Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور فعالیت مستمر روحانیون در جامعه را ضروری خواند و گفت: هر جا که روحانیون فعالیت مستمری داشته اند، جرائم و آسیب‌های اجتماعی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، حجت الاسلام سید حسن ربانی در راستای سفر استانی مسئولان مرکز خدمات به استان زنجان در دیدار با استاندار زنجان، چهار مجموعه حوزوی مربوط به برادران، خواهران، طلاب اهل سنت و طلاب غیر ایرانی در کشور را جامعه هدف مرکز خدمات برشمرد و گفت: تمامی طلاب تحت این چهار مجموعه، چنانچه در استخدام مشاغل دولتی و آموزشی و تحت پوشش خدمات بیمه‌ای دستگاهی نباشند و تنها به امور طلبگی از جمله تحقیق، تدریس، تبلیغ و تحصیل بپردازند از حمایت‌های مرکز خدمات برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: جمع دیگری از طلاب مانند ائمه جمعه و جماعات که جزو هیچ‌کدام از این چهار مجموعه نیستند نیز تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور قرار دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش موثر روحانیت در ارتقای فرهنگی و دینی جامعه، اظهار کرد: استقلال ما در گرو ایمان مردم است و مردم ما اگر مؤمن باشند با تمام توان پای استقلال کشور می‌ایستند و برای حفظ آن تلاش خواهند کرد.

 

حجت الاسلام ربانی با اشاره به اینکه مرکز خدمات در زمینه تامین حداقل‌های نیاز یک زندگی ساده و تامین حقوق شهروندی طلاب تلاش می‌کند، خاطر نشان کرد: نهاد روحانیت خاستگاه اصلی انقلاب است و با توجه به نقش ویژه‌ای که روحانیون در جامعه دارند نیاز است به ضروریات زندگی آنها توجه شود.

 

وی با بیان اینکه تشیع با ملیت ما رابطه عمیق و ریشه‌‌داری دارد، ابراز داشت: ما وظیفه داریم برای ارتقای روح معنویت و گسترش مکتب اهل بیت(ع) در جامعه تلاش کنیم تا بتوانیم این میراث دیرینه‌ را به نسل آینده تحویل دهیم و دچار آسیب نشود.

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است

حسن ناهیدی عصر سه‌شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده و شورای اجتماعی خراسان شمالی که در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، بر ضرورت ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه‌ها اجرایی شود.

حسن ناهیدی تصریح کرد: هر چقدر ریشه‌یابی و شناخت آسیب‌ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب‌ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه باشد.

ناهیدی با تاکید بر نقش آفرینی بانوان خراسان شمالی در تمام عرصه‌ها و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری و مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت‌های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 6093601

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد