Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@19:27:32 GMT

تبعیت از ولایت فقیه یک ضرورت نیست، یک واجب است

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۶۳۰۶۶

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید بهاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی، روزگذشته 16 دی ماه در جمع کارکنان سپاه ناحیه گرمی تصریح کرد: نظام انقلاب اسلامی که بر پایه آموزه های دین پیامبر اکرم (ص) نظام سلطنتی و وابسته به تجملات غرب را بصورت غیر قابل باور شکست داد و با شعارهای دینی و مذهبی باعث شد ثروتمندان در برابر فقیران حرفی برای گفتن نداشته باشند و شکست بخورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه برای اجرای حکومت مناسب با طبع و نیازهای بشر به دو بال دانش و قدرت نیازمندیم، افزود: اگر افراد جامعه از دانش کافی برخوردار باشد، ولی از نظر قدرت و توانایی در حد مطلوبی نداشته باشند، نمی توانند توفیقات چندانی به دست آورد، قدرت هم بدون دانش نه تنها نمی تواند کار مثبتی انجام دهد، بلکه انسان ها را با مخاطرات زیادی نیز همراه می سازد.
حجت الاسلام بهاری با بیان این که در اسلام، دانش و قدرت در کنار هم توصیه و اجرا شده اند، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در تأسیس حکومت اسلامی با این دو وسیله مردمی وحشی، دور از بهداشت و امنیت و اخلاق و فرهنگ را به گونه ای تربیت کردند که مردمی عامل و توانا شدند.
وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) این مردم را به قرآن و معارف الهی متصل کرد و قدرت و توانایی آنها را در مسیر کسب و نشر معارف ناب دینی قرار داد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی افزود: در چنین نظام الهی، رعایت فضائل اخلاقی، امانتداری، ساده زیستی و پرهیز از تجملات از اصول مدیریت اسلامی بوده و نباید مدیران با دیدن ثروت دیگری به فکر رقابت در سرمایه داری باشند.
حجت‌الاسلام بهاری ادامه داد: سپاه پاسداران با دیگر نیروهای مسلح، تفاوت دارد چراکه در دل مردم است و با مردم معاشرت دارد و وسوسه های شیطانی برای آنان فراهم است لذا باید مراقب بود تا جان و روح معنوی انسان، در برابر این وسوسه ها محافظت شود.
وی ابراز کرد: امام علی(علیه السلام) می فرمایند: نیروهای مسلح عزت برای دین، زینت برای رهبران دینی و راه امنیت مردم هستند؛ سپاه وبسیج باید برخوردی مناسب با مردم داشته باشند و با کمال ادب و نیت خالص، پاسخگوی آنان باشند و نسبت به هیچ چیزی، طمع نداشته باشند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار فرهنگ دوست از یادگاران دوران دفاع مقدس در سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پادگان آموزشی نبی اکرم میبد، با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تشکیل با بحران‌های گوناگونی در کشورمواجه بود افزود: سپاه پاسداران در بین همه نیرو‌های مسلح، همه انقلاب بود و توانست در ختم قائله‌های کردستان، خلق عرب، سیستان و بلوچستان تا دفاع مقدس نقش ممتازی را ایفا کند.
وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمایت همه جانبه امام (ره) محکم و استوار ایستاد و امروز به راحتی و بدون ترس، رژیم غاصب صهیونیستی را زیر موشک می‌گیرد.
سردار فرهنگ دوست گفت: با وجود اینکه همه ابرقدرت‌ها اعم از امریکا، انگلیس، فرانسه، اردن و کشور‌های منطقه دست به دست هم دادند تا جلوی موشک‌های ایران به رژیم صهیونیستی را بگیرند، اما نتوانستند.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اگر مشارکت مردم و بسیج نبود جنگ هرگز تمام نمی‌شد و شکست می‌خوردیم گفت: امروز افتخار ما پاسداران برخلاف نیرو‌های نظامی دنیا، این است که درکنار هر سه نفر یک نفر پاسدار به شهادت رسیده است.
وی پیروزی از ولایت و رهبری، رعایت عفاف و حجاب و احیاء عزاداری‌های سنتی را سه اصل مهم در سعادت جامعه و کشور خواند و گفت: اگر از ولایت و رهبری پیروی نکنیم کشور به مشکل بر می‌خورد و کسانی که حجاب را رعایت نکنند پا روی خون شهدا می‌گذارند و باید سپاه هم در ماموریت‌های خود با توکل به خدا و ولایت پذیری از ولی فقیه و رهبری، راه شهداء را محکم‌تر از همیشه ادامه دهند.
در پایان این همایش به تعدادی از کادر آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردوشی اعطاء شد.

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه
  • دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان با پاسداران
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • انقلاب اسلامی به برکت وجود نعمت ولایت امروز کشوری مقتدر است
  • سپاه تجلی ایثار و فداکاری است
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهاباد
  • برخی از سازمان‌های شهرداری اصفهان در حل مشکلات ناکارآمد هستند
  • بعضی سازمان‌های شهرداری در رفع مشکلات شهروندان ناکارآمد هستند
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی توانمند ولایت فقیه است