ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

به گفته منصوری، ۷۵ تا ۸۰ درصد کسانی که دوره کارورزی را طی کرده باشند در همان بنگاه و واحدی که آموزش دیده‌اند، مشغول کار می‌شوند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال

به گزارش تابناک اقتصادی؛ آمارهای شغلی آمریکا در ماه آوریل بر خلاف ماه گذشته شتاب خود را از دست داد. نرخ بیکاری بار دیگر شیب صعودی به خود گرفت و در پله 3.9 درصدی ایستاد و فرصت‌های شغلی جدید نیز از پیش‌بینی‌ها مبنی بر ایجاد 190 هزار شغل جدید کاهشی‌تر شد و به 175 هزار نفر رسید.

داده‌های نامطلوب بازارکار این سیگنال را به اقتصاددانان می‌دهد که اقتصاد آمریکا دیگر تحمل نرخ بهره در سطوح 5.25 تا 5.5درصدی و همچنین سطوح بالاتر از این رقم را نداشته و پاول نباید از سیاست‌های پولی انبساطی کناره‌گیری کند. ناگفته نماند که آغاز این سیاست‌ها نیازمند پیش‌زمینه‌هایی از جمله اطمینان از عدم بازگشت تورم در ماه‌های آتی است. با کاهش شتاب داده‌های شغلی ایالات‌متحده، شاخص ارزی آمریکا که در نتیجه سیگنال‌های اقتصاددانان شیب صعودی به خود گرفته بود، بار دیگر به کف 105 واحدی سقوط کرد و فرصت دوباره‌ای برای تقویت طلا و بیت‌کوین فراهم کرد. بیت‌کوین روز گذشته در ساعت 17به وقت تهران با رقمی معادل 64 هزار و 400 دلار  در حال معامله بود.

 پاول بر سردوراهی

گزارش‌های اقتصادی آمریکا از جمله رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول 2024، داده‌های شغلی، تورم و شاخص مدیران‌خرید در ماه‌های اخیر جرمی پاول را بر سر دوراهی تشدید سیاست‌های انقباضی و آغاز سیاست‌های انبساطی قرار داده است. تبعات این دوراهی بر بازارهای جهانی اثر‌گذار بوده و موجب نوسان قیمتی دارایی‌های این بازار خواهد شد؛ زیرا در صورت آغاز دوباره چرخه ضد تورمی، گرچه تورم شیب نزولی به خود می‌گیرد، اما نرخ رشد تولید ناخالص داخلی، فعالیت‌های اقتصادی و بازار کار آمریکا را تحت تاثیر قرار داده و از شتاب آنها جلوگیری می‌کند. صاحب‌نظران این روند را تایید کردند. البته آنها در خصوص آغاز سیاست‌های انبساطی تردید داشتند و تاکید کردند که در صورت آغاز زودهنگام کاهش نرخ بهره، بازگشت تورم به سطوح بالاتر دور از انتظار نخواهد بود. قابل ذکر است که گزارش تورمی در ماه آوریل که در15 مه منتشر خواهد شد می‌تواند اندکی از تردید پاول را کم کند و مسیر روشن‌تری را در اختیار پاول و سایر سیاستگذاران قرار دهد. برای درک بهتر این موضوع باید تا انتشار گزارش تورمی و همچنین واکنش سیاستگذاران به آن منتظر ماند.

منبع: دنیای اقتصاد

 

دیگر خبرها

  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • آغاز ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ از فردا / بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات | ثبت نام جدید انجام می‌شود؟
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از ساعت ۱۶ امروز + اسامی خودروها
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان